Su IT pasauliu glaudžiai nedraugaujantiesiems – SEO vis dar atrodo kaip neatpažintas objektas. O iš tiesų, viskas paprasta. Tai mokslas, kuris padeda iškelti jūsų svetainę aukščiau kitų Google paieškoje. Pavyzdžiui, įveskime į Google “dovanos”. Gauname daugiau nei 5 milijonus rezultatų. Pirmame puslapyje svetainės laisvalaikiodovanos.lt, geradovana.lt, varle.lt, o 7-ame puslapyje matau rezultatus iš puslapių riolindo.lt, tiekejugildija.lt ir pan. Klausimas – kodėl pirmoje vietoje yra “Laisvalaikio dovanos” o ne “Riolindo”? Atsakymas – todėl, kad “Laisvalaikio dovanų” SEO geresnis.
Kas tas SEO?
Pagal Wikipedia, SEO – tai optimizavimas paieškos sistemoms (angl. Search Engine Optimization) – Interneto tinklalapių projektavimo metodologija, siekiant aukščiausių tinklalapio pozicijų paieškos sistemų rezultatuose.
Paprastai tariant, SEO – tai pasirinktų raktinių žodžių akcentavimas ir kartojimas jūsų svetainėje (straipsnyje), kad Google, perskaitęs jūsų tinklapį, aiškiai suprastų apie ką jis, ir kai tik kas nors ieškos panašaus turinio, Google pateiks nuorodą jūsų puslapį. Pavyzdžiui, jūs rašote tinklaraštį apie receptus. Tuomet jūsų tikslas, kad jūsų tinklaraštyje nuolat kartotųsi žodis “receptai”. Tai vadinama raktiniu žodžiu. TAČIAU, rašančių apie receptus yra tikrai daug, jei visi kartos raktinį žodį “receptai receptai receptai”, kurį Google rodyti pirmiau? Todėl jums reikia IŠSISKIRTI iš minios ir pasirinkti siauresnį raktažodį, pavyzdžiui “šašlykų receptai”, “tortų receptai” ar pan. Jei žmogus Google ieškos tiesiog “receptai”, gal jūs ir būsite n-tame paieškos rezultatų lape. Bet jei žmogus atėjus vasarai ieškos “šašlykų receptas” – štai čia tikėtina jūs ir būsite vieni pirmųjų. Dėmesio! Nesupraskite per daug tiesiogiai ir nepulkite visur rašyti “receptai receptai…”, Google yra protingas ir supratęs, kad piktnaudžiaujate, tiesiog “užbanins” jus. Toliau pateikiu patarimus, kaip padaryti gerą SEO straipsniui (blog’o įrašui, prekės aprašymui ), o ne bendrai svetainei.
Kaip pasirinkti SEO raktažodžius?
Geriausia, jei pasirinktumėte iki penkių raktažodžių, kurie tiksliai apibūdina jūsų straipsnio turinį. Pavyzdžiui, šio straipsnio raktažodžiai galėtų būti “SEO žingsniai”, “kaip padaryti SEO”, “SEO raktažodžiai” ir pan. Pagalvokite, kokiais trumpais žodžiais apibūdintumėte savo kuriamą turinį? Bet galvoti reikia taip, kaip žmonės galvoja. Taip, kaip jie veda užklausą į Google. Pavyzdžiui, jei rašote apie keliones, jūsų raktažodžiai galėtų būti “gražiausios kelionės”, “įsimintiniausios akimirkos”, “mano įspūdžiai kelionėse” ir pan. BET! Argi kas nors Google taip ieško? Ar kas nors veda į paiešką “mano įspūdžiai kelionėse”? Ne. Žmonės ieško “ką pamatyti Tailande”, “kur apsistoti Maljorkoj”, “kaip rasti pigių skrydžių” ir pan. Todėl jūsų straipsnio raktažodžiai turi būti tokie, ko ieško žmonės.
Daugiau apie raktažodžių pasirinkimą skaitykite kitame straipsnyje (tuoj bus).
Kaip padaryti gerą SEO?
