Facebook siūlo daugybę įrašo formatų – ne tik nuotraukos ar nuorodos formatą. Retas mūsų išbando visas galimybes. O gal reikėtų? Šiame straipsnyje pateikti beveik visi galimi Facebook įrašų formatai. Peržiūrėkite ir pagalvokite, kuriuos galėtumėte taikyti savo veikloje? Facebook mėgsta puslapius, kurie kuria įdomų turinį. O Facebook algoritmai turinio įdomumą skaičiuoja ne tik pagal reakcijas (Engagements), bet ir pagal pateikiamą įvairovę puslapyje.
Turinys: Facebook įrašų formatai
- Photo/Video (Nuotraukos/Vaizdo įrašai)
- Feeling/Activity (Būsena/Veikla)
- Check in (Užsiregistruoti)
- Get shop visits (Gaukite parduotuvės peržiūrų)
- Write Note (Rašyti užrašą)
- Tag product (Žymėti produktą)
- Add a milestone (Kurti reikšmingą įvykį)
- Advertise your business (Reklamuokite savo verslą)
- Get messages (Gauti žinutes)
- Create an event (Sukurti renginį)
- Offer/Discount (Pasiūlymas/Nuolaida)
- Poll (Apklausa)
- List (Sąrašas)
- Start a Q&A (Pradėkite klausimus ir atsakymus)
- Job (Darbo pasiūlymas)
- Tag Sponsor (Žymėti sponsorių)
- Live video (Tiesioginė video transliacija)
Spustelėjus įrašo kūrimo laukelyje, automatiškai išsiskleidžia formatų pasirinkimo langas. Jei taip neįvyko, spustelkite tritaškio mygtuką (parodyta paveikslėlyje žemiau). Toliau pateikiu kiekvieno formato trumpą aprašymą ir pavyzdį.
1. Photo/Video (Nuotraukos/Vaizdo įrašai)
Pasirinkus šį variantą, galima rinktis vieną iš penkių galimybių:
- Upload Photos/Video – įdėti vieną nuotrauką arba vieną vaizdo įrašą. Pavyzdys:
- Create Photo Album – sukurti nuotraukų albumą, įkeliant daug nuotraukų.
- Create a Photo Carousel – sukurti nuotraukų karuselę su nuoroda.
- Create Slideshow – įkelti nuo 3 iki 10 nuotraukų ir Facebook sukurs vaizdo filmuką iš jų (kaip PowerPoint).
- Create a Canvas – įkelti nuotraukas ir vaizdo įrašus bei jiems sukurti aprašymus. Plačiau apie Canvas skaitykite ir pavyzdžius žiūrėkite čia.
2. Feeling/Activity (Būsena/Veikla)
Pradėjus rašyti įrašą, spustelkite mygtuką Feeling/Activity (Būsena/Veikla) ir iškritusiame sąraše suraskite labiausiai jūsų būseną atitinkantį veiksmažodį: keliauja, žiūri, valgo, geria, skaito, švenčia, skaito ir t.t. Pasirinkus veiksmažodį, atsiranda laukelis, kur galite įrašyti savo tekstą arba pažymėti Facebook puslapį. Pavyzdys:
3. Check in (Užsiregistruoti)
Spustelkite mygtuką Check in (Užsiregistruoti) ir įrašykite Facebook puslapio pavadinimą arba konkretų adresą. Pavyzdys:
4. Get shop visits (Gaukite parduotuvės peržiūrų)
Facebook paims atsitiktinę jūsų verslo puslapio nuotrauką (dažniausiai Facebook viršelio), pagrindinį aprašymą ir pridės mygtuką Shop now (Apsipirkti dabar). Nuotrauką ar vaizdo įrašą galima keisti. Klientas, spustelėjęs mygtuką, yra nukreipiamas ten, kur nustatytas pagrindinis verslo puslapio mygtukas, esantis po Facebook viršeliu. Tokio formato pavyzdys:
5. Write Note (Rašyti užrašą)
Jei neturite interneto svetainės, tačiau norite rašyti tinklaraštį, rašykite jį tiesiog Facebook platformoje. Pasirinkite Write Note (Rašyti užrašą), atsidariusiame lange įkelkite būsimo straipsnio antraštės paveikslėlį, parašykite pavadinimą ir dėstykite tekstą. Tekstą galima formatuoti, taip pat galima įkelti media failų. Žmonės matys tokį vaizdelį savo naujienų sraute, kaip pavyzdyje žemiau. Spustelėję mygtuką See more, galės skaityti ilgą išsamų straipsnį. Kaip pasidalinti nuoroda į šį konkretų įrašą, skaitykite Facebook gudrybių apžvalgoje.
