Turėti Facebook puslapį rekomenduojama bet kokiam verslui, nesvarbu, kokioje nišoje veikiate – ar tai būtų grožio paslaugos, ar asmeninio tobulėjimo mokymai. Jau ilgus metus visuomenėje sklando įsitikinimas, kad didesnis Facebook puslapio fanų skaičius automatiškai garantuoja greitesnę sėkmę, todėl verslininkai į savo Facebook puslapius visais įmanomais būdais stengiasi pritraukti kuo daugiau fanų. Vienas dažniausiai naudojamų būdų šiam tikslui pasiekti – Facebook konkursų rengimas. Visgi, ne visi verslininkai žino, kad su tokiais konkursais kartais prisidaroma daugiau žalos, nei naudos. Tai kaip gi yra iš tiesų – ar verta rengti Facebook konkursą?
Facebook konkurso organizavimo taisyklės
Rengiant Facebook konkursą reikėtų nepamiršti laikytis Facebook platformos taisyklių, kurias galima rasti adresu https://www.facebook.com/policies/. Taisyklėse atskirai yra išskirta ir skiltis, kurioje pateikiama informacija apie konkursų organizavimą.
Dauguma žmonių prieš pradėdami rengti konkursą net nesusimąsto, kad ir šioje srityje yra taikomi tam tikri apribojimai. Jų nesilaikant yra rizikuojama gauti tam tikras sankcijas iš Facebook administracijos, todėl geriau žinoti, kokios yra konkursų organizavimo taisyklės.
Pavyzdžiui, Facebook nedraudžia daryti konkursų, kuriuose dalyvių prašoma:
- Pamėgti įrašą
- Pakomentuoti įrašą
- Pamėgti komentarą (pavyzdžiui, daugiausiai „like“ sulaukęs komentaras laimi)
- Skelbti įrašą ant puslapio sienos
- Parašyti žinutę puslapiui
Kartais konkursų rengėjai nėra susipažinę su taisyklėmis ir nenutuokia, kad jų konkursų sąlygos gali pažeisti Facebook portalo taisykles. Kad taip nenutiktų, privaloma žinoti, kad Facebook administracija konkursuose draudžia dalyvių prašyti:
- Dalintis įrašu ant sienos
- Žymėti draugą
- Pasidalinti įrašu ant draugo sienos
Dar viena labai dažna konkursų sąlyga, kurią naudoja verslininkai, yra prašymas, kad žmonės pamėgtų konkurso rengėjo puslapį. Facebook taisyklėse kol kas nėra apibrėžta, ar tai draudžiama, ar leidžiama.
Nors kartais gali atrodyti, kad nėra svarbu, kas rašoma taisyklėse, žinokite, kad pažeidus taisykles jūsų puslapis gali būti laikinai užblokuotas, o jeigu pažeisite taisykles pakartotinai, blokavimas gali būti amžinas.
Kai Facebook konkursas – būdas pritraukti fanų
Dauguma atvejų konkursai rengiami tik tam, kad būtų pritraukiama kuo daugiau fanų į Facebook puslapį (surinkti daugiau „Page like“ paspaudimų). Tikėtina, kad suorganizavus konkursą, pasieksite savo tikslą, nes Facebook konkursaas su geru prizu sulaukia labai didelio organinio pasiekiamumo, daug žmonių tampa puslapių sekėjais, tik klausimas, ar pasiektas rezultatas atneš naudos ar žalos?
Kaip pavyzdį įsivaizduokite, kad jūs parduodate barzdaskutes ir savo Facebook puslapyje rengiate konkursą, kurio prizas – jūsų prekės ženklo barzdaskutė, o konkurso sąlygos – pamėgti jūsų puslapį ir pasidalinti konkurso įrašu. Kadangi prizas geras, organinis pasiekiamumas, tikėtina, bus didžiulis, bet atkreipkite dėmesį, kad šiuo įrašu ko gero pasidalins 65 metų pensininkė, ir 12 metų mergaitė – žmonės kartais dalyvauja konkursuose, nors prizas jiems net neaktualus, nes jie tikrai ras, kam dovanoti ar parduoti laimėtą prizą. Tad kyla klausimas: ar jums tikrai reikia, kad tarp jūsų Facebook sekėjų būtų ir pensininkė, ir paauglė mergaitė, nors nei viena iš jų tikrai nėra jūsų tikslinė auditorija? Taip, Facebook sekėjų skaičius bus didelis, bet dažnu atveju jums tai nebus naudinga.
Kodėl neverta turėti dirbtinai sukauptų sekėjų?
1. Nesuinteresuoti sekėjai netaps klientais
Po surengto Facebook konkurso jūsų puslapio fanų skaičius ženkliai šoktels, bet tai vis tiek bus dirbtinai sukaupti sekėjai – t.y. tie žmonės, kurie jūsų puslapį pamėgo tik dėl prizo (galbūt tai netgi padarė iš netikros anketos, kuri naudojama tik dalyvaujant konkursuose).
Tik maža dalis šių sekėjų bus iš tiesų susidomėję jūsų produktu ar paslauga. Todėl, pavyzdžiui, kai ateityje jūs norėsite sukurti reklamą ir ją nukreipti į savo Facebook puslapio fanus (nes jie, pagal idėją, turėtų būti suinteresuoti jūsų paslauga), tikėtina, kad reklamos efektyvumas, atsiperkamumas ir bendras konversijų skaičius bus mažas. Ši reklama bus rodoma ir pensininkei, ir paauglei, kurias pritraukėte konkurso metu, o jos už savo pinigus jūsų barzdaskutės nepirks. Taip tik iššvaistysite savo reklamos biudžetą. Galima netgi pasidaryti eksperimentą: sukurti konkursą su nemokamu prizu ir sukurti reklamą, kurią nukreipsite į tikrai tikslinę auditoriją už tą sumą, kurios vertas prizas, o vėliau palyginti, kuriuo būdu buvo sugeneruota daugiau konversijų.