Kai jau turite gerus raktažodžius, jūsų tikslas akcentuoti juos straipsnyje. Kaip suprasti? Štai ką jūs turite daryti:
1. SEO raktiniai žodžiai straipsnio pavadinime
Straipsnio pavadinime turi būti raktiniai žodžiai, geriausia pavadinimo priekyje. Pavyzdžiui, jei rašote perskaitytos knygos apžvalgą, tai pavadinimas turėtų būti ne “Geriausia mano perskaityta knyga”, o ““Nėštumo ir vaiko priežiūros vadovas” – geriausia knyga nėšščiosioms”. Kodėl? Todėl, kad su blogu pavadinimu jūs nepritrauksite daugumos skaitytojų. Žmonės Google ieško “geriausia knyga nėščioms” – jei ieško nėštumo literatūros; žmonės ieškos “Nėštumo ir vaiko priežiūros vadovas” – jei buvo girdėję apie šią knygą ir nori rasti daugiau informacijos. Taigi, su pirmu pavadinimu pritrauksite tik smalsius jūsų tinklaraščio sekėjus. Su antru pavadinimu – jūs pritrauksite srautą iš Google.
2. SEO raktiniai žodžiai URL adrese
Raktinis žodis turi kartotis ir URL pavadinime. Kartais, jį galima pakoreguoti, pavyzdžiui, straipsnio pavadinimas “Ką pamatyti Tailande”, o URL adrese …/lankytinos-tailando-vietos. Tačiau geriausia, jei jis sutaps su straipsnio pavadinimu. WordPress sistemoje pakoreguoti URL adresą galite spustelėję mygtuką “Redaguoti”:
3. SEO raktiniai žodžiai antraštėse
Jūsų raktiniai žodžiai, turi kartotis ir antraštėse. Antraštės – tai pastraipų pavadinimai, parašyti H1, H2 šriftais. Jei jau straipsnis apie lankytinas Tailando vietas, tai pastraipos galėtų būti “Įdomiausios Tailando Bankoko vietos”, “Gražiausios Tailando salos”, “Tailando pakrantės lankytinos vietos” ir pan.
4. SEO raktiniai žodžiai tekste
Pakartokite raktinius žodžius ir tekste. Štai, kaip Google mato raktinį žodį “lankytinos vietos Tailande”:
5. SEO raktiniai žodžiai paveiksliukų pavadinimuose
Čia daroma didžiausia klaida. Kaip sukuria fotoaparatas pavadinimą, taip ir paliekame. Pavyzdžiui, 20180404_127.jpg. Google NEMATO paveiksliukų. Jis skaito jų pavadinimus. Todėl, visus į svetainę keliamus paveikslėlius pervadinkite tiksliais vardais, pavyzdžiui, bankoko-centras.jpg, bankoko-lusnynai.jpg ir pan. Pagrindinę straipsnio nuotrauką netgi galite pavadinti straipsnio pavadinimu, pavyzdžiui, lankytinos-tailando-vietos.jpg.
6. SEO raktiniai žodžiai paveiksliukų alt tekstuose
O kai įkeliame paveikslėlį į svetainę, nepamirškite užpildyti informacijos apie jį, ypač ALT tekstų. Čia irgi stenkitės rašyti raktinius žodžius, pavyzdžiui:
Ar man reikia SEO specialistų?
Čia apžvelgiau tik labai mažą ir lengvai atliekamą vidinio SEO dalį. SEO – tai didelis darbas, o rezultatai matomi ne iškart. Gali praeiti net keletas mėnesių. Būti pirmoje vietoje paieškos rezultatuose duoda didžiulį srautą lankytojų. Mes žinome, kad lankytojai = pinigai. Todėl SEO specialistai kainuoja nepigiai. Jie žino, kokią naudą duoda užsakovams. Tačiau čia reikia skaičiuoti, ar jums apsimoka investuoti:
- ar yra tikimybė, kad būsite pirmoje vietoje? Galbūt pakelsite savo poziciją iki trečio puslapio ir daugiau nepavyks?
- ar jūsų parduodami produktai ir paslaugos nesikeis? Ar visuomet pardavinėsite tas paslaugas, kurių SEO norite kelti? Jei jos keisis, SEO grius.
- Galbūt jūsų produktas yra nišinis ir savo auditorijoje jūs ir taip esate pirmi?
- O galbūt jums tektų konkuruoti su rinkos gigantais ir, tikriausiai, sunkiai aplenksite jų investicijas į SEO?
- Galbūt jums geriau apsimoka pirki Google adWords reklamą?
Į visus klausimus turėtų atsakyti SEO specialistai.
Iš patirties žinau, kad jei esate mažas tinklaraštis ar smulkus verslas, tikriausiai, papildomų lėšų SEO neturėsite. Tuomet būtinai kruopščiai atlikite visus šešis aukščiau aprašytus SEO žingsnius skelbiant kiekvieną tinklaraščio įrašą. O papildomas lėšas investuokite į skaitmeninį marketingą.