Lietuvoje stebimas ypač didelis smulkaus verslo įsitraukimas į Facebook platformą. Pradedantieji verslininkai didžiules pastangas sutelkia į fanų ir sekėjų auginimą. Neretai ir verslo sėkmė matuojama turimų fanų skaičiumi. Nors tai daryti klaidinga, visgi sekti savo verslo augimą šiame socialiniame tinkle tikrai reikia. Facebook augimas atskleidžia, ar vystoma komunikacija yra teisinga ir atneša laukiamus rezultatus. Kaip tą daryti?
Verslo augimo rodikliai Facebook tinkle
Verslo augimui svarbūs duomenys:
- AUGIMAS (Growth) – kaip sparčiai auga verslo auditorija.
- ĮSITRAUKIMAS (Engagement) – kiek verslas yra įdomus ir aktualus žmonėms.
- KONVERSIJOS (Conversions) – kiek pardavimų (užsakymų, prenumeratų ar kt.) gauta.
1. AUGIMĄ NURODO:
- Naujų fanų įgijimas (Page Likes) – tai žmonės, kurie jūsų puslapiui (ne įrašui) paspaudė Patinka (Like). Jei šis skaičius nuolat didėja, galima daryti prielaidą, kad Facebook puslapyje skelbiamas turinys yra aktualus, o jūsų veikla Facebook tinkle yra pakankamai aktyvi. Jei šis skaičius išlieka stabilus ar net mažėja, vadinasi jūsų turinys gali būti neįdomus tikslinei auditorijai, todėl žmonės juo nesidalina, nemėgsta ir nekomentuoja. To pasekoje, jūsų įrašai tampa kone nematomi. Kita priežastis gali būti, jog jūsų aktyvumas per žemas. Išbandykite įvairius įrašų formatus, paskelbimo laikus ir pan.
- Naujų sekėjų įgijimas (Followers). Kai kurie žmonės jūsų puslapiui paspaudžia Patinka (Like), ir automatiškai būna parenkama Sekti (Follow). Vadinasi, jie tampa jūsų fanais ir sekėjais. Nors yra galimybė koreguoti sekimo nustatymus ir parinkti, jog puslapio neseka, didžioji dalis žmonių to nedaro. Tačiau taip pat yra galimybė sekti (Follow) puslapio įrašus nepaspaudus puslapiui Patinka (Like). Taigi, mums svarbu skaičiuoti ne tik fanus, bet ir sekėjus. Vieni puslapiai turi daugiau fanų, nei sekėjų. O kiti priešingai – turi daugiau sekėjų, nei fanų. Lygiai taip pat, kaip ir puslapio fanų matavimas, tai grubiai simbolizuoja, ar mūsų veikla Facebook tinkle žmonėms yra įdomi. Jei fanų ir/ar sekėjų skaičius neauga, pabandykite skelbti tik ypač įdomius įrašus, keiskite jų formatus. Nerašykite bet ko, kad tik dažniau. Gali užtekti ir vieno gero įrašo per savaitę. Svarbu, kad juo žmonės dalintųsi, komentuotų.
Verslo puslapį galima pamėgti (Like) ir / arba sekti (Follow) - Pasiekiamumas (Reach) – tai unikalių žmonių, kurie perskaitė mūsų įrašą ar peržiūrėjo puslapį, skaičius. Tai žmonės, kurie pastebėjo jūsų prekės ženklą. Verta analizuoti ne tik bendrą puslapio pasiekiamumą, bet ir atskirų įrašų pasiekiamumą, kad žinotumėte, kas jūsų auditorijai yra įdomu.
- Parodymų skaičius (Impressions) – tai yra bendras jūsų įrašų parodymų žmonių ekranuose skaičius. Paprastai pasiekiamumo (Reach) ir parodymų (Impressions) rodikliai didėja proporcingai. Tačiau jei stebite tendenciją, jog parodymų skaičius (Impressions) labai aukštas, o pasiekiamumas (Reach) ženkliai mažesnis, tai gali reikšti, kad jūsų įrašas rodomas tiems patiems žmonėms ir jūs nebepasiekiate naujos auditorijos.
Kuo skiriasi pasiekiamumas (Reach) ir parodymai (Impressions)? Parodymai (Impressions) – tai skaičius, kiek kartų jūsų įrašas pasirodė Facebook vartotojų naujienų sraute. O pasiekiamumas (Reach) – kiek unikalių žmonių perskaitė (na, bent jau pamatė) jūsų įrašą. Pavyzdžiui, jei aš jūsų įrašą pamačiau, paskaičiau, tada pakomentavau, jūs atrašėte ir aš vėl atrašiau komentarą – tai parodymų (Impressions) skaičius bus tiek, kiek kartų mano ekrane parodytas jūsų įrašas, tarkim 9 kartai. O pasiekiamumas (Reach) – bus 1, nes įrašas pasiekė tik vieną žmogų.
