Apie tai, kaip sukurti Instagram verslo paskyrą ir kodėl svarbu ją turėti, jau kalbėjome. Šį kartą pasigilinkime, kokiais būdais galima savo paskyrą paversti unikalia, pritraukiančia daug potencialių klientų ir, galiausiai, pardavimų.
Pagrindinis turinys
Instagram bazė yra nuotraukos, keliamos į paskyros srautą (feed). Šios nuotraukos, kaip žinia, bet kuriam Instagram vartotojui matomos kartu su šimtais ar tūkstančiais kitų jo sekamų puslapių nuotraukomis. Štai kodėl svarbu, kad jūsų fotografijos būtų maksimaliai patrauklios, naudingos ir idealiu atveju aiškiai asocijuotųsi su jūsų prekės ženklu.
Yra keli būdai tai padaryti.
1. Išlaikykite vientisą stilių
Galite kurti minimalistinių nuotraukų įvaizdį, rinktis baltai juodas, tik tamsių arba tik šviesių atspalvių nuotraukas, kiekvienai nuotraukai galite uždėti baltus ar juodus rėmelius, kas kelintoje nuotraukoje atkartoti kažkokį pasikartojantį elementą (pavyzdžiui, gerai įkomponuotą savo logotipą).
Lengviausias būdas išlaikyti vientisumą – naudoti vienodą filtrą visoms nuotraukoms, kurias keliate į Instagram. Siūlome išbandyti keletą populiariausių nemokamų filtrų programėlių: Snapseed, VSCO, Prisma Foto Editor, Adobe Photoshop Express.
Visuomet vientisą estetiką kuria tinkamai spalviniu pagrindu sudėlioti verslo profiliai. Pažvelkite į kelis pavyzdžius:
Atkreipkite dėmesį, kad vientisumas turi būti išlaikomas ne tik nuotraukose, bet ir tekste, bendravimo tone, nuotraukų kėlimo perioduose ir t.t.
2. Kurkite išskirtinį profilį
Nuotraukas galite pateikti originaliai – nors tai reikalauja kur kas daugiau darbo, tačiau rezultatai yra stulbinantys. Pavyzdžiui, šiuo metu populiarėja puzzle Instagram nuotraukų srautas, kurio akcentas – didžiulės nuotraukos, sudarytos iš kelių įprasto dydžio Instagram nuotraukų (Killig cosmetics pavyzdys apačioje). Taip pat galite kurti vieną nesibaigiančią, nuoseklią nuotraukų istoriją (Seb Lietuvoje pavyzdys) ir visas nuotraukas susieti į vieną paveikslą. Šis būdas skiriasi nuo pirmojo tuo, kad nuotraukos gali būti pateikiamos ir ne vienu kartu, atskirai, tuo tarpu pirmuoju atveju visa dėlionė publikuojama vienu metu. Dar viena išskirtinė galimybė – kurti baltai juodą turinį, tik svarbiausias detales paryškinti spalvomis (M. Pociaus pavyzdys). Ne visiems prekės ženklams šis variantas tinka, tačiau jis neabejotinai atrodo išskirtinai. Ir šie trys pasiūlyti būdai tikrai nėra vieninteliai, kuriais galima sukurti unikalumą!
3. Būkite naudingi vartotojams
Pasižiūrėti į nuotraukas smagu, tačiau geriau orientuokitės į vertės teikimą lankytojui. Pavyzdžiui, jeigu parduodate higienos ar sveikatos priemones, pasakokite lankytojams apie produktų naudą. Tai galite daryti tekstu, paaiškinamosiomis nuotraukomis ar netgi vaizdo įrašų formatu. Instagram geriau pasitarnauja toms įmonėms, kurios pirmiausia nori ne tik aklai parduoti, bet ir edukuoti lankytoją, supažindinti jį su prekės ženklu. Pasidalinkite savo sukauptomis žiniomis, kurios yra aktualios visuomenei, ir neabejotinai sulauksite srauto į savo profilį.
Papildomi įrankiai
„Stories“ funkcija
Įprastos nuotraukos jau tampa kur kas mažiau populiarios Instagram platformoje. Dabar visi vartotojai verčiau renkasi istorijas. Į jas galite kelti nuotraukas, vaizdo įrašus, kurie dings po 24 valandų. Ši funkcija naudojama artimesniam bendravimui su klientais, skubių žinių pranešimui. Ant keliamų nuotraukų galite rašyti, pridėti savo vietą ar grotažymes, pagal kurias jūsų istorija bus rodoma visiems, naršantiems atitinkamoje grotažymėje arba vietoje (location). Istorijos yra taip pat tinkamas įrankis lankytojų įsitraukimui didinti, kadangi realiu laiku galite daryti įvairius balsavimus (Poll funkcija su 2 pasirinkimais), sekėjams pateikti klausimą ir iš karto sulaukti atsakymo ir t.t.
„Highlights“ funkcija
Svarbiausias istorijas išsaugokite savo profilyje (ikonose, kurios lankytojams bus matomos virš pagrindinių jūsų nuotraukų). Pavyzdžiui, jeigu stories pristatėte naujus produktus ir norite, kad ir vėliau prie puslapio prisijungę klientai juos pamatytų, istorijas galite išsaugoti.
Grotažymės (hashtags)
Naudokite grotažymes savo turinio suskirstymui. Jos taip pat padės į profilį pritraukti dar daugiau lankytojų. Geriausia rinktis tarptautines grotažymes, kurios apibūdina nuotrauką ar video. Lietuviškas grotažymes naudoti taip pat galima, tačiau atkreipkite dėmesį, kad jos būtų populiarios (įveskite ją į paieškos skiltį „tags“ ir matysite, kiek tokių grotažymių jau yra sukurta). Rekomenduojama sukurti ir savo asmeninę grotažymę su jūsų prekės ženklu, kuria žymėtumėte visą savo keliamą turinį.
Instagram vienam įrašui leidžia pridėti 30 grotažymių. Toks skaičius gali paversti įrašą netvarkingu, sunkiau skaitomu, tad rekomenduojama jas dėti į komentarus (taip žmonės, žiūrintys pagrindinį įrašų, jų nematys) arba po pagrindinio teksto palikti kelias tuščias eilutes ir tuomet rašyti grotažymes. Srauto vis tiek sulauksite, o įrašas bus lengviau skaitomas.
Tokie yra pagrindiniai patarimai, padedantys sukurti kokybišką ir išskirtinį profilį, tačiau jie nėra baigtiniai, tad drąsiai eksperimentuokite.