Jeigu iki šiol galvojote, kad spalvų pasirinkimas Jūsų verslo sprendimuose neturi didelės reikšmės, sukluskite – naujausi tyrimai rodo, kad beveik 85% žmonių išsirenka prekę arba nusprendžia jos nepirkti vien dėl spalvų. Jos sukelia tam tikras emocijas ir ilgalaikes asociacijas, tad atsakingai parinkti spalvų deriniai gali prisidėti prie Jūsų verslo sėkmės.
Spalvų reikšmės
Spalvos bet kokiems vizualiniams sprendimams neturėtų būti parenkamos remiantis vien tik subjektyvia nuomone apie tai, kas gražu Jums ar Jūsų kolegoms. Saugesnis variantas, kurį ir turėtumėte naudoti, yra spalvų parinkimas pagal oficialias jų reikšmes. Jeigu numatote, kad Jūsų verslas bus ilgalaikis, nesirinkite spalvų, kurios madingos šiuo metu, nes tai po pusės metų pasikeis. Geriau nuodugniai išanalizuokite visas spalvų reikšmes ir pasirinkite tas, kurios labiausiai susijusios su Jūsų verslo idėja. Toks sąryšis padės klientams Jus lengviau identifikuoti ir prisiminti.
Pateikiame Jums pagrindinių spalvų reikšmes:
- Mėlyna spalva yra siejama su profesionalumu ir skatina žmonėms pasitikėjimą bei saugumą. Nemažai verslo paslaugas siūlančių svetainių pagrindine spalva renkas būtent mėlyną. Tame tarpe ir šis tinklaraštis.
- Žalia – tai sveikas gyvenimo būdas, šviežumas. Sveikos gyvensenos ir aplinkosaugos interneto svetainės dažniausiai būna žalios.
- Geltona – džiaugsmas, gera nuotaika ir pozityvumas. Vaikams skirtuose puslapiuose puikuojasi ryški geltona ir oranžinė spalvos.
- Oranžinė – linksmybės ir energija.
- Rožinė spalva simbolizuoja moteriškumą ir švelnumą. Moterims skirtos interneto svetainės dažnai renkasi būtent šią spalvą.
- Raudona – aistrą, galią, o kartais net agresiją. Štai kodėl intymių prekių el. parduotuvėse dominuoja raudona spalva.
- Violetinė spalva siejama su dvasingumu, karališkumu. Dažnai ši spalva naudojama karališkosiose svetainėse ir bažnyčių puslapiuose.
- Balta spalva – tai tyrumas, lengvumas ir rafinuotumas. Puikiai tinka vestuvių puslapiams.
- Pilka spalva gali būti niūri, bet gali simbolizuoti ir praktiškumą. Nemažai korporacijų renkasi šią neutralią spalvą.
- Ruda – žemės spalva – simbolizuoja žemiškumą, paprastumą. Dažnai ši spalva kaip pagrindinė naudojama ramybę ir taiką skleidžiančiuose puslapiuose, pavyzdžiui, oficiali popiežiaus svetainė yra šviesiai ruda.
- Juoda spalva simbolizuoja rimtumą, tačiau internete siejama su prabanga ir elegancija. Porche, Apple ir kiti prabangūs ženklai plačiai naudoja juodą spalvą.
Svarbiausia, kad pasirinktos spalvos neprieštarautų Jūsų verslo veiklos koncepcijai, o kaip tik išryškintų pagrindines vertybes ir idėjas.
Daugiau apie spalvas interneto svetainėse skaitykite straipsnyje „Triukai interneto svetainėje: kaip veikia žmonių smegenys?“.
Spalvų deriniai
Tam, kad jūsų prekė ar paslauga paliktų ryškesnį įspūdį, rekomenduojama naudoti ne vieną spalvą, o sukurti tam tikrą spalvų derinį, t.y. pasirinkti kelias spalvas (geriausia, dvi-keturias), kurias kombinuosite tarpusavyje. Kadangi spalvos sukelia ne tik momentines emocijas, bet ir ilgalaikes asociacijas, maksimaliam rezultatui pasiekti turėtumėte pasirinktą spalvų kombinaciją naudoti visur:
- logotipe,
- svetainėje,
- reklamose,
- socialiniuose tinkluose,
- vizitinėse,
- el. laiškuose ir naujienlaiškiuose,
- lankstinukuose ir t.t. Taip visa komunikacija apie Jūsų prekę ar paslaugą taps vientisa ir sukurs ryškesnį atpažįstamumą vartotojo sąmonėje.