2. ĮSITRAUKIMĄ NURODO:
- Įsitraukę klientai (Engaged Users). Įsitraukę – tai reiškia, kad atliko tam tikrą veiksmą, pavyzdžiui, pamėgo įrašą, spustelėjo ant nuorodos, pasidalino ar pakomentavo ir pan. Jei jūsų pasiekiamumas (Reach) yra aukštas, o įsitraukusių žmonių (Engaged Users) rodiklis žemas, tai gali reikšti, kad jūsų kuriamas turinys neskatina žmonių atlikti veiksmą. Kuo daugiau turime įsitraukusių žmonių, tuo didesnis tampa mūsų įrašų pasiekiamumas ir realesnė tikimybė pritraukti naujų fanų, kurie vėliau taptų jūsų klientais. Pabandykite pateikti savo įrašuose klausimus, apklausas, pasiūlykite persiųsti informaciją draugui, spausti nuorodą ir perskaityti straipsnį ar pan. Beje, nuorodos paspaudimas yra skaičiuojamas kaip įsitraukimas. Todėl jei žmonės nekomentuoja, galbūt jie spaudžia nuorodą ir lankosi jūsų svetainėje? Verslui yra aktualiau atvesti lankytoją į savo el. parduotuvę, nei sulaukti paspaudimo „patinka“.
- Įrašai patinka (Likes on Posts) parodo, kiek žmonių pamėgo jūsų įrašus. Jūsų tikslas turėtų būti sekti, KAIP žmonės reaguoja į skelbimus ir atrasti, ką jie MĖGSTA arba kas juos paskatina komentuoti. Tai vadinama jūsų tikslinės auditorijos pažinimu.
- Įrašų pasidalinimai (Shares on Posts) – tai skaičius, kuris parodo, kiek žmonių pasidalino (Share) jūsų turiniu. Tyrimai rodo, kad socialinių tinklų vartotojai lengvai paspaudžia Like įrašui, tačiau pasidalina gerokai rečiau. Pasidalinimai ženkliai išaugina įrašo pasiekiamumą (Reach). Mūsų tikslas turėtų būti parengti tokį turinį, kuriuo žmonės nori dalintis.
- Komentarai po įrašais (Comments on Posts). Galima matuoti bendrą komentarų skaičių arba unikalių komentatorių skaičių. Mums aktualiau matuoti unikalius komentatorius, nes taip bus objektyviau vertinamas įsitraukusių žmonių skaičius. Paskatinti žmones komentuoti nėra lengva, nes daugelis nors ir turėtų ką pasakyti, nenori reikšti savo nuomonės viešai. Verta įsidėmėti, kad kuo daugiau komentarų sulaukiame, tuo didesnė įrašo sklaida. Jei į Like ir Share jūs niekaip negalite atsakyti, tai į komentarus – galite. Ir netgi PRIVALOMA. Atrašydami į komentarą, pabandykite žmogaus dar paklausti, pasitikslinti. Tokiu būdu paskatinsite jį atrašyti ir rinksite Engagement taškus. Vadinasi, vietoje vieno komentaro, jūs jau turėsite du, o jei išsivystys diskusija – gal turėsite ir 14 komentarų. Todėl jūsų užduotis yra atrašyti KIEKVIENAM komentatoriui. Pasistenkite atrašyti išsamiai, o ne tiesiog „Ačiū“.
- Vaizdo įrašų peržiūra (Video Views). Galima skaičiuoti unikalius žmones, kurie peržiūrėjo vaizdo įrašą arba skaičiuoti peržiūrėtų minučių skaičių ir pan. Specialistai nuolat kartoja, kad vaizdo įrašai Facebook platformoje užima svarbią dalį, tad kelkite jų kuo daugiau. Tačiau įkėlus, nematyti visų aukščiau paminėtų rodiklių (Like, Share, Comment) šoktelėjimas. Tai kame ta vaizdo įrašų svarba? Ogi tame, kad žmonės video tikrai žiūri, tik niekam apie tai nesako 🙂 Žiūrėtojai automatiškai yra įtraukiami į Engaged Users sąrašus. Tuomet jūs galite komunikuoti su šia užsislaptinusia auditorija. Tai labai efektyvu.
