Mokama socialinių tinklų reklama yra būtina prekės ženklo auginimui. Daugelis verslininkų kelia klausimus, kodėl verta pirkti reklamą iš socialinių tinklų ir kaip tai padaryti teisingai. Į klausimą „Kaip dirbti su „Facebook“ ir „Instagram“ reklama“ atsako pardavimų specialistė, reklamos agentūros „Red Dress Agency“ įkūrėja Patricija Barvydienė.
Kodėl verta pirkti „Facebook“ ir „Instagram“ reklamą
Sparčiai plečiantis socialinių tinklų vartotojų skaičiui, turinys nemokamai pasiekiamas vis mažesnei auditorijos daliai. Net ir turint didelę sekėjų̨ auditoriją, neskirdami papildomų lėšų reklamai, neišsiversime.
„Facebook“ puslapiuose nemokamai (organiškai) pasiekiama iki 10 procentų fanų, kai auditorija yra aktyvi ir jūsų dar neužmiršusi. Jei norite užsitikrinti didesnį pasiekiamumą, didinti pardavimus ir prekės ar/ir paslaugos žinomumą, reklamą pirkti – būtina. Kitu atveju, verslas socialiniuose tinkluose auga lėtai arba visai neauga.
„Facebook“ ir „Instagram“ reklamos užsakymo įrankis
P. Barvydienė dalijasi mėgstamu posakiu „Boost funkcija – kaip greitas maistas: užsakei, suvalgei ir po 30 minučių vėl norisi valgyti“. Boost mygtukas feisbuke turi žymiai mažiau pasirinkimų, lyginant su reklamos valdymo „Ads Manager“ įrankiu. Norint užsakyti reklamą profesionaliai ir tinkamai, tą reikia daryti „Ads Manager“ įrankiu. Ir kitaip, nei spaudžiant „Boost“ mygtuką, tam reikia turėti žinių ir kompetencijos.
Jei skaitant šį straipsnį atidarysite „Facebook“ reklamos užsakymo pradžios puslapį (business.facebook.com) ir paspaustumėte mygtuką „Sukurti paskyrą“, rasite pirmąją nustatymų lentelę. Žmonių, neturinčių žinių apie šį reklamos įrankį, kelionė čia dažniausiai ir pasibaigia. Gudresnieji nueina iki antrojo puslapio, kur parenkami ypatingai svarbūs nustatymai, ir čia sutrinka.
Pirmą kartą prisijungus prie „Ads Manager“, viskas atrodys neaiškiai ir painiai. Skirkite laiko susipažinti su įrankiu. P. Barvydienė primena, kad negalite tikėtis greitojo maisto spartesnio pristatymo, jei užsisakėte lazaniją, kurios gamyba yra nuoseklus daug laiko užimantis procesas. Bandžiusieji dirbti su „Facebook“ ir „Instagram“ reklamos užsakymo platforma žino, kad nors sudėtinių dalių ir nedaug, tačiau nuo kiekvienos iš jų paruošimo priklauso tolesnis reklamos rezultatas.
Kiek kainuoja „Facebook“ ar „Instagram“ reklama
Aktualiausias smulkių verslininkų klausimas „kiek kainuoja reklama feisbuke?“ Pardavimų specialistė atsako trumpai – tiek, kiek norite, kad ji kainuotų. Mes patys pasirenkame, kiek norime išleisti mokamai reklamai.
Pirmiausia išsiaiškinkime, už ką mokate. Užsakydami reklamą, mokėsite už:
- vaizdo peržiūrą,
- reakciją – patiktuką (angl. like), komentarą, pasidalijimą,
- apsilankymą nurodytoje svetainėje,
- atsiųstą žinutę,
- pirkimą (jei turite e. parduotuvę).
Kiekvienas aukščiau paminėtas variantas turi skirtingą kainą. Kad susidarytumėte bent minimalų supratimą apie skaičius, komunikacijos specialistė Patricija Barvydienė pateikia kelis pavyzdžius iš savo patirties:
- Už srauto (angl. traffic) reklamas (apsilankymą svetainėje) dažnu atveju klientas moka labai mažas sumas. Pavyzdžiui, reklamos parodymas 1000-iui žmonių, tekainavo 12 centų.
- Už žinutę mokama įvairiai – kartais 20 centų, kartais 5 eurai.
- Už vaizdo įrašo peržiūrą gali būti mokama vos 0,004 cento.
Reklamos kaina priklauso ne tik nuo tikslo, bet ir nuo auditorijos, kuriai ji bus rodoma. Jei auditorija labai siaura, kaina bus didesnė. Jei labai didelė, kaina bus mažesnė. Tačiau kuo platesnę auditoriją parenkate, tuo didesnė tikimybė, kad pasiekiami žmonės nėra jūsų tikslinė auditorija.
Kaip surasti savo prekinio ženklo tobulą auditoriją? P. Barvydienė pataria eksperimentuoti: 1-2 mėnesius „Ads Manager“ įrankiu pirkite bandomąsias reklamas su skirtingais reklamos tipais, auditorijomis, įrašų tipais ir biudžetais. Praėjus bandymų laikotarpiui, išanalizuokite gautus rezultatus ir nuspręskite, kurios kombinacijos bei veiksmai geriausiai veikia jūsų verslą ir kiek tai kainuos.
