Visų mūsų tikslas, kad į web svetainę ar e-parduotuvę ateitų kuo daugiau žmonių. Tačiau, norint auginti svetainės lankomumą, nepakanka tik numanyti, kad lankytojų yra. Reikia tiksliai žinoti:
- kiek lankytojų sulaukiame per mėnesį;
- ar lankytojų skaičius auga;
- iš kur ateina lankytojai (paieška, socialiniai tinklai, el.pašto programos, o gal suveda jūsų svetainės adresą tiesiogiai naršyklės lange);
- kaip jie ateina (kokio žodžio ieškojo paieškoje ir pateko pas jus, ką ir kur paspaudė ir pateko pas jus);
- iš kokios šalies ir miesto sulaukiate daugiausia lankytojų;
- kokiais įrenginiai naudojasi jūsų lankytojai (kompiuteriai, planšetės, mobilieji);
- kiek puslapių žmonės perskaito;
- kiek laiko praleidžia jūsų svetainėje;
- kiek procentų jūsų lankytojų nuperka prekę;
- ką skaito daugiausiai, o ką mažiausiai;
- ir t.t.
Tikslūs ir pamatuoti, o ne numanomi, atsakymai į šiuos klausimus padeda auginti verslą. Pavyzdžiui, galbūt jūsų svetainė nėra pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, o statistika atskleidžia, kad net 80 proc. vartotojų pas jus ateina naršydami mobiliaisiais. Tai reikštų, kad svetainės pritaikymas atneš didesnius pardavimus. Galbūt daug rašote viena tema, tačiau statistika atskleistų, kad kitos temos straipsniai yra labiau skaitomi nei jūs manėte. Vadinasi, reikėtų daugiau rašyti jūsų skaitytojams įdomesne tema. Galbūt jūs sukūrėte nuostabią iššokančią žinutę (pop-up), kuri informuoja jūsų lankytoją apie naujieną. Tačiau, statistika parodytų, kad žmones ši reklama suerzina ir priverčia išeiti iš svetainės…
Yra daug programų galinčių atskleisti verslo plėtrai svarbius duomenis, tačiau populiauriausia nemokama pasaulyje yra Google Analytics. Įdiegti šį įrankį nėra sudėtinga, žemiau pateikiu diegimo žingsnius. Tai must-do punktas visiems tinklaraštininkams ir smulkiojo verslo atsovams.
Google Analytics paskyros kūrimas
Atidarykite Google Analytics puslapį. Tuomet viršuje dešinėje pusėje spauskite mygtuką Sign in > Analytics. Prisijunkite prie sistemos su savo Gmail el.pašto adresu. Jei tokio neturite, susikurkite More Options > Create Account.
- Prisijungus prie Google Analytics įrankio, kairėje pusėje esančiame meniu spauskite meniu „Admin“ (apačioje). Account skiltyje išskleiskite sąrašą ir parinkite „Create new account“.
- Atsidariusioje formoje įrašykite jūsų tinklaraščio ar verslo pavadinimą laukeliuose „Account Name“ ir „Website Name“, pavyzdžiui, „Verslo sparnai“.
- Įrašykite domeną, pavyzdžiui, www.verslosparnai.lt.
- Parinkite kategoriją, t.y. kokia yra jūsų tinklaraščio ar verslo tema.
- Nurodykite Lietuvos laiko juostą.
- Spauskite mygtuką „Get Tracking ID“.
- Jums pateiktos naudojimosi sąlygos, peržiūrėkite ir spauskyte mygtuką „I Accept“.
Paskyra sukurta. Ekrane matote jūsų svetainei sukurtą stebėjimo kodą.
Google Analytics susiejimas su svetaine
Gautą stebėjimo kodą reikia įkelti į jūsų svetainę, kad Google žinotų, kurią svetainę stebėti. Yra du keliai: šiek tiek programuoti arba atsisiųsti įskiepį. Programuoti ne visi geba, todėl rekomenduoju atsisiųsti įskiepį. Be to, įskiepis jums rodys pagrindinius duomenis apie lankomumą tiesiog WordPress sistemoje. Tai visai patogu. Taigi, nurodykime savo svetainei, kad metas ją pradėti stebėti 🙂
- Atsidarykite savo svetainę ir prisijunkite.
- Spauskite meniu Įskiepiai > Įdiegti įskiepį.
- Paieškos laukelyje įrašykite „Google Analytics“. Tarp rezultatų, raskite įskiepį „Google Analytics Dashboard for WP (GADWP)“ ir spauskite mygtuką „Įdiegti dabar“. Įdiegus, spustelkite mygtuką „Įjungti“.
- Ekrane pamatysite jūsų svetainėje įdiegtų įskiepių sąrašą. Spauskite užrašą „Nustatymai“ ties įskiepiu „Google Analytics Dashboard for WP (GADWP)“.
- Toliau spauskite mygtuką „Autorizuoti įskiepį“ ir tuomet spustelkite raudoną užrašą „Gauti prieigos kodą“.
- Prisijungiame prie Google paskyros. Atsivėrusiame lange spaudžiame mygtuką „Allow“. Nukopijuojame ilgą ilgą simbolių rinkinį ir įkeliame į prieigos kodo laukelį, spaudžiame mygtuką „Išsaugoti prieigos kodą“.
- Peržiūrime informaciją ir spaudžiame mygtuką „Išsaugoti“.
Analitinių duomenų peržiūra
Prisijungus prie savo interneto svetainės, iškart patenkate į pagrindinį skydelį. Jei ne, kairėje pusėje esančiame meniu spustelkite „Skydelis“. Čia matysite Google Analytics skydelį, kuris šiuo metu tikriausiai yra tuščias ir rodo visur nulius, nes yra ką tik įdiegtas. Tačiau jau netrukus galėsite stebėti verslui svarbius duomenis. Pagrindinės rodiklių reikšmės aprašytos straipsnyje „Pagrindiniai Google Analytics duomenys“.