3. KONVERSIJAS NURODO:
- El. pašto prenumeratoriai (Email List) – tai žmonių skaičius, kurie paliko savo el. pašto adresus jūsų svetainėje. Facebook reikia naudoti ne tik fanų didinimui ir įdomių įrašų skelbimui. Mūsų tikslas yra šio socialinio tinklo pagalba didinti pardavimus. Ne visi žmonės yra pasiruošę iškart pirkti. Todėl pirmas veiksmas, ką galime padaryti, tai paimti žmogaus kontaktą, kad vėliau galėtume su juo kontaktuoti. Juk su Facebook puslapio fanu mes nelabai turime galimybių kontaktuoti. Mes įkeliame įrašą, tačiau Facebook jį parodo vos keliems žmonėms ir baigta. Maža tikimybė, kad bent trečdalis iš mūsų esamų fanų jį pamatys. O jei norime, kad pamatytų – pirksime reklamą. Tuo tarpu išsiųsti el. laišką žmogui yra nemokama.
Kodėl reikia matuoti? Į mūsų interneto svetainę lankytojai patenka iš įvairių kanalų. Kad žinotume, kiek tiksliai žmonių paliko el. pašto adresą atėję būtent iš Facebook, mums reikia į svetainę įdiegti Facebook Pixel ir sukurti Custom konversijas. Jei jums tai atrodo sudėtinga, klystate. Aiškūs ir paprasti žingsniai yra parodyti nuotoliniuose mokymuose „Facebook reklamos pagrindai“. Kartais gali būti, kad jūsų Facebook puslapis sulaukia labai mažai žmonių reakcijų, tačiau iš jo jūs atvedate daug lankytojų į savo svetainę ir joje įvyksta konversijos, pavyzdžiui, žmonės registruojasi naujienlaiškiui. BŪTENT TAI yra geriausia, kas gali nutikti. Jūsų tikslas yra ne rinkti Like, o ieškoti potencialių klientų. - Atlikti pirkimai (Purchases) – tai nupirktų ar užsakytų produktų / paslaugų skaičius. Kokia prasmė yra mūsų darbo Facebook tinkle? Mes viską darome tam, kad pavyktų parduoti. Vadinasi, mes turime žinoti, kaip mums sekasi ir KIEK žmonių nupirko, suradę mus būtent per Facebook. Tai svarbiausia dalis. Jei mes stengiamės vystyti veiklą Facebook tinkle, tačiau mums niekaip nesiseka parduoti, vadinasi, visas mūsų skiriamas laikas ir darbas eina veltui. Žinoma, čia būti reikia, nes didėja mūsų žinomumas. Tačiau reikia protingai vertinti skiriamo laiko sąnaudas. Tam, kad aiškiai matytume, kiek konkrečiai žmonių nupirko, kaip ir aukščiau aprašytu atveju, mes turime į svetainę įdiegti Facebook Pixel ir sukonfigūruoti Custom konversijas.
Gali būti ir daugiau rodiklių, kuriuos svarbu matuoti jūsų verslui. Tačiau kiekvienam pradedančiajam verslininkui to užteks. Derėtų išskirti visus rodiklius, įgytus organiniu ir mokamu būdu. Taip dar labiau suprasime, kas tinka mūsų auditorijai ir kokios pastangos yra vertos darbo, o kada yra tiesiog paprasčiau užpirkti reklamą.
Kur rasti verslo augimo skaičius Facebook platformoje?
Dalis duomenų yra pateikiama Facebook puslapio meniu punkte Įžvalgos (Insights). Tačiau čia yra sudėtinga suskaičiuoti atskirus rodiklius pagal pasirinktą laikotarpį. Todėl paprasčiausia yra parsisiųsti duomenis į savo kompiuterį, t. y. juos eksportuoti. Bet parsisiuntus juos visus, matysite tiek daug skaičių, kad gali susisukti galva. Aš rekomenduoju peržiūrėti ir susipažinti su duomenimis, kuriuos Facebook pateikia, bet greitesnei ir patogesnei ataskaitai gauti, patartina susikurti ataskaitos šabloną.
[7 žingsniai] Facebook ataskaitos šablono kūrimas
1. Savo verslo Facebook puslapyje viršuje esančiame meniu spustelkite Įžvalgos (Insights).
2. Šiek tiek dešiniau spauskite „Eksportuoti“ (Export data).
3. Parinkite „Puslapio duomenys“ (Page data).
4. Layout skiltyje spustelkite ant All Page data ir parinkite „Make new custom layout“.
5. Atsidariusiame lange pirmiausia sukurkite lapo pavadinimą, t. y. Excel dokumento tab‘o pavadinimas. Galite pavadinti jį „Augimas“ ir spauskite mygtuką Pridėti (Add):
6. Toliau, skaitykite visus surašytus duomenis ir sužymėkite varnelėmis tai, kas mums aktualiausia:
7. Įrašykite failo pavadinimą ir spauskite mygtuką Apply.
