Šiais laikais vis daugiau žmonių ima naudotis Instagram socialiniu tinklu. Priežastis paprasta – Instagram yra labiau orientuotas į nuotraukas, pozityvesnį gyvenimą, be to, vartotojams jis kol kas mažiau asocijuojasi su reklama negu, pavyzdžiui, Facebook turinys.
Instagram tikrai nėra skirtas vien tik asmeniniam naudojimui – šis socialinis tinklas yra naudingas ir verslams, kadangi tai vienas iš geriausių būdų palaikyti ryšį su klientais. Skaitytojams, kurie dar nenaudoja Instagram kaip veiksmingo komunikacijos kanalo arba naudoja, tačiau nori praplėsti savo žinias, paruošėme straipsnių seriją „Instagram verslui“. Šiuose straipsniuose dalinsimės patarimais bei idėjomis, kaip pasiekti savo verslo tikslus naudojant Instagram.
Pradėkime nuo pirmojo žingsnio!
Verslo paskyros sukūrimas
Aišku, komunikaciją vykdyti galima ir per asmeninę paskyrą, tačiau verslo paskyra (angl. Business Account) yra naudingesnė, nes joje galima:
- pridėti aktyvius savo kontaktų mygtukus,
- matyti įžvalgas apie klientų susidomėjimą jūsų anketa,
- iš karto nukreipti klientus į elektroninę parduotuvę,
- kurti reklamas ir t.t.
Verslo paskyrą susikurti yra labai lengva:
Anketos sukūrimas
Pirmiausia jums reikės susikurti paprastą Instagram paskyrą. Anketos pavadinimą iš karto kurkite reprezentatyvų – geriausia, kad pavadinimas būtų jūsų prekės ženklo vardas. Vėliau pavadinimą, jeigu jis jums nepatiks, galėsite keisti, bet to daryti nepatartina, nes galite klaidinti klientus.
Anketos pavertimas į verslo paskyrą
Susikūrę asmeninę paskyrą turite pakeisti ją į verslo:
- Pagrindiniame savo paskyros puslapyje, dešiniame, viršutiniame kampe matote 3 linijų mygtuką, kuris išsiskleidžia. Paspauskite jį.
- Tuomet paskutinis iš galimų pasirinkimų, pačioje apačioje bus „Nustatymai“ (Settings). Paspauskite mygtuką.
- Tuomet spauskite „Paskyra“ (Account).
- Galiausiai paskutinis etapas yra „Pakeisti į verslo paskyrą“ (Switch to Business Account).
Pakeitus paskyrą iš paprastos į verslo, Instagram paklaus jūsų kelių klausimų – galėsite pažymėti, kokiai veiklos sričiai priklauso jūsų verslas (pavyzdžiui, grožis, maistas ir t.t.), taip pat savo Instagram paskyrą galėsite sujungti su turimu Facebook Business Page (jūsų verslo puslapiu Facebook sistemoje). Jeigu susiesite, visi jūsų kontaktiniai duomenys (el. paštas, telefonas, adresas) bus automatiškai perkelti į Instagram paskyrą. Jeigu nuspręsite nesusieti, šiuos kontaktus galėsite įvesti ranka.
Profilio informacija
Instagram paskyra jums reikalinga ne tik tam, kad galėtumėte reklamuoti savo produktus ar paslaugas, bet ir tam, kad klientai greitai, jiems efektyviu būdu rastų visą svarbiausią informaciją. Tai reiškia, kad jūsų Instagram profilis turi būti informatyvus ir aiškus.
Pradžių pradžia – profilio sukūrimas ir informacijos įvedimas. Profilio informaciją redaguoti galite pagrindiniame puslapyje paspaudę mygtuką „Tvarkyti profilį“ (Edit Profile).
Profilio nustatymai
Nuotrauka (Photo) – rinkitės jūsų verslą atspindinčią nuotrauką. Geriausiai tinka logotipas, bet išimtinais atvejais, jeigu nuotrauka labai reprezentatyvi, gali būti ir jūsų prekių nuotrauka.
Pavadinimas (Name) – jūsų prekės ženklo pavadinimas, kuris profilyje bus matomas ryškiausiai.
Slapyvardis (Username) – pavadinimas, kuriuo būsite randami Instagram sistemoje. Geriausia, jeigu tai vėlgi yra jūsų prekės ženklo vardas.
Svetainė (Website) – pridėkite aktyvią nuorodą į jūsų verslo internetinį puslapį, jeigu tokį turite.
Aprašymas (Bio) – jūsų įmonės trumpas prisistatymas (Instagram šiame laukelyje leidžia panaudoti iki 150 simbolių). Galite vienu ar keliais sakiniais atskleisti savo pagrindinę veiklą, išskirtinumą lyginant su konkurentais, tikslą, kurio siekiate šioje Instagram paskyroje, pozicionavimo sakinį ar bet ką, kas, jūsų manymu, būtų naudinga suinteresuotam žmogui arba patrauktų kitų lankytojų dėmesį. Galite naudoti grotažymes (hashtags) tam tikriems žodžiams išskirti (taip jie dažniau paklius į Instagram paiešką ir galimai atves daugiau naujų lankytojų).
Puslapis (Page) – jau aptarta galimybė susieti šią verslo paskyrą su turimu Facebook puslapiu.
Kategorija (Category) – pasirinkite arba pakeiskite, kuriai veiklos sričiai priklauso jūsų verslo paskyra.
Susisiekimo galimybės (Contact Options) – viena iš priežasčių, kodėl verslo paskyra yra naudingiau negu asmeninė. Galite pridėti aktyviuosius mygtukus, kuriuos paspaudę suinteresuoti asmenys galėtų su jumis susisiekti. Būtinai pridėkite įprastas susisiekimo galimybes – el. pašto adresą, telefono numerį, fizinės būstinės adresą. Jeigu turite rezervuojamas paslaugas, galite pridėti galimybę, pavyzdžiui, nukreipti klientą į staliuko rezervavimo puslapį arba bilietų įsigijimo skiltį.
Privati informacija (Private Information) – jūsų asmeninis el. paštas, telefono numeris, lytis.
Šią informaciją bet kada galėsite keisti, tad tobulinkite tol, kol maksimaliai būsite patenkinti. Kartais gali trūkti įkvėpimo, tad pažvelkite į kelių sėkmingų prekės ženklų Instagram profilius.
Atkreipkite dėmesį, kad visuose pavyzdžiuose yra aiškūs pavadinimai ir slapyvardžiai, nurodytos tikslios veiklos kategorijos. Kiekvienas prekės ženklas vienu-dviem sakiniais išskiria kažkokį savo unikalumą, pavyzdžiui, Coca-Cola – nepamirštamus nuotykius, Kilig Cosmetics – suteikiamą grožį ir laimę, Baltos Lankos – siekį pradžiuginti įvairius skaitytojus, o SEB Lietuvoje – finansinių kompetencijų ugdymą. Daugeliu atveju yra pateikiamos svetainių nuorodos, kad klientai galėtų iš karto patekti į įmonės puslapį. Visi prekės ženklai taip pat siūlo klientams skirtingas susisiekimo galimybes (email, share, call, directions).
Štai taip paprastai yra sukuriama verslo paskyra. Tai yra lengviausias etapas – kur kas sunkiau bus tinkamai išnaudoti visas Instagram galimybes, kelti kokybišką turinį ir iš tiesų sudominti lankytojus. Kitame straipsnyje pasidalinsime patarimais, kaip tai padaryti!