Google Analytics atskleidžia neįtikėtinai daug informacijos apie jūsų interneto svetainės skaitomumą, lankytojų demografinius duomenis ir elgseną, naudojamas technologijas ir net prekybą. Išmokti skaityti ir filtruoti duomenis įvairiais pjūviais reikia laiko. Tačiau pradinius duomenis galite nesunkiai peržiūrėti jau dabar.
Google Analytics žiniatinklyje
Visus statistinius duomenis matysite prisijungę prie savo Google Analytics paskyros. Ataskaitas patogiai galima peržiūrėti tiek naršyklėje, tiek mobiliajame įrenginyje. Tačiau pastarajame rodoma šiek tiek mažiau informacijos. Prisijungus žiniatinklyje, kairėje pusėje matyti meniu. Pradedančiajam aktualiausia Reports (Ataskaitos) dalyje esantys 5 meniu punktai. Spustelėjus kiekvieną iš jų, galite peržiūrėti bendrą duomenų apžvalgą.
Real-Time (Realusis laikas). Čia pateikiama visa informacija apie lankytojus, kurie yra jūsų svetainėje būtent dabar. Duomenys parodomi praėjus kelioms sekundėms po naudotojo atlikto veiksmo ir yra nuolat atnaujinami, todėl galite matyti, kiek naudotojų dabar lankosi jūsų svetainėje ir kokius veiksmus su turiniu jie atlieka. Naudodami realiojo laiko ataskaitas galite tiesiogiai ir nuolat stebėti naujų kampanijų ir svetainės pakeitimų poveikį srautui, pavyzdžiui:
- stebėti, ar peržiūrimas naujas ir pakeistas turinys svetainėje;
- matyti, ar vienos dienos reklama į jūsų svetainę ar programą pritraukia srautą ir kuriuos puslapius peržiūri naudotojai;
- stebėti tiesioginį poveikį srautui iš tinklaraščio / socialinio tinklo įrašo ar „tweet“ įrašo;
- patikrinti, ar stebėjimo kodas veikia svetainėje arba programoje;
- stebėti tikslų įgyvendinimą testuojant svetainės pakeitimus.
Audience (Auditorija). Pateikiama visa informacija apie jūsų svetainės lankytojus per nurodytą laikotarpį, o ne tik realiu laiku. Čia matysite, kiek lankytojų sulaukiate; kiek jų grįžta į jūsų svetainę, o kiek naujų; iš kurių šalių ir miestų jie ateina; kokiais įrenginiai naudojasi ir t.t. Plačiau apie kiekvieną punktą skaitykite čia Google Analytics auditorijos ataskaitų apžvalgos žinyne.
Acquisition (Įgijimas). Pateikiama informacija, iš kur atėjo jūsų skaitytojai. Plačiau apie srauto šaltinio aspektus.
Behaviour (Elgsena). Čia atvaizduojami duomenys atskleis jums, ką lankytojai veikia jūsų svetainėje, pavyzdžiui, ką paspaudžia, kiek puslapių perskaito ir pan. Daugiau apie elgsenos ataskaitas.
Conversions (Konversijos). Konversijos – tai įgyvendintų iš anksto numatytų tikslų kiekis. Tikslas gali būti prekės nupirkimas, užsiregistravimas naujienlaiškiui, ne mažiau kaip X puslapių perskaitymas ar pan. Tikslus reikia sukonfigūruoti. Kaip tą padaryti, pasiaiškinsime kitame straipsnyje.
Discover (Atrasti) – straipsniai, naujienos ir patarimai, susiję su Google Analytics, o Admin (Administratorius) – paskyros nustatymai, kuriuose galima keisti naudotojų leidimus, pridėti integracijas, nustatyti filtrus, importuoti duomenis ir kt.
Google Analytics WP svetainėje
Jei esate įsidiegę Google Analytics įrankį ir savo WordPress svetainėje suinstaliavę Google Analytics Dashboard for WP (GADWP) įskiepį, tuomet dalį duomenų matysite iškart prisijungus prie svetainės.
