Prekės ženklo sukūrimas yra tik pirmas žingsnis ilgalaikio atpažįstamumo link – pats ženklas neteiks maksimalios naudos, jeigu skirtingose formose (internete, vizitinėse, reklamose) jis nekurs vientisumo įspūdžio apie jūsų įmonę. Kad prekės ženklas visuomet būtų tokios pat spalvos, šrifto ir atitiktų kitas įmonės taisykles, rekomenduojama turėti brandbook. Tai yra prekės ženklo aprašymas (dar vadinamas stiliaus gidu, prekės ženklo vadovu), kuriame sudedama pagrindinė prekės ženklo idėja, elementai, spalvos, šriftai ir kitos naudojimo taisyklės. Taigi, kaip sukurti brandbook?
Ar man to reikia?
Turint mažą įmonę gali atrodyti, kad toks stiliaus vadovas jums nėra reikalingas, tačiau jeigu mintyse galvojate apie verslo plėtrą, susikurkite jį jau dabar. Pavyzdžiui, jei ateityje komandoje atsiras dar vienas žmogus, padedantis jums su grafiniais darbais, jums neteks gaišti laiko aiškinant visas prekės ženklo taisykles tiesiog iš atminties – užteks paduoti kadaise sukurtą brandbook‘ą. Jeigu ir patys kada nors primirštumėte spalvų ir šriftų pavadinimus, šis vadovas sutaupys laiko viską prisimenant ir, svarbiausia, padės išlaikyti prekės ženklo vientisumą.
Brandbook‘o turinys
Kiekvienas brandbook‘as yra individualus, tačiau geriausi pavyzdžiai visada turi tam tikras sudedamąsias. Apžvelkime rekomenduojamą prekės ženklo vadovo turinį.
Įvadas
Pateikite santrauką apie prekės ženklą, pasidalinkite svarbiausiais pokyčiais, kurie buvo atlikti per laiką, jeigu jūsų įmonė nėra nauja. Trumpai pateikite įmonės viziją ir misiją (arba pagrindinį tikslą), tikslinę auditoriją.
Logotipas
Šiame skyriuje turėtumėte pateikti ne tik įprastą logotipą, bet ir skirtingas jo versijas, kurios yra naudojamos įvairiomis aplinkybėmis:
- spalvotas logotipas,
- juodai-baltas,
- kvadratinis (reikalingas socialiniams tinklams),
- stačiakampis (reikalingas interneto portalams) ir t.t.
Tam, kad nepasitaikytų jokių logotipo iškraipymų, pateikite informaciją apie logotipo išmatavimus (mažiausią galimą logotipo dydį ir rekomenduojamas proporcijas). Jeigu norite, kad aplink jūsų logotipą visuomet būtų „saugi“ baltoji zona, tai irgi turėtumėte aiškiai nurodyti. Taip pat rekomenduojama pateikti įvairius pavyzdžius, kaip nenorėtumėte, kad logotipas būtų naudojamas (kreivai, ištemptai ir kt.).
Spalvų paletė
Sudėkite visas spalvas, kurias naudojate savo įmonės veikloje – ne tik tas, kurios dominuoja prekės ženkle, bet ir asociatyvias, naudojamas internetiniuose puslapiuose, socialiniuose tinkluose. Kad visada būtų naudojamos to paties atspalvio spalvos, prie kiekvienos parašykite PANTONE pavadinimą ir numerį, spalvų spausdinimui identifikuokite CMYK kodą, o internetiniam spalvų naudojimui – RGB ar HEX kodus. Šiam darbui pasitelkite internetinius įrankius – rasite daug galimų alternatyvų, padėsiančių nustatytų spalvų kodus. Plačiau apie pasirenkamas spalvas skaitykite straipsnyje „Spalvų reikšmė verslo įvaizdyje“.
Šriftai
Identifikuokite ir surašykite visų naudojamų šriftų pavadinimus, pateikite pavyzdžius, kur ir kada juos naudoti:
- pavadinimams,
- antraštėms,
- pagrindiniam tekstui ir kt.
Pateikite teksto lygiavimo taisykles, jeigu tokias turite, taip pat šrifto dydžio, tarpų tarp eilučių reikalavimus.
Šriftų ieškoti ir nemokamai parsisiųsti galite Google Fonts, 1001 Free Fonts ar kt.
Nuotraukos ir iliustracijos
Aprašykite, kokio stiliaus nuotraukas naudojate savo prekės ženklo veikloje (animacinės iliustracijos, nespalvotos nuotraukos, ryškiaspalvės ar pastelinių spalvų nuotraukos ir pan.), pasidalinkite šaltiniais ir patarimais, kaip ir kur jas gauti. Jeigu veiklą dar tik pradedate, galite pasidalinti sėkmingų, jums patinkančių kompanijų komunikacijose naudojamomis nuotraukomis kaip pavyzdžiu. Šiame skyriuje taip pat patalpinkite ir aprašykite visas įmonės naudojamas ikonas ir kitus grafinius elementus.
Viešoji komunikacija
Rekomenduojama pateikti informaciją, kaip jūsų prekės ženklas komunikuoja viešojoje erdvėje – ar laikotės oficialaus balso tono, o gal visas žinutes pateikiate per humoro prizmę? Išskirkite geriausius komunikacijos pavyzdžius, aiškias ribas, ką daryti ir kokius žodžius vartoti skatinama, o kokie yra nerekomenduojami. Įtraukite ir smulkmenas, pavyzdžiui, ar komunikuojate trumpais sakiniais, ar ilgais, kaip formatuojate skirtingų platformų tekstus. Pateikite taisykles, kokiems tikslams naudojamas kiekvienas socialinis tinklas, kaip dažnai ten komunikuojate, kaip atsakote į vartotojų klausimus, skundus ar pagyrimus. Nepamirškite pateikti elektroninio parašo struktūros ir pagrindinių taisyklių, kaip turėtų būti rašomi elektroniniai laiškai.
Brandbook‘o naudojimas
Supažindinkite su šiuo brandbook‘u naujus darbuotojus ir nusiųskites dizaineriams, kurie kuria jums grafinius dizainus (vizitines, blanknotus, banerius reklamoms, paveikslėlius socialiniams tinklams, lankstinukus, verslo dovanas ar pan.). Taip išvengsite nesusipratimų, o dizaineriui bus tik lengviau dirbti, kai turės galimų spalvų ir šriftų paletę.
Sukūrę brandbook‘ą reguliariai peržiūrėkite jį iš naujo ir atlikite pakeitimus. Visa tai atneš jūsų prekės ženklui ilgalaikę sėkmę.