Kaip jau kalbėjome ankstesniuose straipsniuose, vienas iš būdų padidinti savo Instagram paskyros matomumą yra grotažymės (hashtags). Šiame straipsnyje smulkiau papasakosime, kaip išsirinkti tinkamiausias grotažymes savo verslui, kaip sekti jų efektyvumą ir kaip laikytis visų Instagram taisyklių, kad netektų būti užblokuotam.
Paieška
Visas procesas prasideda nuo aktualių grotažymių paieškos. Būdų, kaip surasti jums tinkamiausias grotažymes, yra net keli, tad rekomenduojama išsirinkti jums veiksmingiausią variantą arba taikyti abi alternatyvas vienu metu.
1. Pasinaudokite Instagram „Search“ funkcija. Instagram savo programėlėje pagal pasirinktą raktažodį leidžia ieškoti ne tik susijusių paskyrų, bet ir populiariausių raktažodžių. Pasirinkite filtrą „Tags“. Žemiau matysite visas savo paskutiniu metu ieškotas grotažymes. Skaičiai po grotažyme rodo, kiek pasirinkta grotažymė jau turi susietų įrašų. Galima daryti išvadą, kad kuo daugiau yra priskirtų postų, tuo populiaresnė yra grotažymė, tačiau tuo pačiu konkurencija joje yra didesnė, tad mažesni verslai tokiame sraute gali tiesiog paskęsti. Ieškokite labiau nišinių raktažodžių, pavyzdžių, įvedę žodį „Books“ sulauksite tokių pasiūlymų, apie kuriuos galėjote net nepagalvoti.
2. Analizuokite konkurentų grotažymes. Pasidomėkite, kokios grotažymės yra populiarios rinkoje, kurioje veikiate. Dar geresnis variantas – išanalizuokite populiarių vartotojų, pavyzdžių, nuomonės formuotojų (influencers) Instagram grotažymes. Galbūt pastebėsite tendenciją ir sužinosite, kokios grotažymės geriausiai atspindi jūsų tikslinius vartotojus?
Efektyvumo analizė
Specialistai pabrėžia, kad nėra naudinga visą laiką naudoti tik tas pačias grotažymes, nes Instagram tai gali palaikyti kaip spamą. Siekiant to išvengti raginama kiekvienam įrašui kaip įmanoma labiau pritaikyti individualesnes grotažymes bei jas periodiškai keisti. Tam, kad tai galėtumėte daryti ne spėjimo būdu, o remiantis racionaliais paaiškinimais, analizuokite naudojamų grotažymių veiksmingumą, t.y. sužinokite, kurios iš jų atneša didžiausią naudą.
- Analizė rankiniu būdu. Naudojamas grotažymes susirašykite į darbinį failą, pavyzdžiui, Excel lentelę. Žymėkitės, kiek skirtingų įrašų yra prisegta prie šios grotažymės, stebėkite pokytį. Jeigu grotažymė yra masiškai populiari, peržiūrėkite, ar norite būti tapatinami su kitais šią grotažymę naudojančiais profiliais. Pavyzdžiui, tokios bendrinės grotažymės kaip #facebookads ar #instagood gali būti apkrautos reklaminiais įrašais, be to, visiškai nesusiję su jūsų verslo profiliu.
- Atskirų įrašų analizė Instagram paskyroje. Prie kiekvieno atskiro įrašo galite paspausti mėlyną mygtuką „View Insights“ ir prie „Impressions“ skilties matyti, kiek unikalių vartotojų pasiekėte per pasirinktas grotažymes. Šiuos duomenis bei naudotas grotažymes vėlgi žymėkitės Excel lentelėje, kad vėliau galėtumėte pastebėti geriausiai veikiančių grotažymių tendencijas.
- Specialios analitinės programėlės. Sprendimas tiems, kurie nori dar detalesnių duomenų apie naudojamas grotažymes. Rinktis galite iš pačių įvairiausių programėlių – Command (mokama, tinka tik iOS vartotojams), Sprout Social (rodo grotažymes, kurios skatina didžiausią vartotojų įsitraukimą), Simply Measured, IconoSquare, Keyhole ir dar daugelis kitų.
Šie būdai padeda tvarkyti grotažymių duomenis, bet nei vienas iš jų nepasakys, kokios grotažymės yra pačios geriausios. Reikia eksperimentuoti, bandyti vis kitas grotažymes ir remiantis duomenimis nuspręsti, kas būtent jūsų verslui veikia geriausiai.
Instagram taisyklių laikymasis (arba informacija apie shadowban)
Instagram platforma turi tam tikras nuostatas, kurių visi vartotojai privalo laikytis. Tai itin susiję su grotažymėmis, kadangi jeigu nesilaikysite nustatytų taisyklių, Instagram gali nuspręsti jūsų įrašų neberodyti prie tam tikrų grotažymių, sumažinti vartotojų įsitraukimą ar net laikinai panaikinti jums tam tikras funkcijas. Tai ryškiai sumažintų žmonių srautą į jūsų paskyrą bei pačios paskyros efektyvumą. Ką daryti, kad taip niekada nenutiktų?
- Nepersistenkite su „Follow“ ir „Unfollow“ taktika. Instagram nėra pateikęs aiškių skaičių, bet žinoma, kad kiekvienas vartotojas turi tam tikrą limitą, kiek profilių per valandą ar per dieną gali sekti/atsekti. Geriausia orientuotis iki 30 follows per valandą ir 800 follows per dieną. Nepersistenkite, nes kitaip ši funkcija jums bus užblokuota 24 valandoms.
- Limituoti „Patinka“ paspaudimai. Bet kokie masiniai „Patinka“ paspaudimai bus sutraktuoti kaip spamo ženklai, tad ši funkcija jums bus išjungta bent 24 valandoms. Šis veiksmas yra limituotas iki 350 „Patinka“ paspaudimų per valandą.
- Ribotas privačių, grupinių žinučių gavėjų skaičius. Jeigu siunčiate grupinę žinutę keliems vartotojams vienu metu, turite neviršyti 15 gavėjų skaičiaus.
- Naudokite tik 30 grotažymių viename poste. Jeigu pridėsite daugiau grotažymių, jūsų įrašas tiesiog nebus paskelbtas. Kai kurie vartotojai galvoja, jog pridėdami papildomas grotažymes komentaruose jie apgauna Instagram sistemą, tačiau taip nėra – Instagram užskaito tik pirmas 30 grotažymių. Likusios laikomos negaliojančiomis.
- Pažymėkite ne daugiau 20 profilių. Pavyzdžiui, jei įkeltoje nuotraukoje norite pažymėti savo partnerius ar prekės ženklo ambasadorius, atminkite, kad vienoje nuotraukoje galima pažymėti tik iki 20 profilių.
Štai tokios yra pagrindinės Instagram taisyklės, kurių laikantis išvengsite vadinamojo „Shadowban“, kuris sujauktų ne tik naudojamų grotažymių, bet ir visos paskyros veiklą.