Didelės įmonės sudaro rinkodaros strategijas ir planus. Kiekviena jų naudojama marketingo priemonė yra kruopščiai suplanuota, siekiant įgyvendinti išsikeltus tikslus. Jie suplanuoja įvairius rinkodaros veiksmus, įskaitant Facebook įrašus. Tam dažniausiai naudoja Hootsuite, Buffer, AdEspresso, Kontentino ar kitą socialinių tinklų valdymo programą. Bet jūs tikriausiai nesate tokie rinkos gigantai. Galbūt administruojate vieną ar dvi socialinių tinklų paskyras ir joms valdyti jums visai nereikia griozdiškų programų. Taigi, kaip pasidaryti Facebook planą?
Strateginis Facebook planas
Nors nesate didelė kompanija, kurti rinkodaros ar konkrečiai Facebook planą yra vis tiek pravartu. Įrašus Facebook tinkle reikia skelbti su tam tikru ketinimu, pavyzdžiui, pritraukti lankytojų į svetainę, pritraukti el. pašto prenumeratorių, paskelbti apie nuolaidą, pristatyti naują prekę ar paslaugą ar pan. Facebook planą reikėtų sudaryti savaitei, mėnesiui, ketvirčiui ar net pusmečiui, priklausomai nuo norimų pasiekti tikslų. Pavyzdžiui, sudarydama Facebook planą savo veiklai, aš siekiu:
- skleisti žinią apie savo tinklaraštį įvairiai verslumu užsiimančiai auditorijai,
- papildyti el. laiškų prenumeratorių gretas,
- parduoti produktus.
Priėmiau strateginį sprendimą – kas mėnesį skelbti įrašus skirtingomis temomis: vieną mėnesį skelbsiu informaciją apie Facebook, kitą mėnesį apie SEO, trečią mėnesį apie Instagram ir pan. Tokiu būdu pritrauksiu reikiamas auditorijas ir įgyvendinsiu tikslus.
Galima kurti ne mėnesio, o savaitės planus. Galbūt jūs kepate tortus ir vieną savaitę rašysite bei rodysite šokoladinius tortus, kitą vaisinius, trečią – keksiukus.
Galbūt jūs esate grožio specialistė ir sudarysite planą ketvirčiui. Pirmus tris mėnesius rašysite ir rodysite viską apie veido odos grąžinimą, kitą ketvirtį apie akių ir lūpų priežiūrą, trečią – apie pėdų priežiūrą ir pan.
Yra įvairių būdų, kaip komunikuoti socialiniuose tinkluose ir nėra vieno vienintelio teisingo. Žiūrėkite į tai kūrybiškai. Kad ir kokią strategiją pasirinksite, svarbu, kad atsakytumėte į du klausimus:
- ką norite pasiekti?
- kaip išmatuosite tai, ką pasiekėte?
Žinoma, būna tokių, kurie skelbia įrašus pagal nuotaiką, neturėdami aiškaus strateginio plano. Visos priemonės ir naudojami būdai yra geri, jei jie padeda pasiekti norimų rezultatų. Sudarydami planą jūs:
- Sutaupote daug laiko.
- Patiriate mažiau streso.
- Socialiniame tinkle išliekate aktyvūs net jei netikėtai susergate ar išvykstate atostogų.
- Kryptingai siekiate tikslų.
- Išmatuojate rezultatus ir sužinote, kuri priemonė veikia, o kuri ne.
- Galite dažniau taikyti priemonę, kuri veikia.
Kalendoriaus šablonas
Kaip jau minėjau straipsnio pradžioje, yra daugybė programų, galinčių jums palengvinti darbą. Paprastai jos turi begalę funkcijų, naudingų reklamos agentūroms. Mums tereikia tvarkaraščio. Laikykite mane senamadiška, bet Excel man šioje vietoje tarnauja geriausiai 🙂
Taigi, atsidarome Microsoft Excel, kuriame naują dokumentą pagal šabloną „Any year one month calendar“ ar kitą panašų kalendoriaus šabloną. Atsidarius dokumentui, parenku reikiamą mėnesį ir kalendorius paruoštas pildymui. Nieko nėra paprasčiau ir greičiau.
Detalus Facebook įrašų planas
Užpildome kalendorių būsimų įrašų idėjomis. Tai gali būti:
- straipsnis,
- vaizdo įrašas,
- paveikslėlis,
- nuoroda į prekę ar paslaugą,
- klausimas, balsavimas,
- ir kt.
Stenkitės išbandyti įvairius įrašų formatus.
Suplanuokite, ką skelbsite konkrečiomis dienomis.
Jei jūsų strategija keičiasi kas mėnesį, planuokite mėnesiais. Jei kas savaitę, nuspalvinkite savaites skirtingomis spalvomis ir planuokite savaitėmis ir pan.
Žemiau pateiktame pavyzdyje matysite mėnesio Facebook planą, kai norima pritraukti su Facebook dirbančią auditoriją. Visą mėnesį dalinamasi įvairiais straipsniais, vaizdo įrašais ir trumpais patarimais, susijusiais su Facebook.
Kalendoriuje dienos įrašą rašau skirtingomis spalvomis:
- žalia – jau sukurtas ir Facebook tvarkaraštyje paskelbtas įrašas.
- mėlyna – jau sukurtas, tačiau Facebook tvarkaraštyje dar nepaskelbtas įrašas.
- raudona – dar nesukurtas ir Facebook tvarkaraštyje dar nepaskelbtas įrašas.
Taigi šis kalendorius – tai ne tik įrašų planavimas, bet ir jūsų darbo organizavimas.
Sudarius Facebook planą, metas sukurti tvarkaraštį Facebook socialiniame tinkle.
Facebook įrašų tvarkaraštis
Kai jau turite strategiją ir detalų planą, metas pasiruošti Facebook įrašus. Prisijungę prie Facebook verslo puslapio, parenkite įrašą kaip įprastai, o vietoj mygtuko Publish (Skelbti), spustelkite šalia esančią rodyklę ir parinkite meniu Schedule (Tvarkaraštis). Nurodykite įrašo datą ir laiką.
Sukurtą įrašų planą galite peržiūrėti meniu Publishing Tools (Publikavimo įrankiai) > Scheduled Posts (Suplanuoti įrašai). Matyti mažas įrašo paveikslėlis, dalis teksto ir paskelbimo data. Norėdami išsamiai peržiūrėti informaciją, spauskite ant pasirinkto įrašo. Jei reikia, paspaudus rasite ir Edit (Redaguoti) mygtuką, kuris leis pakoreguoti tekstą ar paskelbimo datą.
Norite išmokti daugiau?
Kviečiu pasikloti stiprius pagrindus, kurie padės dirbant su Facebook reklama. Prisijunkite prie naujų nuotolinių mokymų „Facebook reklamos pagrindai“, kuriuos galėsite pradėti mokytis tiesiog šiandien, tiesiog savo namuose. Metas užsidirbti iš Facebook reklamos!