Interneto naudotojai įpratę matyti tam tikros struktūros meniu interneto svetainėje. Kurkite savo tinklaraštį ar svetainę taip, kaip vartotojui patogu jį matyti ir naršyti. Juk mūsų tikslas, kad skaitytojas kuo ilgiau liktų puslapyje, skaitytų, naršytų. Be to, standartus atitinkantis meniu gali kelti papildomą pasitikėjimą. Žinoma, galite būti KITOKIE ir nuspręsti elgtis kitoniškai. Tokiu atveju, visą svetainę derėtų padaryti kitokią – įdomią, neįprastą. O ne svetainės elementų struktūrą pasirinkti tradicinę, tačiau nuspręsti, kad meniu nebus. Tai tiesiog gali simbolizuoti neprofesionalumą. Tad kokių meniu punktų skaitytojas tikisi?
1. Meniu PRADŽIA
Į svetainės pagrindinį puslapį grįžtama spustelėjus logotipą, tačiau neįgudę vartotojai to nežino. Nors pakankamai dažnai mobili versija panaikina logotipą, todėl net ir nelieka galimybės grįžti į pradžią vienu spustelėjimu. Štai kodėl daugelyje svetainių yra meniu Pradžia (Home). Geriausia, jei jį vadinsime paprastai ir aiškiai – „Pradžia“, o ne eksperimentuosime „Namai“, „Spauskite čia“, „Pirmas“ ar pan.
2. Meniu APIE
Apie, Apie mane ar Apie mus yra vienas svarbiausių meniu punktų svetainėje. Jei skaitytojas užklydo pas jus ir rado ne vieną aktualų įrašą, jam tikrai bus įdomu, kas juos rašo. Puslapyje Apie svarbu nepersistengti su kelių lapų pasakojimu apie savo gyvenimo patirtį. Čia svarbiau parašyti, ką skaitytojas ras naudingo, kodėl jis turėtų likti jūsų tinklaraštyje ir tik tada paminėti, kas jūs. Plačiau apie tai, ką rašyti apie save, skaitykite čia.
3. Meniu TINKLARAŠTIS
Anglų kalboje šis meniu vadinamas tiesiog Blog, mes gi esame lietuviai, tenka vadinti ilgu lietuvišku pavadinimu. Jei rašote keliomis temomis, tuomet galima jas atvaizduoti kaip submeniu.
Jei rašote dviem-trimis temomis, kategorijas galima iškelti į pagrindinį meniu ir nekurti iškrentančio sąrašo, tiesiog:
Apie – Verslo kūrimas – WordPress – Facebook – Paslaugos – Kontaktai.
Net jei esate verslas, vis tiek reikia straipsnių. Plačiau apie tai vaizdo įraše:
4. Meniu PASLAUGOS/PARDUOTUVĖ
Vienas iš didžiausias pajamas nešančių uždarbių svetainėje yra jūsų paslaugų ar prekių pardavimas. Todėl šį meniu reikia iškelti, kad aiškiai matytųsi ir skatintų peržiūrėti. Jei teikiate konsultacijas, galite pavadinti Konsultacijos. Jei demonstruojate darbų portfolio – Projektai ir pan. Spustelėjus šį meniu, turiu aiškiai matyti, kokias paslaugas siūlote, už kiek ir kur kreiptis.
5. Meniu KONTAKTAI
Dažnai tinklaraštininkai savo el. pašto adresą nurodo meniu skiltyje Apie. Taip yra galima, jei jums nėra svarbu, kad skaitytojas greitai rastų galimybę susisiekti su jumis. Visgi, jei norite, kad jis greitai rastų jūsų el. pašto adresą ar telefono numerį, tuomet išskirkite atskirą meniu KONTAKTAI. Interneto vartotojai yra įpratę ieškoti tokio meniu, jei staiga kyla klausimų.
Neturiu, ką rašyti šiuose meniu
Meniu punktai Pradžia, Apie ir Tinklaraštis (arba išvardytos temos) yra stipriai rekomenduojami, jie turėtų būti kiekvienoje svetainėje.
Gali būti, kad nesiūlote jokių paslaugų ar prekių – tuomet šis meniu jums kol kas neaktualus. Gali būti, kad prekes pardavinėjate kitoje el. parduotuvėje, tuomet įdėkite meniu Prekės ar Parduotuvė, o jį spustelėjus klientą nukreipkite į kitą platformą, pavyzdžiui, etsy, ebay ar pan.
Apie meniu Kontaktai jau minėjau, galite jo nedėti, jei jums nėra svarbu, kad klientas kontaktuotų su jumis greitai ir patogiai.