Šiais laikais vykdyti reklamą internete yra kur kas lengviau. Dėka tokių socialinės medijos gigantų kaip Facebook renkamos informacijos apie internautus galima greitai sužinoti, kokie vartotojai lankosi analizuojamame puslapyje ar mato siunčiamas komunikacines žinutes. Panašiu principu naudojant įrankį „Facebook Audience Insights“ galima sužinoti, kokie žmonės apskritai naudojasi Facebook tinklu Lietuvoje, o gautus duomenis panaudoti savo verslo strategijai vystyti. Šiandien į šį klausimą ir atsakysime.
Demografiniai rodikliai
Kiek lietuvių?
Šiuo metu Facebook socialiniame tinkle yra 1,5 – 2 milijono aktyvių lietuvių. Aktyvūs – tai reiškia, kad jie vienaip ar kitaip sąveikauja su „News Feed“, t.y. naujienų srautu (patys kažką įkelia arba peržiūri draugų, sekamų puslapių naujienas). Svarbu atkreipti dėmesį, kad ši statistika apima tik vyresnius nei 18 metų žmones.
Kiek vyrų, kiek moterų?
Didesnė dalis visų vartotojų (55%) yra moterys. Pagrindinė amžiaus kategorija moterų grupėje yra 25–35 metų moterys, jų yra daugiausiai (25%). Atitinkamai jaunesnių ar vyresnių moterų yra šiek tiek mažiau – Facebook socialiniu tinklu naudojasi 18% jaunų 18–24 metų moterų, 20% sudaro moterys, kurių amžius svyruoja nuo 35 iki 44, 18% visų moterų sudaro 45–54 metų kategorijos vartotojos. Vyresnė moteriškos lyties auditorija yra ne tokia aktyvi – Facebook platforma aktyviai naudojasi tik 14% moterų nuo 55 iki 64 metų, ir tik 6% senjorių (65-erių metų amžiaus ir vyresnės).
Vyrų (45%) statistika yra labai panaši. Aktyviausi yra jauni bei vidutinio amžiaus vyrai nuo 25 iki 34 metų (32%). Jaunimas (18–24 amžiaus kategorija) sudaro 23%, vyresni vyrai nuo 35 iki 44 metų amžiaus apima 20% visos vyrų auditorijos. Dar brandesni vyrai jau pasyviau naudojasi Facebook socialiniu tinklu – esama tik 14% vyrų, kuriems yra nuo 45 iki 54 metų, 8% vartotojų, kurių amžiaus kategorija yra 55–64 metai. Vyrai senjorai yra mažiausiai aktyvūs – vyresnių nei 65-erių metų vyrų yra tik 4%.
Susituokę ar vieniši?
Lietuvius, naudojančius Facebook socialinį tinklą, galima suskirstyti ir pagal šeimyninę padėtį. Šiuo metu situacija palankiausia tiems verslams, kurie orientuojasi į šeimas, kadangi net 51% visų vartotojų yra susituokę. Taip pat didelė dalis žmonių yra vieniši (23%), beveik tiek pat internautų šiuo metu yra santykiuose (20%). Šiuo metu mažiausiai žmonių yra susižadėję – jie sudaro 6%.
Koks išsilavinimas?
Išsilavinimo lygis tarp Facebook vartotojų Lietuvoje yra panašus. Didžioji dalis yra baigę universitetus ar kolegijas (67%), 31% turi tik mokyklos baigimo diplomą ir tik 2% visų lietuvių Facebook platformoje yra nurodę, kad yra užbaigę aukštesnio lygio studijas (magistro ar doktorantūros). Atkreipkite dėmesį, kad šis rodiklis gali būti iškreiptas, nes ne visi vartotojai šią informaciją pažymi savo profiliuose.
Ką dirba?