2. Žemas įsitraukimas
Dar viena problema, kuri atsiranda su dirbtinai sukauptais sekėjais, yra žemas bendras Facebook puslapio įrašų pasiekiamumas ir fanų įsitraukimas. Nors puslapio sekėjų skaičius didelis, jums paskelbus įrašą, susijusį su jūsų nišos naujienomis, pristačius naują produktą ar paskelbus akciją pastebėsite, kad įsitraukimas lyginant su sekėjų skaičiumi yra žemas, nes dirbtinai sukauptai auditorijai jūsų paslaugos yra tiesiog neįdomios. Blogiausias scenarijus: puslapis turi 10 tūkstančių sekėjų, o į naują įrašą sureaguoja vos 5 žmonės. Toks žemas įsitraukimas ne tik, kad neneša jums naudos kaip verslui, bet apskritai mažina jūsų kaip prekės ženklo patikimumą.
Kokiam verslui Facebook konkursas yra naudingas?
Nėra taip, kad visiems iki vieno verslams konkursus rengti neapsimoka ir yra nenaudinga. Pavyzdžiui, jeigu jūsų Facebook puslapis yra skirtas labai plačiai auditorijai, didelės apimties bendruomenei arba tiesiog visiems žmonėms (pavyzdys galėtų būti naujienų portalai, prieinamų kainų drabužių parduotuvės, maisto prekės (su sąlyga, jei šie verslai siunčia prekes visoje Lietuvoje)), tokiu atveju konkursais tikrai galite pasiekti labai didelę auditoriją ir pasiekti savo tikslus. Kitais atvejais, jeigu jūsų tikslinis vartotojas yra labai specifinis, o jūsų verslas skirtas tik konkrečiai tikslinei auditorijai (pavyzdžiui, parduodate vaizdo kameras), konkursais pritrauksite jūsų prekėmis ar paslaugomis nesusidomėjusius žmones, kurie jums tik pridarys žalos.
Kaip surengti gerą Facebook konkursą?
Darykite kūrybiškus konkursus, kuriuose galėtų dalyvauti tik tikri jūsų puslapio fanai ar suinteresuoti žmonės. Tokiems žmonėms pritraukti rekomenduojama rengti konkursus, reikalaujančius didesnio įsitraukimo, t.y. ne pamėgti puslapį ar pasidalinti įrašu, o, pavyzdžiui, komentaruose atsakyti į klausimą. Klausimas galėtų būti susijęs su jūsų paslaugomis ar prekėmis, pvz. „Kokį paskutinį mūsų produktą esate įsigiję?“. Jeigu orientuojatės ne tik į esamus klientus, bet ir į potencialus, klausimas gali būti platesnis. Pavyzdžiui, pardavinėjant vaikiškus rūbus klausimas galėtų būti „Kokios vaikiškų drabužių savybės jums yra svarbiausios?“. Jeigu norite prizą padovanoti tikriems savo fanams, galite prašyti į komentarus įkelti nuotrauką su jūsų produkcija.
Organizuodami konkursą, išsikelkite aiškų tikslą ir sugalvokite strategiją, kuri padės pasiekti norimą rezultatą. Pavyzdžiui:
1. Padidinti prekės ženklo žinomumą. Tokiu atveju suorganizuokite jūsų įmonės toną atitinkantį konkursą (šmaikštų ar rimtą balsavimą), kuris žmones įtrauktų. Sureagavus į įrašą, ši informacija bus parodyta dalyvio draugams ir konkurso sklaida automatiškai didės.
2. Geriau pažinti savo vartotojus – paprašykite pakomentuoti.
3. Surinkti klientų elektroninio pašto adresų duomenų bazę – pasiūlykite atsiųsti vertingą prizą kiekvienam konkurso dalyviui, užsiregistravusiam puslapyje (pavyzdžiui, išsiųskite el. knygą).
4. Pristatyti komandos narius, naujus produktus ar paslaugas – skatinkite žmones aktyviai reaguoti į jūsų įrašą komentarais ar reakcijomis.
5. Sugeneruoti daugiau srauto į internetinę svetainę – sugalvokite konkursą, kuris skatintų atsidaryti jūsų interneto svetainę, pavyzdžiui, įkelti norimo laimėti produkto nuotrauką arba svetainėje rasti užuominą…
Kitas būdas – darykite konkursus bendradarbiaudami su kitais verslais jų Facebook puslapiuose. Pavyzdžiui, vaikiškų rūbų atveju susiraskite aktyvią tinklaraštininkę mamą, kurios auditorija sutampa su jūsų auditorija, ir pasiūlykite rengti konkursą jos Facebook puslapyje, tinklaraštyje ar Instagram platformoje. Tokiu būdu jūs gausite naudą (jūsų produktas bus pastebėtas), tačiau jūsų paties Facebook puslapis nebus užterštas dirbtinai surinktais sekėjais.
Neabejokite – natūraliai surinkti sekėjai, kuriems iš tikrųjų aktualus jūsų produktas ar paslaugos, ilgalaikėje perspektyvoje atneš kur kas didesnę naudą nei dirbtinė auditorija. Labai linkiu tokius rezultatus ir pasiekti.