Vieni, rodos, gimsta su tobulu verslo pavadinimu galvoje ir tuomet svarsto, kuo užsiimti. Kiti atvirkščiai – turi verslo idėją, bet nepavyksta sugalvoti jai geriausio pavadinimo. Nesvarbu, kuriai kategorijai priklausote jūs, jūsų tinklaraščio ar verslo pavadinimui galioja tie patys patarimai.
Dažnai tinklaraščio ar verslo pavadinimas sutampa su interneto svetainės adresu (domenu), o ir geriausia, kai taip yra, nes:
- Išvengiama sumaišties – svetainės skaitytojui viskas aišku. Pavyzdžiui, įvedus domeną verslosparnai.lt, patenkama į svetainę, kurioje puikuojasi pavadinimas „Verslo sparnai“. O jei įvedus šį domeną patektume į svetainę su pavadinimu „Patarimų namai“, skaitytojas gali sutrikti ir pulti tikrinti, ar pataikė čia, kur norėjo.
- Kažkur pamatęs jūsų produktą ir įsiminęs pavadinimą, žmogus to pavadinimo ieškos internete ir greitai jus ras. Pavyzdžiui, išgirdęs apie „verslo sparnus“, taip ir įves į Google paiešką. Ir, tikriausiai, pirmasis rezultatas bus verslosparnai.lt. Tuo tarpu, jei jis būtų išgirdęs apie „Patarimų namus“ ir to ieškojęs, vargu, ar greitai surastų.
Toliau pateikiu daugiau patarimų, į kuriuos reikėtų atsižvelgti galvojant tobulą vardą savo idėjai.
1. Raktinis žodis
Jūsų verslo pavadinimas bus arčiausiai tobulybės, jei jame puikuosis esminis raktinis žodis, pavyzdžiui, jei ketinate rašyti apie tortų kepimą arba parduoti savo keptus tortus, tuomet pavadinimas tortai.lt būtų tobula. Tačiau vargu, ar toks domenas bus laisvas. Visi kosmetika.lt, mokymai.lt, drabužiai.lt ir pan. paprastai būna užimti. Todėl mums nelieka nieko kito, kaip tik galvoti žodžių junginius arba naujadarus. Sugalvotame žodžių junginyje vis tiek turėtų būti raktinis žodis, pavyzdžiui: tortų karalystė, tortas namuose, tortų namai, proginiai tortai ar pan.
Jei ketinate prekiauti konkretaus prekės ženklo prekėmis, klientams būtų paprasta jus rasti, jei jis puikuotųsi pavadinime, pavyzdžiui: amway kampelis, Toms batai ar pan. Jei ketinate patys kurti naują prekės ženklą, skaitykite paskutinį punktą.
2. Atspindintis veiklą ir / ar tikslinę auditoriją
Jei aš jums pasakysiu, kad mano verslas vadinasi „karalienės tvirtovė“, tikriausiai jūs pagalvosite, kad nuomoju pilį, o gal mobilius viešuosius tualetus? Juk jie kartais vadinami „kur karaliai vaikšto po vieną“ 🙂 Tuo tarpu jei pasakysiu, kad pavadinimas „Nagų dailės studija“ – klausimų nebelieka. Taigi, jei neturite pakankamai lėšų gerai reklamai ir skaitytojų supažindinimui su jūsų unikaliu pavadinimu, tuomet tegu jame būna aiškiai jūsų veiklą atspindintys žodžiai.
Kartais veiklą apibūdina labai universalūs žodžiai, pavyzdžiui, „konsultacijų biuras“. Vėlgi kyla klausimas: ką konsultuojate? Teisininkus? Verslininkus? Bedarbius? Šiuo atveju pavadinimas „verslo konsultacijos“ ar „konsultacijos verslui“ apibrėžtų ne tik veiklą (konsultacijos), bet ir tikslinę auditoriją (verslininkai).
3. Trumpas
Jūsų pavadinimas turėtų būti kiek įmanoma trumpesnis, tačiau jame neturėtų būti naudojami simboliai ir skaičiai, jei tai nėra būtina. Iš anglų kalbos atėjusi mada į pavadinimą įtraukti skaičius ir taip jį sutrumpinti – nėra pats geriausias sprendimas, pavyzdžiui, pavadinimas „4 draugai“ kels klausimą, ar domenas yra 4draugai.lt ar keturidraugai.lt. Geriausia, jei jūsų pavadinimas nekelia jokių klausimų. Yra trumpas ir aiškus. Plačiau apie patarimus, kaip pasirinkti ir įsigyti domeną, skaitykite čia.
4. Lengvai įsimenamas
Pavadinimas turėtų būti lengvai tariamas, aiškiai skambėti ir būti lengvai įsimenamas. Tarkim, pavadinimas „eko oda“. Atrodytų viskas aišku – tikriausiai čia parduodama dirbtinė oda. Tik štai kyla sumaištis: ar tai „eco oda“ ar „eko oda“. O domenas atrodo iš vis unikaliai: ecooda.lt. Garantuoju, iš pirmo karto taisyklingai neperskaityčiau. Oi, turėjo būti ekooda.lt. Na, bet šis pavadinimas bent jau trumpas ir atspindintis veiklą. Gal ir nebūtų toks blogas. Bet tarkim, neseniai užregistruotas naujas domenas restrukturizuoju.lt, shockacademia.lt ar pan. Jie yra kažkieno kūrinys – ir jie yra puikūs. Bet, deja, sunkiai įsimenami ir sunkiai užrašomi.
5. Unikalus
Kai jau sugalvosite savo tobulą pavadinimą, būtinai patikrinkite, ar jis nėra panašus į jau esamus. Pavyzdžiui, vat užsimanysite turėti senukas.lt arba maksima.lt, rasite laisvus domenus ir įsigysite – valio! Bet, deja, Lietuvoje galioja įstatymai draudžiantys rinktis pavadinimus, kurie yra klaidinančiai panašūs į jau esamus. Kad būtumėte tikri, jog jūsų pavadinimas unikalus, patikrinkite jį tarp domenų, patentų biure ir pan. Instrukciją, kaip ir kur tai padaryti, rasite čia.
6. Naujadaras
Na, bet tikrai ne visi tinklaraščių ir verslų pavadinimai bei domenai yra tokie paprasti. Mes matome ir unikalių, nematytų žodių ar jų junginių. Pavyzdžiui, Makalius (savo vardo atsiradimo istoriją pasakoja čia), Happeak (sugalvoto naujadaro reikšmę paaiškina paveikslėliu), o verslininkė Ž. Štilpaitė savo verslo pavadinimo reikšmę atskleidė portalui„Verslo žinios“: „Harmman“ – dviejų žodžių „harmony“ ir „man“ darinys. Nes mes kuriame harmoningam, veikliam, įdomiam, intelektualiam vyrui“.
Galvodami unikalų žodį, pasistenkite, kad jis būtų trumpas ir gerai skambėtų. Daugelis atsiverčia italų, ispanų, prancūzų kalbos žodynus ir parenka aiškiai skambantį ir lengvai užrašomą žodį, kurio reikšmė gali būti net nesusijusi su verslo veikla, pavyzdžiui: restorano pavadinimas „Le Rouge“ iš prancūzų kalbos reiškia „raudona“; LeMuse – …
Jei jums apskritai stinga idėjų, kaip pavadinti savo tinklaraštį ar verslą, pabandykite atsakyti į klausimus, kurie padės atrasti TĄ žodį ar žodžių junginį, kuris idealiai atspindės jūsų veiklą.