Veiklos sritis išskiria Facebook naudotojus į daugelį skirtingų grupių. Tačiau galima pastebėti tendenciją, kad daugiausia lietuvių dirba šiose srityse:
- vadyba (31%),
- menai, pramogos, sportas ar komunikacija (27%)
- administravimas (22%)
- pardavimai (21%),
- 15% gamyba,
- 12% informacinės technologijos,
- 12% matematika,
- 10% socialiniai mokslai,
- 10% verslas ir finansai,
- 10% medicininės paslaugos,
- 9% švietimas,
- 9% transportavimas,
- 8% maitinimo sritis,
- 6% diegimo ir remonto paslaugos,
- 5% ūkininkavimas, žvejyba ir miškininkystė,
- 5% statyba,
- 5% architektūra ir inžinerija,
- 4% socialinės paslaugos,
- 2% apsauga,
- 1% valymo paslaugos,
- 1% teisė,
- 1% vyriausybinių paslaugų atstovai.
Iš kur kilę Facebook lietuviai?
Vietos pasiskirstymas nestebina. Populiariausiu miestu išlieka Vilnius (30%), mažiau vartotojų yra iš Kauno (17%) ir Klaipėdos (8%). Šiauliai užima 5% visų vartotojų pasiskirstyme, Panevėžys – 4%. Kituose Lietuvos miestuose yra atitinkamai mažiau aktyvių Facebook naudotojų. Pagrindinė Facebook tinkle vartojama kalba yra lietuvių (79%), tačiau 12% visų lankytojų taip pat vartoja anglų (12%) bei rusų (8%) kalbas.
Mėgstamiausi lietuvių puslapiai
„Kas per žmonės yra tie lietuviai?“ – natūralu, kad toks klausimas gali kilti daugeliui verslininkų. Na, Facebook socialinis tinklas gal ir negali pasakyti, kas jie konkrečiai yra, bet bent jau galime peržiūrėti sistemoje pateiktus lietuvių mėgstamiausius puslapius Facebook platformoje ir pagal tai pastebėti tendencijas, kurie prekių ženklai vykdo veiksmingiausią komunikaciją.
Remiantis naujausiais „Audience Insights“ turimais duomenimis, labiausiai sekami lietuvių puslapiai yra:
- Lidl Lietuva (195 tūkst.),
- Samsung (151 tūkst.),
- Telia Lietuva (149 tūkst.),
- Maxima (145 tūkst.),
- Tele2 Lietuva (140 tūkst.),
- beta.lt (122 tūkst.),
- AirGuru (121 tūkst.),
- Gismeteo Orų Prognozės (118 tūkst.),
- NoriuNoriuNoriu.lt (112 tūkst.),
- 7 sekundės (111 tūkst.),
- Kelionių akademija (109 tūkst.),
- Senukai (109 tūkst.),
- TravelTuras (108 tūkst.).
Atkreipkite dėmesį, kad šis įrankis į analizę neįtraukia kai kurių itin populiarių Facebook puslapių (pvz. TV3).
Šis įrankis taip pat gali parodyti, kurie puslapiai yra labiausiai mėgiami atskirose kategorijose, pavyzdžiui, elektronikos, papuošalų ar greito maisto rinkose.
Išbandykite ir jūs
Informacija, kurią galima išgauti su „Audience Insights“ įrankiu turėtų būti ne tik paskaitoma dėl bendro supratimo, bet ir išnaudojama jūsų verslo tikslams siekti. Pirmą žingsnį jau padarėme – susipažinome, kokia apskritai yra lietuvių auditorija Facebook tinkle, kokios yra pagrindinės tendencijos. Pagal tai galite strateguoti savo tolimesnius veiksmus, pvz. jeigu jūsų produktas yra skirtas vyrams nuo 25 iki 34 metų amžiaus, galima daryti išvadą, kad Facebook yra ideali vieta jūsų reklamai. Plačiau apie tai, kurį socialinį tinklą rinktis, rašome straipsnyje „Kurį socialinį tinklą rinktis verslui Lietuvoje?“.
Tačiau tai vis tiek lieka bendrais šalies rezultatais. Geriausia dalis yra ta, kad naudodamiesi „Audience Insights“ funkcija galite išanalizuoti norimą auditoriją dar siauriau, pavyzdžiui, pasirinkti konkrečią amžiaus kategoriją, miestą, pomėgius, vaikų amžių, politines pažiūras ir netgi segmentuoti vartotojus pagal jų dabartinius gyvenimo įvykius (naujas darbas, naujas būstas, išsikėlimas iš gimtojo miesto ir t.t.).
Nuo šiol savo auditoriją suprasti galėsite dar geriau!