[5 žingsniai] Facebook ataskaitos parsisiuntimas
Dabar bet kada kelių mygtukų spragtelėjimu galėsite parsisiųsti aktualią ataskaitą:
1. Savo verslo Facebook puslapyje viršuje esančiame meniu spustelkite Įžvalgos (Insights).
2. Šiek tiek dešiniau spauskite „Eksportuoti“ (Export data).
3. Parinkite „Puslapio duomenys“ (Page data).
4. Nurodykite analizuojamo laikotarpio datą.
5. Layout skiltyje parinkite sukurtą ataskaitos šabloną.
6. Spauskite mygtuką „Eksportuoti“ (Export).
Verslo augimo Facebook tinkle rezultatų analizė
Smulkiam verslui efektyviausia kiekvieno mėnesio pradžioje fiksuoti praėjusio mėnesio pasiekimus. Rekomenduoju atsisiųsti paruoštą darbaknygę, kurioje yra parengtos lentelės skaičiams surašyti. Įrašius skaičius, jūs netgi matysite automatiškai nubrėžtas diagramas ir galėsite akimirksniu palyginti pasiektus rezultatus su ankstesniais laikotarpiais.
Išeksportavus duomenis iš Facebook, į jūsų kompiuterį bus parsiųstas Excel failas su daugybę skaičių. Atsiverskite šį dokumentą ir susumuokite kiekvieno stulpelio skaičius. Jų sumas įrašykite į parsisiųstos darbaknygės atitinkamas grafas:
- Daily New Likes – puslapio fanai. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek žmonių pamėgo jūsų puslapį per analizuojamą laikotarpį. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Fanai (Fans)“.
- Daily Page Engaged Users – Įsitraukę vartotojai. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek žmonių atliko tam tikrą veiksmą jūsų puslapyje, o ne tik pamatė įrašą, pavyzdžiui, pakomentavo, paspaudė, pasidalino, pamėgo ar pan. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Įsitraukę vartotojai (Engaged Users)“.
- Daily Organic Reach – organinis puslapio pasiekiamumas. Šių eilučių suma parodys, kiek unikalių žmonių pamatė jūsų įrašą ar kitą Facebook verslo puslapio informaciją per analizuojamą laikotarpį. Šie žmonės jūsų turinį pamatė nemokamai. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Puslapio pasiekiamumas (Total Page Reach)“, skyrių Organic.
- Daily Paid Reach – mokamas puslapio pasiekiamumas. Šių eilučių suma atskleis, kiek unikalių žmonių pamatė jūsų reklamuojamą įrašą ar kitą Facebook verslo puslapio informaciją per analizuojamą mėnesį. Šie žmonės jūsų turinį pamatė todėl, jog pirkote reklamą. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Puslapio pasiekiamumas (Total Page Reach)“, skyrių Paid.
- Daily Organic Impressions – organinis puslapio matomumas. Susumuokite šias eilutes ir gausite skaičių, kiek iš viso kartų jūsų įrašai ar kita Facebook verslo puslapio informacija buvo parodyta žmonėms per analizuojamą mėnesį. Šis turinys buvo parodytas nemokamai. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Puslapio matomumas (Total Page Impressions)“, skyrių Organic.
- Daily Paid Impressions – mokamas puslapio matomumas. Eilučių suma parodo, kiek iš viso kartų mokami įrašai ar kita Facebook verslo puslapio informacija buvo parodyta žmonėms per analizuojamą laikotarpį. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Puslapio matomumas (Total Page Impressions)“, skyrių Paid.
- Daily Organic reach of Page posts – organinis įrašų pasiekiamumas. Susumuokite šias eilutes ir gausite skaičių, kiek unikalių žmonių pamatė jūsų įrašus (tik įrašus) per analizuojamą mėnesį. Šie žmonės jūsų turinį pamatė nemokamai. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Įrašų pasiekiamumas (Total Page Posts Reach)“, skyrių Organic.
- Daily Paid reach of Page posts – mokamas įrašų pasiekiamumas. Šių eilučių suma atskleis, kiek unikalių žmonių pamatė jūsų mokamus įrašus per analizuojamą laikotarpį. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Įrašų pasiekiamumas (Total Page Posts Reach)“, skyrių Paid.
- Daily Organic impressions of your posts – organinis įrašų matomumas. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek iš viso kartų jūsų įrašai ar kita Facebook verslo puslapio informacija buvo parodyta žmonėms per analizuojamą mėnesį. Šis turinys buvo parodytas nemokamai. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Įrašų matomumas (Total Page Posts Impressions)“, skyrių Organic.
