Tinkamai išnaudojama Instagram verslo paskyra gali demonstruoti stulbinančius rezultatus, tačiau kartais organiško srauto tikslams pasiekti neužtenka. Tuomet į pagalbą galima pasitelkti Instagram reklamos teikiamą naudą. Reklama šiame kanale gali būti labai įvairi, tad šiame straipsnyje pateikiame jums bazines žinias apie pagrindines galimybes.
Instagram reklamos tipai
Instagram reklamos nuotraukų formatu
Vienas populiariausių būdų reklamuotis Instagram yra srautinės nuotraukos. Pavyzdžiui, jeigu jūsų prekės ženklas yra labai estetiškas ir esate sukaupę arba turite resursų profesionaliai atrodančioms nuotraukoms, šis būdas jums yra itin tinkamas (apie tai, kaip sukurti išskirtinį Instagram profilį, skaitykite čia). Reklama nuotraukų formatu (nuotrauka + jos aprašymas) bus rodomi pasirinktos tikslinės auditorijos naujienų sraute kartu su kitomis vartotojų sekamų profilių nuotraukomis. Akivaizdu – kuo išskirtinesnė ir dailesnė nuotrauka, tuo labiau ji bus pastebėta bendrame nuotraukų sraute.
Įtaigus tekstas ir teisingai pasirinktas Call to Action (konkretų veiksmą skatinantis) mygtukas dar labiau sustiprina reklamos efektyvumą. Galima rinktis įvairius veiksmą skatinančius mygtukus, pavyzdžiui, „Apply Now“, „Call Now“, „Contact Us“, „Learn More“ ir taip toliau.
Instagram reklamos vaizdo įrašų formatu
Šios reklamos, kaip ir įprastos nuotraukos, yra rodomos vartotojų naujienų sraute. Instagram kanalas leidžia publikuoti vaizdo įrašus, kurių trukmė yra iki 60 sekundžių, tačiau laikas turėtų priklausyti nuo vaizdo įrašo pobūdžio. Jeigu tai yra edukacinis, pramoginis ar kitaip vartotojams naudingas vaizdo įrašas, tuomet jo trukmė gali būti maksimali. Kitu atveju, jeigu vaizdo įrašas yra akivaizdžiai reklaminis, stenkitės jo trukmę sumažinti iki 15 sekundžių, nes ilgiau išlaikyti vartotojų dėmesį yra sudėtinga.
Kombinuotos nuotraukų ir vaizdo įrašų Instagram reklamos
Jeigu vienu kartu vartotojams norite pateikti itin daug informacijos, vienoje sraute pasirodančioje reklamoje galite kombinuoti net kelias nuotraukas ar vaizdo įrašus. Visi jie bus viename bloke, tad vartotojas, perslinkdamas ekraną (su „swipe“ funkcija), galės peržiūrėti visą įkeltą turinį. Tik atminkite, kad šiais laikais vartotojai sunkiai koncentruojasi į didelius informacijos kiekius, tad šį būdą naudokite tik tuo atveju, jeigu visa pateikiama informacija bus aktuali vartotojui.
Instagram istorijų (Story) reklamos
Šio pobūdžio reklamos yra stulbinančiai veiksmingos, kadangi vartotojui, kuris peržiūrinėja savo draugų istorijas, prieš akis pasirodo prekės ženklo istorija (reklama). Ji niekuo nesiskiria nuo įprastų žmonių istorijų (tik viršuje būna mažu šriftu užrašyta „Sponsored“), tad kai kurie vartotojai gali tik po kurio laiko suprasti, kad tai buvo reklama. Tokį įspūdį sustiprina ir galimybė naudoti įprastus filtrus, grotažymes, „location“ funkciją ir t.t. Tik svarbu atminti, kad istorijas Instagram vartotojai perjunginėja žaibišku greičiu, tad šiose reklamose turite būti itin tikslūs. Jeigu tai nuotrauka, užtikrinkite, kad jūsų pasiūlymą bei prekės ženklą suprasti būtų galima per 3-5 sekundes. Jeigu tai vaizdo įrašas, tegul jis būna įtraukiantis nuo pačių pirmų sekundžių. Vartotojų susidomėjimui paskatinti taip pat galite pridėti įvairius Call to Action mygtukus.
Instagram reklamos kūrimo būdai
Tiesiogiai per Instagram profilį
Reklamas sraute (nuotraukas, vaizdo įrašus ar kompleksines reklamas) galima kurti ir paleisti per Instagram verslo paskyrą. Žingsniai paprasti:
- Pagrindiniame Instagram verslo paskyros profilyje spauskite „Promotions“.
- Tuomet „Create Promotion“.
- Pasirinkite įrašą, kurį norėtumėte reklamuoti.
- Sekite vedlį ir užpildykite informaciją (nurodykite CTA, auditoriją, parinkite biudžetą).
- Spauskite „Create Promotion“.
Per Facebook Ads Manager
Šis būdas yra kur kas lengvesnis ir tinkamesnis, jeigu savo verslui naudojate kelis skirtingus socialinių medijų kanalus. Štai pagrindiniai žingsniai, kaip naudojantis šiuo įrankiu galima kurti Instagram reklamas. Eikite į Facebook Ads Manager ir sekite šiuos žingsnius:
1. Nuspręskite, kokio tikslo šia reklama sieksite
- Brand awareness – didinsite prekės ženklo žinomumą.
- Reach – bandysite pasiekti kuo daugiau žmonių.
- Traffic – generuosite lankytojų srautą į savo tinklalapį ar mobiliąją aplikaciją.
- App Installs – sieksite, kad kuo daugiau žmonių parsisiųstų jūsų mobiliąją programėlę.
- Engagement – didinsite vartotojų įsitraukimą („patinka“, komentarai, pasidalinimai). Šis tikslas negalimas istorijų reklamoms.
- Video views – sieksite, kad kuo daugiau žmonių peržiūrėtų jūsų vaizdo įrašą.
- Conversions – sieksite realių konversijų, pvz. pardavimų el. parduotuvėje.
- Lead Generation – orientuositės į potencialių klientų pritraukimą.
2. Pasirinkite tikslinę auditoriją
Kam jūsų reklama būtų aktualiausia? Sukurkite idealų vartotojo profilį pagal vietos, amžiaus, lyties, kalbos, kitus demografinius rodiklius. Taip pat galite apibrėžti tikslinės auditorijos interesus, elgsenos ypatumus arba susieti šią reklamą su jau egzistuojančia, atrasta auditorija (kuri, pavyzdžiui, jau yra susipažinusi su jūsų prekės ženklu).
3. Pasirinkite reklamos rodymo vietą
Jeigu kuriate reklamą tik Instagram platformai, turėtumėte pasirinkti „Edit placements“ parinktį ir varneles sužymėti ties Instagram platformos vietomis.
4. Nustatykite biudžetą ir reklamos aktyvumo laikotarpį
Galite pasirinkti biudžetą visam reklamos laikotarpiui arba normą vienai dienai. Taip pat esant poreikiui galite išsirinkti dieną ar valandą, kada norite rodyti savo reklamą (pavyzdžiui, jeigu jūsų klientai yra labai aktyvūs konkrečiu metu).
5. Kurkite Instagram skelbimą
Šiame etape pagal visus Instagram reikalavimus turite pasirinkti reklamos tipą, įkelti visą reikalingą medžiagą (nuotraukas, tekstus, grotažymes ir t.t.), taip pat pasirinkti Call to Action mygtukus.