Socialiniai tinklai visiškai užvaldė mūsų gyvenimus – dauguma žmonių turi bent vienos socialinės platformos paskyrą. Neilgai trukus verslininkai suprato, kad šią situaciją galima išnaudoti kaip efektyvų kanalą ryšio su klientais palaikymui. Tad jeigu seniau apie verslus būdavo sakoma, kad „jeigu tavęs nėra Google, tavęs nėra visai“, šiais laikais prioritetu kiekvienam prekės ženklui turėtų tapti socialinės medijos. Tik kaip nuspręsti, kurį socialinį tinklą pasirinkti?
Pasaulinės tendencijos
Remiantis „Digital Information World“ išplatinta 2018-ųjų metų statistika, socialinių tinklų lyderio poziciją pagal turimus narius vis dar užima Facebook. Toliau atitinkamai pagal populiarumą yra:
- YouTube,
- Facebook papildinys Messenger,
- bendravimo programėlė WhatsApp,
- socialinis tinklas Instagram,
- Twitter.
Kiti socialiniai tinklai turi kur kas mažiau aktyvių lankytojų.
Lietuviai socialiniuose tinkluose
Lietuvoje verslą vystantiems žmonėms gali kilti klausimas – ar Lietuvoje situacija tokia pati? Pasirodo, kad taip. Pagal naujausią Kantar TNS Žiniasklaidos tyrimų apžvalgą (2017), Lietuvoje daugiausiai žmonių naudojasi Facebook (97,4%) platforma. Joje bendrauja su draugais ar šeimos nariais. Antroje vietoje – YouTube (93,7%) socialinis tinklas, kuriame žmonės žiūri įvairaus pobūdžio vaizdo įrašus. Pagal diagramą matyti, kad trečioje vietoje yra Google+, tačiau atstovai jau oficialiai pranešė, kad ši medija 2019-ųjų metų balandį bus uždaroma. Todėl į ją pastangų dėti nebeverta – geriau orientuotis į sparčiai augantį Instagram.
Koks socialinis tinklas tinkamiausias jūsų verslui?
Taip, socialiniai tinklai svarbu, tačiau jie yra veiksmingi tik tada, kai yra parenkami tikslingai, o ne dėl to, kad taip daro konkurentas. Tad labai svarbu suvokti, kurie socialiniai tinklai yra tinkamiausi būtent jūsų verslo specifikai. Teisingai pasirinkta platforma padės pasiekti tikslinę auditoriją. Aptarkime kiekvieno socialinio tinklo ypatumus atskirai.
Visų medijų lyderis, kuris iš tiesų tinka įvairių tipų verslams, siekiantiems parduoti tiek galutiniams klientams (B2C), tiek kitiems verslams (B2B). Auditorija čia labai plati – Facebook šiais laikais naudojasi tiek paaugliai, tiek vyresni 50-65 metų žmonės, tačiau daugiausia naudotojų priklauso 25-34 metų kategorijai. Kurti turinį Facebook apsimoka, nes platforma suteikia įrankį reklamas nukreipti būtent į jums reikalingą auditoriją ne tik pagal amžių, bet ir pagal gyvenamąją vietą, pomėgius, lytį. Išmokti dirbti su Facebook reklama galite jau šiandien pat. Daugiau informacijos skaitykite čia.
YouTube
Ideali vieta tiems verslams, kurių tikslinė auditorija yra jauni, 16-30 metų žmonės. Kadangi jaunimas šią platformą naudoja įvairiai (žiūri vaizdo įrašus, internetines laidas, klauso muziką), ryšį su jais palaikyti galima taip pat skirtingais būdais. Pavyzdžiui, jeigu esate kosmetikos pardavėjas, jūs galite kurti naudingus vaizdo įrašus, kuriuose savo žiūrovams rodytumėte, kaip naudoti tam tikras priemones, kaip susikurti puikų makiažą. Taip pat norimame kontekste galite užsakyti savo produkto reklamas, pavyzdžiui, žmogui, įsijungusiam vaizdo įrašą apie mados renginį, galite parodyti savo reklamą apie makiažą, mat tikėtina, kad jam tai bus įdomu.
Instagram žmonėms asocijuojasi su draugais, geromis emocijomis, todėl ir prekių ženklų komunikacija čia jiems atrodo natūralesnė ir mažiau siejama su reklama. Instagram tinka verslams, kurie orientuoti į B2C rinką, o tikslinė auditorija yra 18-35 metų žmonės. Ši platforma ypač tinka tiems verslams, kurie nori pasiekti moteris (pavyzdžiui, mados, grožio, maisto, sveikatos atstovams). Svarbu atkreipti dėmesį, kad Instagram pagrindas yra vaizdinis turinys, tad reikės pasirūpinti estetiškomis produkto nuotraukomis. Instagram tinka tiems, kurie nori užmegzti asmeninį santykį su vartotoju. Plačiau apie specifinius šios platformos bruožus pakalbėsime kituose straipsniuose.
Ši platforma neprigijo Lietuvoje, tad ji rekomenduojama tik tais atvejais, jeigu norite palaikyti ryšį su užsienio rinka, ypač, jeigu tikslas yra 18-29 metų vyrai ir moterys. Atliktos apklausos rodo, kad žmonės per šią platformą mėgsta sekti (follow) mažų verslų paskyras, kad galėtų akimirksniu sužinoti informaciją apie įvairias naujienas.
Spotify
2019-ųjų metų tendencija yra podkastai (audio pokalbiai įvairiomis temomis), tad jeigu jūsų verslas yra žmonėms aktualios tematikos (pavyzdžiui, marketingas, santykiai, elektroninė prekyba) ir galite svarbia informacija pasidalinti su klausytojais, apsvarstykite galimybę pasiekti savo klientus per Spotify. Šis procesas reikalauja laiko, tačiau kokybiškas turinys pasieks didžiulę auditoriją.
Tinkamiausia platforma tiems verslams, kurių tikslinė auditorija yra moterys. Šis socialinis tinklas leidžia vartotojams į savo „aplankus“ susidėti įvairias patinkančias idėjas, svajonių produktus ir t.t., tad jeigu jūsų produktas yra estetiškas ir dėl savo išvaizdos gali sulaukti dėmesio, pasvarstykite apie jo patalpinimą Pinterest erdvėje.
Išskirtinai geriausias socialinis tinklas, jeigu jūsų klientai yra kiti verslai (B2B). LinkedIn yra sukurtas būtent verslo rinkai, tad ir auditorija jame atitinkama – 25-45 metų išsimokslinę, didesnėmis nei vidutinėmis pajamomis disponuojantys žmonės. Ypač tinkama tiems verslams, kurių sritis yra finansų, verslo konsultacijos, įdarbinimo paslaugos, mokslas ir technologijos, švietimas.
Pagrindinė taisyklė renkantis socialinį tinklą – atkreipkite dėmesį, kuriame daugiausiai laiko praleidžia JŪSŲ tikslinė auditorija. Taip užtikrinsite, kad jūsų pastangos nenueis veltui.