- Daily Paid impressions of your posts – mokamas įrašų matomumas. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek iš viso kartų jūsų įrašai ar kita Facebook verslo puslapio informacija buvo parodyta žmonėms per analizuojamą mėnesį. Šis turinys buvo parodytas tik todėl, jog pirkote reklamą. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Įrašų matomumas (Total Page Posts Impressions)“, skyrių Paid.
- Daily Total Video Views – video peržiūros. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek žmonių peržiūrėjo jūsų vaizdo įrašus. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Video peržiūros (Video Views)“.
Ataskaitai užpildyti dar trūksta svarbių skaičių. Juos rasime kitame dokumente. Grįžkite į savo verslo Facebook puslapį ir atlikite aukščiau aprašytus penkis veiksmus, tik trečiame žingsnyje nurodykite „Post data“:
Parsisiųstame Excel faile svarbūs duomenys yra antrajame lape „Lifetime Talking About This…“:
J stulpelis Share – pasidalinimai. Šių eilučių suma parodo, kiek žmonių pasidalino jūsų įrašais. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Pasidalinimai (Shares on Posts)“.
K stulpelis Like – patinka įrašai. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek žmonių pamėgo jūsų įrašus. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Patinka įrašai (Likes on Posts)“.
L stulpelis Comment – komentarai. Susumuokite šių eilučių skaičius ir gausite skaičių, kiek žmonių komentavo jūsų įrašus. Įrašykite šį skaičių į parsisiųsto darbalapio eilutę „Komentarai (Comments on Posts)“.
Kiekvieną mėnesį peržiūrėkite skaičius ir matuokite savo augimą.
O kaip matuoti konversijas?
Anksčiau minėjau, kad verslas gali skaičiuoti, kiek prenumeratorių įgijo ar kiek pardavimų padarė. Kai kurie verslininkai tiesiog pasižiūri į prenumeratorių sąrašą ir sako „paskutinį mėnesį gavau 50 prenumeratorių“. Tačiau tuomet aš klausiu, o kiek jų gavote tik todėl, kad atrado jus per Facebook?
Juk į svetainę lankytojai užeina iš įvairių kanalų. Mums yra svarbu žinoti, kuris kanalas yra stipriausias prenumeratorių auginimui, o kuris – pardavimams vystyti. Todėl neužtenka žinoti bendrą įvykdytų pardavimų skaičių. REIKIA tiksliai žinoti, kiek konversijų įvyko tik Facebook pagalba.
Mums yra svarbu žinoti, kuris kanalas yra stipriausias prenumeratorių auginimui, o kuris – pardavimams vystyti.
Šiems skaičiams gauti reikia įdiegti Facebook Pixel į savo svetainę ir per Ads Manager sukurti Custom konversijas kiekvienam norimam rezultatui skaičiuoti, šiuo atveju – el. pašto prenumeratoriams ir pardavimams skaičiuoti. Tuomet rezultatus matysite pasirinkę meniu:
Kaip interpretuoti Facebook statistikos duomenis?
Žinoma, kad mūsų tikslas, jog visose grafose skaičiai augtų. Tai rodytų įvairiapusišką mūsų augimą. Tačiau realybė ne visada tokia. Jei matote, kad kažkurioje grafoje skaičiai mažesni nei paskutinių kelių mėnesių, tuomet įvertinkite:
- ar skelbėte mažiau įrašų?
- ar pasikeitė įrašų tema?
- ar pasidalinote įrašais su tais, su kuriais visuomet dalinatės (pavyzdžiui, grupėse)?
- ar skelbėte įrašus skirtingu metu ir kitomis dienomis nei anksčiau?
- ar suprastėjo įrašų kokybė?
- ar dabar vasara, o gal Kalėdos?
Įvertinę šiuos faktorius, gali būti, kad iš karto suprasite, kodėl skaičiai mažėjo.
Kaip bebūtų, verslui svarbiausia yra daryti viską, kas vestų link konversijų. Todėl jūsų tikslas turėtų būti daryti viską, kad padidintumėte KONVERSIJAS, o ne fanų skaičių.
Norite išmokti daugiau?
Kviečiu pasikloti stiprius pagrindus, kurie padės dirbant su Facebook reklama. Smulkiųjų verslininkų prašymu pristatome nuotolinius mokymus „Facebook reklamos pagrindai“, kuriuos galite pradėti mokytis tiesiog šiandien, tiesiog savo namuose! Metas užsidirbti iš Facebook reklamos!