Ankstesniuose „Instagram verslui“ straipsniuose jau aptarėme, kaip auginti auditoriją, kurti išskirtinį profilį ir išnaudoti Instagram savo verslo tikslams įgyvendinti, bet kaip žinoti, ar pateikti patarimai veikia? Objektyviausias būdas įvertinti efektyvumą – išnagrinėti statistiką.
Kaip gauti statistiką?
Verslo paskyroms Instagram automatiškai generuoja statistinius duomenis, juos galima matyti savo paskyroje. Galite peržiūrėti bendrai visos paskyros duomenis, atskirai išanalizuoti kiekvieną įrašą ar įkeltą istoriją, o esant poreikiui galima bendrai palyginti visas įkeltas nuotraukas, istorijas, reklamas.
Jeigu Instagram teikiamų statistinių duomenų nepakanka, papildomai galite naudoti analitines programas, pavyzdžiui, Union Metrics, Simply Measured, Iconosquare, Squarelovin ar kt. Šiame straipsnyje orientuosimės tik į oficialią Instagram paskyros pateikiamą statistiką.
Profilio aplankymai (Profile Visits)
Pagrindiniame paskyros puslapyje, pačiame viršuje galite matyti duomenis, kiek kartų per pastarąsias 7 dienas jūsų profilis buvo peržiūrėtas. Sekdami šiuos duomenis galima padaryti išvadas, kuriuo laikotarpiu paskyra buvo lankoma labiausiai ir išanalizuoti, dėl kokių priežasčių tai įvyko (galbūt dėl naujo turinio, naujų grotažymių ar kt).
Visas Instagram statistikas (Insights) galite rasti taip:
- eikite į savo pagrindinį paskyros puslapį, dešinėje pusėje spauskite ant trijų linijų,
- pasirinkite Insights.
- Prieš akis matote pagrindinius jūsų paskyros duomenis, suskirstytus į tris kategorijas: turinys (Content), aktyvumas (Activity), auditorija (Audience) (žr. nuotrauka žemiau).
Turinio (Content) statistika
Statistikos apžvalgos turinio (Content) skirtuke matysite Srauto įrašus (Feed posts) – spauskite „See all“ ir pamatysite visų savo Instagram įrašų duomenis.
Šioje skiltyje matote visus srauto įrašus (nuotraukas, video, nuotraukų komplektus), įkeltus į jūsų paskyrą per pastaruosius metus. Juos tarpusavyje galite palyginti nustatydami vis kitokį rodiklį. Patys svarbiausi, į kuriuos turėtumėte atkreipti dėmesį, yra šie:
- Engagement – koks buvo jūsų sekėjų įsitraukimas viename poste, t.y. komentarų ir „patinka“ paspaudimų suma.
- Impressions – kiek kartų iš viso jūsų įrašas buvo parodytas.
- Reach – kiek unikalių vartotojų pasiekė konkretus postas.
- Saved – kiek lankytojų nusprendė šį įrašą išsisaugoti savo „Saved“ aplankuose.
- Profile Visits – kiek kartų žmonės po posto nusprendė peržiūrėti jūsų profilį.
Taip pat galite lyginti įrašus pagal komentarus, „Patinka“ paspaudimus, naujų sekėjų pritraukimą (Follows), nukreipimus į tinklalapį (Website clicks). Atkreipkite dėmesį, kad esant norui atskirai galite lyginti tik nuotraukas arba tik vaizdo įrašus.
Jūsų patogumui įrašus galite išsifiltruoti pagal laikotarpį, pvz. peržiūrėti pastarųjų 7, 30 dienų ar 6 mėnesių rezultatus.
Tokiu pat principu galite analizuoti ne tik srauto įrašus, bet ir įkeltas istorijas.
Tokia turinio analizė atskleidžia paskyros savininkui, koks turinys sulaukė daugiausiai dėmesio ir labiausiai įtraukė sekėjus, o pagal tai gali būti formuojama tolimesnė strategija.
Aktyvumo (Activity) statistika
Interactions skiltyje galite matyti pastarosios savaitės dienas ir sekėjų jūsų profilyje atliktus veiksmus (pvz. Profile Visits). Ši diagrama parodo, kurią dieną sekėjai jūsų paskyroje buvo aktyviausi. Atkreipkite į tai dėmesį – galbūt tą dieną įkėlėte kokią nors naujo stiliaus nuotrauką?