6. Tag product (Žymėti produktą)
Žymėti produktus galite, jei tokių turite, t. y. reikia turėti el. parduotuvę Facebook tinkle. Tuomet įkėlus nuotrauką ar tiesiog parašius tekstą, galima žymėti (taginti) produktą. Toks žymėjimas atkreipia dėmesį ir skatina žmones peržiūrėti, ką jūs parduodate.
7. Add a milestone (Kurti reikšmingą įvykį)
Reikšmingu įvykiu gali būti naujo produkto paskelbimas, naujos kolekcijos išleidimas, jūsų veiklos gimtadienis ar pan. Šie įvykiai išskirtinai atvaizduojami naujienų sraute ir fiksuojami About (Apie) puslapyje.
8. Advertise your business (Reklamuokite savo verslą)
Spustelėjus šį mygtuką, atveriamas dialogo langas, skirtas užsakyti mokamą reklamą Facebook tinkle. Nerekomenduoju jį naudoti, nes parinktys labai minimalios ir sudėtinga pasiekti numatytų tikslų. Su reklama reikia dirbti taip, kad užsitikrintumėte geriausius galimus rezultatus. Plačiau apie darbą su Facebook reklama skaitykite čia.
9. Get messages (Gauti žinutes)
Jei norite paskatinti žmones parašyti jums žinutę, rinkitės formatą Get messages (Gauti žinutes). Galėsite įrašyti žinutės tekstą, įkelti nuotrauką ar video, o Facebook automatiškai pridės mygtuką Send Message.
10. Create an event (Sukurti renginį)
Sukurtas renginys tampa matomu jūsų naujienų sraute. Taip pat, paspaudus meniu Events (Renginiai).
11. Offer/Discount (Pasiūlymas/Nuolaida)
Galite sukurti akciją, pasiūlymą ar nuolaidą. Įkelkite dėmesį traukiančią nuotrauką, trumpą aprašymą. Galite parašyti nuolaidos kodą ir nukreipti žmones į interneto svetainę. Taip pat galima įkelti akcijos sąlygas.
Pasiūlymas atsiras jūsų naujienų sraute, jis bus matomas meniu Offers (Pasiūlymai), taip pat galite pakeisti mygtuką po Facebook viršeliu į Get offer (Gauti pasiūlymą).
Facebook naudotojai turi galimybę pasiūlymą išsisaugoti ir juo pasinaudoti vėliau. Besibaigiant pasiūlymo laikui, nuolaidą išsaugoję klientai bus apie tai automatiškai informuojami. Paspaudus ant pasiūlymo parodoma platesnė informacija.
12. Poll (Apklausa)
Apklausą galima kurti su galimybe pasirinkti vieną iš dviejų atsakymų variantų. Žmonės balsuoja iki numatyto laiko, o tuomet rodomi apklausos rezultatai.
13. List (Sąrašas)
Sąrašą galite kurti savo sugalvotu pavadinimu arba pasirinkti vieną iš automatiškai siūlomų. Sąrašas atvaizduojamas pasirinktos spalvos fone.
14. Start a Q&A (Pradėkite klausimus ir atsakymus)
(Laikinai neveikia)
Tai ne visi Facebook įrašų formatai. Kai kuriuose puslapiuose dar yra siūloma išbandyti:
15. Job (Darbo pasiūlymas)
Galima sukurti išsiskiriantį darbo skelbimą.
16. Tag Sponsor (Žymėti sponsorių)
Galima įkelti įrašą su nuotrauka ar video ir pažymėti gamintoją (sponsorių). Tokiu atveju sponsorius galės pirkti reklamą šiam įrašui. Tai aktualu influenceriams, kurie gauna prekę, parašo atsiliepimą ir pažymi sponsorių. O šis gali reklamuoti įrašą už savo lėšas.
17. Live video (Tiesioginė video transliacija)
Tiesioginė video transliacija – daugeliui kaip baubas 🙂 Spustelėjus mygtuką Live video, pirmiausia reikia nustatyti nustatymus, tuomet paspaudus kitą mygtuką Go Live išeinama į eterį. Kai nutraukiate transliaciją, galite video saugoti arba panaikinti. Taigi, nepavykusius bandymus galite tiesiog ištrinti. Plačiau apie Live video skaitysime kitame straipsnyje.