Atkreipkite dėmesį į aplink Jus matomus prekės ženklus. Pavyzdžiui, „Verslo sparnų“ spalvų derinys yra mėlyna-geltona-rožinė-pilka (mėlyna spalva simbolizuoja verslumą, pasitikėjimą).
„Swedbank“ – oranžinė-geltona-balta (pagrindinė oranžinė spalva simbolizuoja aktyvumą ir energiją, augimą kartu).
„Eurovaistinės“ derinys yra žalia-raudona-balta-pilka (pagrindinė žalia spalva susijusi su sveiku gyvenimo būdu).
„Coca-Cola“ atpažįstama pagal raudoną-baltą spalvas.
Kaip sugalvoti spalvų derinį?
Iš pradžių tai gali atrodyti sudėtingas procesas, bet neišsigąskite – internetas siūlo tuziną papildomų įrankių, padėsiančių sugalvoti tinkamą spalvų derinį. Kuriant spalvų paletę rekomenduojama išsirinkti 2-4 spalvas. Štai keli patarimai, kaip tai padaryti:
- Išsirinkite savo mėgstamiausią arba labiausiai verslo idėją atitinkančią spalvą ir pagal ją atraskite kitas derinio spalvas. Šio įrankio pagalba (https://www.sessions.edu/color-calculator/) paletę formuoti galite keliais metodais: rinkdamiesi vienspalves, kontrastines, panašaus tono spalvas arba naudojantis spalvų triada, trikampio arba keturkampio taisyklėmis.
- Pasinaudokite spalvų ratu (https://color.adobe.com/create/color-wheel/). Šis įrankis leis rankiniu būdu pačiam arba pagal pasirinktas taisykles išsirinkti patinkančią spalvų paletę.
- Spalvų paletės sudarymą patikėkite profesionalams-dizaineriams bei pasinaudokite jų idėjomis (įrankiai tam https://colordrop.io/ ir https://www.color-hex.com/color-palettes/) arba atsitiktinai sugeneruokite naudodamiesi internetiniais puslapiais (pavyzdžiui, https://coolors.co/d8ddef-a0a4b8-7293a0-45b69c-21d19f ir https://www.palettable.io/C34134-EFB202)
- Jeigu turite nuotrauką ar kitą vaizdinį, kuriame matote itin derančias spalvas, tinkančias Jūsų verslui, pasinaudokite internetiniu įrankiu (https://www.canva.com/color-palette/), kuris padės sudaryti būtent tokių spalvų paletę.
Svarbūs patarimai
- Kad ir kokiu būdu sudarinėsite savo spalvų derinius, užtikrinkite, kad jame būtų bent viena kontrastinga, ryškesnė spalva, kurią galėsite panaudoti dėmesio atkreipimo funkcijai atlikti, pavyzdžiui, išryškinti aktyvius svetainės mygtukus, pavyzdžiui, „pirkti“, „užsisakyti“, „susisiekti“ ir kt.
- Griežtai laikykitės taisyklės nenukrypti nuo savo sukurto spalvų derinio. Nuo šiol viskas – tiek reklamos, tiek dovanos partneriams turi būti susieti su jūsų spalvų palete.
- Visą susistemintą informaciją apie spalvas, šriftus sudėkite į savo „brand book‘ą“ (stiliaus knyga-vadovas, kuris padės išlaikyti prekės ženklo vientisumą).
- Iš savo spalvų paletės išrinkite svarbiausią ir antraeiles spalvas. Pavyzdžiui, jeigu pasirinkote 3 spalvų derinį, taikykite 60-30-10 taisyklę – atitinkamai tiek procentų Jūsų svetainėje turi užimti pagrindinė spalva (60%), antra pagal svarbą spalva (30%) ir pagalbinė spalva (10%).
Pasinaudokite šiomis taisyklėmis ir užtikrinu, kad bus lengviau siekti gerų rezultatų!
Susikurkite interneto svetainę patys
Paruošėme jums išsamų ir nuoseklų gidą, kurį žingsnis po žingsnio sekdami, galite susikurti interneto svetainę: įsidiegti išsirinktą dizainą, sukurti reikiamą funkcionalumą, įgyvendinti marketingo priemones, atlikti SEO ir kt. būtinus darbus. Plačiau skaitykite čia.