Savo svetainės administravimo panelės pagrindiniame lange matysite Google Analytics skydelį. Čia galite parinkti duomenų atvaizdavimo laikotarpį, pavyzdžiui, mėnuo, savaitė, diena ar realus laikas (t.y., kiek lankytojų yra jūsų svetainėje būtent dabar) ar pan. Šiek tiek dešiniau galima nurodyti, kurio parametro duomenis atvaizduoti, pavyzdžiui, grafikas, kaip kito lankytojų skaičius arba rodyti vietovių žemėlapį, iš kur atkeliavo lankytojai ir pan.
Pagrindinė informacija, kurią galime matyti šiame įskiepyje:
- Sesijos. Kiek iš viso lankytojų sulaukė jūsų svetainė per nudorytą laikotarpį. Jei aš jūsų puslapį skaičiau aštuonis kartus per nurodytą laikotarpį, tai bus priskaičiuota kaip 8 sesijos.
- Vartotojai. Kiek unikalių vartotojų apsilankė jūsų svetainėje per nurodytą laikotarpį. Jei aš jūsų puslapį skaičiau aštuonis kartus per nurodytą laikotarpį, tai bus priskaičiuota kaip 1 vartotojas.
- Puslapių peržiūros. Kiek iš viso svetainės puslapių šie vartotojai aplankė.
- Atmetimo rodiklis. Kiek žmonių atėjo į jūsų svetainę, perskaitė straipsnį ir išėjo. T.y. jie nenaršė jūsų svetainėje, atėjo-pažiūrėjo-išėjo.
- Organinė paieška. Kiek žmonių atėjo iš paieškos, pavyzdžiui, iš Google.
- Puslapiai/sesijos. Kiek vidutiniškai puslapių perskaito vienas žmogus.
- Time on Page. Kiek vidutiniškai laiko praleidžia vienas žmogus jūsų svetainėje.
Išskleidžiamame sąraše (paveikslėlyje matyti, kur rašo „Sesijos (Sessions)“) galime parinkti:
- Vietovės. Iš kokių šalių žmonės atklysta į jūsų svetainę.
- Puslapiai. Kurie puslapiai sulaukia daugiausia skaitytojų dėmesio, t.y., kurie puslapiai daugiausiai perskaityti.
- Šaltiniai. Iš kokių kitų svetainių ateina pas jus. Pavyzdžiui, jei apie jus parašė DELFI ir įkėlė nuorodą į jūsų svetainę, tai čia bus matyti, kiek žmonių atėjo paspaudę tą nuorodą.
- Paieškos. Gali būti parodyti raktiniai žodžiai, kurių ieškodami, žmonės atklydo pas jus. Taip pat, diagramoje rodo, kiek žmonių atėjo per paiešką, kiek iš kitų svetainių, kiek iš socialinių tinklų ir kiek atėjo tiesiogiai, t.y. įvedė jūsų adresą į savo naršyklės adresų juostą.
- Srauto rodikliai. Tie patys duomenys, kaip paieškos lauko diagramoje, tik plačiau aprašyti.
- Technologijų statistika. Kokiais įrenginiais naudojasi jūsų skaitytojai: mobilieji, kompiuteriai, planšetės.
- ir pan.
Galima ne tik peržiūrėti pateikiamas ataskaitas, bet ir jas filtruoti, grupuoti, siekiant analizuoti sudėtingesnius duomenis. Pavyzdžiui, galite sužinoti, iš kur atėję svetainės skaitytojai nuperka mažiausiai/daugiausiai prekių, arba kiek žmonių kažką paspaudė, pvz., peržiūrėjo video arba parsisiuntė failą, arba pamatuoti, ar šaltinio bounce rate (atmetimo rodiklis) yra bėda ar norma? Į šiuos klausimus atsakysiu kitame straipsnyje.