Discovery skiltis smulkiau detalizuoja pasiekiamumo (Reach) ir parodymo (Impressions) rodiklius. Galite matyti, kiek per pastarąją savaitę šie rodikliai paaugo ir kurią dieną rodiklių augimas buvo didžiausias.
Auditorijos (Audience) statistika
Šis blokas leidžia geriau pažinti savo sekėjus. Pirmiausia jame matote informaciją, kiek šiuo metu sekėjų turi jūsų paskyra ir koks yra sekėjų prieaugis paskutinę savaitę.
Vietovės (Location) blokas rodo, iš kur yra jūsų sekėjai. Galite matyti pagrindinius miestus arba analizuoti sekėjus šalių mastu (ypač aktualu, jeigu dirbate tarptautinėje rinkoje).
Amžiaus (Age) skiltis pateikia informaciją, kiek metų yra jūsų sekėjams. Procentaliai galite matyti, kokios amžiaus kategorijos sekėjų turite daugiausiai.
Lyties (Gender) bloakas rodo vyrų ir moterų pasiskirstymą.
Paskutinė sekėjų (Followers) skiltis yra ypatingai naudinga. Čia galite matyti, kokią savaitės dieną jūsų sekėjai yra patys aktyviausi. Taip pat galite išsianalizuoti, kurią tam tikros savaitės dienos valandą geriausia kelti įrašus.
Individuali kiekvieno įrašo analizė
Taip pat galite išanalizuoti kiekvieno įrašo efektyvumą atskirai. Savo sraute išsirinkite konkretų įrašą, paspauskite ant jo. Po nuotrauka mėlynomis raidėmis rasite užrašą „View Insights“, paspauskite ant jo.
Iš pradžių pasirodys greita įrašo apžvalga – „Patinka“ paspaudimai, komentarai, įrašo pasidalinimo rodikliai. Taip pat galite matyti, kiek žmonių jūsų žinutę išsisaugojo savo „Saved“ aplankale, kiek sekėjų nusprendė aplankyti profilį ir kiek paskyrų šiuo įrašu pasiekėte.
Paslinkę šią trumpą apžvalgą aukštyn galite pamatyti detalesnius duomenis. Pavyzdžiui, galite sužinoti, kiek procentų „Patinka“ ant nuotraukos paspaudė ne jūsų sekėjai. Taip pat galite matyti, kaip žmonės pamatė jūsų įrašą. Pavyzdžiui, „Home“ reiškia, kad žmogus šią nuotrauką pamatė savo Instagram sraute, „Hashtags“ rodiklis rodo, kad vartotojai nuotrauką rado per grotažymių funkciją. „Profile“ skaičiai nurodo tuos žmones, kurie ant nuotraukos paspaudė būdami jūsų profilyje. „Other“ skiltis įtraukia visus kitus atvejus, pvz. jeigu žmogui šią nuotrauką kažkas atsiuntė, jeigu jūs buvote kažkur pažymėtas („Tag“ funkcija) ar paminėtas („Mention“ funkcija).
Vaizdinis paaiškinimas pateiktas nuotraukoje žemiau.
Kiekvienos atskiros istorijos analizė
Istorijos šiais laikais yra itin populiarios, tad kiekvienas verslas turėtų tai išnaudoti. Gera žinia ta, kad Instagram rodo ir istorijų statistiką. Įsijungę norimą istoriją braukite aukštyn ir išvysite svarbiausius statistinius duomenis. Matysite, kiek žmonių peržiūrėjo jūsų istoriją, kiek sekėjų atliko tam tikrą veiksmą (pavyzdžiui, atsakė į jūsų story (Replies), apsilankė profilyje (Profile Visits) ar užėjo į su „Mention“ funkcija pažymėtą profilį (Sticker Taps)).
Taip pat galite matyti, kaip po jūsų istorijos elgėsi sekėjas. Ar jis grįžo atgal, ar perėjo į kitą jūsų istoriją, ar apskritai išjungė Instagram.
Visas savo praėjusias istorijas ir jų analizes galite rasti Insights > Content > Stories.
Štai tokios yra pagrindinės Instagram statistikos, kurias išnagrinėję galėsite labiau pažinti savo paskyros sekėjus ir tobulinti jiems kuriamą turinį.