„Facebook“ ir „Instagram“ reklamos tikslai
Lietuvos rinkoje specialistė rekomenduoja išbandyti tris reklamos tikslus: srauto (angl. traffic), susidomėjimo (angl. engagement) ir žinučių (angl. messages).
Srauto reklama yra pigi. Jeigu, investavus vos 20 eurų, galime į savo svetainę atvesti per 300 žmonių ir sugeneruoti pardavimų už 200 eurų, tai – puikus rezultatas. Šio tipo reklamos metu mokama už apsilankymą svetainėje arba „Messenger“ nuorodos paspaudimą.
Susidomėjimo tipo reklama yra skirta didinti „veiksmų“ kiekį įrašui. Mokama už paspaudimą patinka, parašytą komentarą ar įrašo pasidalijimą. Reklama puikiai veikia, kai norima padidinti įrašų įsitraukimo rodiklį.
Žinučių reklama labiausiai orientuota į pardavimą, lyginant su srauto ir susidomėjimo reklamos tipais. Čia mokama už gautą žinutę, kurios kaina gali siekti ir kelias dešimtis eurų. Kuo geriau optimizuota žinučių reklama, tuo geriau ji veikia ir mažiau kainuoja.
„Kartą į mane kreipėsi įmonės atstovas, norėjęs sumažinti reklamos kainą, nes už žinutę mokėdavo po 10-12 eurų. Po pirmųjų mano užsakytų testinių reklamos kampanijų, kainą pavyko sumažinti iki 2 eurų už žinutę. Vienas iš pagrindinių kainos mažinimo faktorių buvo tinkamas auditorijos pasirinkimas. Klientas buvo pasirinkęs itin siaurą auditoriją ir tai stipriai iškėlė kainą. Šiuo atveju tinkamai parinkta, tačiau kiek platesnė auditorija žinučių kainą sumažino iki prieinamesnės“ – pasakoja reklamos agentūros vadovė P. Barvydienė.
Socialinių tinklų auditorijų tipai
Svarbu išsigryninti verslo tikslinę auditoriją. Pradėkite nuo potencialaus kliento portreto sudarymo. Pasinaudokite esamų klientų charakteristikomis. Jeigu klientų dar neturite, pabandykite nuspėti manomos auditorijos savybes:
- Lytis: tik moterys / vyrai ar abi lytys.
- Amžius nuo 25 iki 45, o galbūt iki 65+.
- Vietovė. Ar galime drąsiai imti visą šalį, ar norime tik didžiųjų miestų. Galbūt tereikia kelių kilometrų aplink jūsų grožio saloną ar bandelių kepyklėlę.
- Pomėgiai. Pažymėjus per daug pomėgių, susiaurinsite auditoriją ir dažnu atveju už reklamą permokėsite. Pasirinkus per plačią auditoriją, pasieksite netinkamus interesantus ir, pavyzdžiui, sulauksite kvailų komentarų po reklama. Jei reklamą pirksite nuolatos, feisbuko algoritmai pasiūlys galimus pomėgių variantus.
„Facebook“ siūlo išbandyti tris auditorijų tipus: pagal demografines savybes, „Custom“ ir „Lookalike“. išsamesnius jų aprašymus rasite straipsnyje „Facebook targetingas: kaip atrasti tikslinę auditoriją reklamai?“.
Reklamos vietos socialiniuose tinkluose
Reklamos užsakymo metu galima parinkti įvairias jos rodymo vietas. Galima leisti reklamą:
- „Facebook“ platformoje: sienoje, dešiniajame kampe, prekybos vietose, paieškoje, istorijoje ir t.t.
- „Instagram“ socialiniame tinkle: sienoje, naršymo (angl. explore) skiltyje, istorijose.
- mobiliosiose programėlėse – jose reklama dažniausiai rodoma ekrano apačioje. Atvaizduojamas mažas reklaminis skydelis arba vaizdo įrašas.
- „Messenger“ bendravimo programėlėje. Čia reklama rodoma tarp susirašinėjimų ir istorijose.
„Facebook“ ir „Instagram“ reklamos formatai
Skelbimas gali būti rodomas įvairiais formatais: paveikslėlis, vaizdo įrašas, karuselė ar pan.
Vaizdo įrašai labiau prikausto vartotojų dėmesį nei nuotrauka ir tekstas. Video formatu pateikta reklama taupo vartotojų laiką ir informaciją pateikia interaktyviau. Kuo labiau reklama sudomina žmones, tuo didesnė sėkmės tikimybė.
Karuselės formato reklama yra gerai prisitaikanti prie skirtingų auditorijos poreikių, nes galima patalpinti kad ir 6 skirtingas produkto nuotraukas. Šiuo formatu lengviau sudominti skirtingų pomėgių žmones – tai stiprina prekės ženklo žinomumą̨ ir padidina galimybę parduoti.
Kiekviena auditorija, ypač amžiaus grupė, turi savo mėgstamą formatą̨. Tik testavimo būdu galima sužinoti, koks formatas tinka jūsų auditorijai.
Apibendrinimas. Pirkti reklamą socialiniuose tinkluose tikrai verta. Svarbiausia – testuokite įvairias auditorijas ir reklamos būdus. Įgykite reikalingų teorinių žinių ir jas nuolat taikykite praktikoje. Jei esate atsargūs ir nenorite eksperimentuoti bei rizikuoti savo pinigais, pasirinkite tinkamus reklamos partnerius, kurie jums padės.