Verslas nebeatsiejamas nuo socialinių tinklų. Lietuvoje populiariausias tinklas yra Facebook. Vieni susikuria interneto svetainę ir tuomet kuria Facebook puslapį, o kiti pradeda veiklą nuo Facebook puslapio ir įgiję pakankamai klientų – kurią interneto svetainę. Šiame straipsnyje parodysime žingsnius, kaip sukurti Facebook puslapį verslui.
Pabrėžiu, kad kursime PUSLAPĮ, o ne profilį. Facebook teikia tris galimybes:
- sukurti asmeninį profilį – tai jūsų asmeninė anketa, kurioje talpinamos jūsų nuotraukos, jūsų gyvenimo įvykiai, kuriate ryšius su giminėmis, draugais, kaimynais, klasiokais ir t.t.
- sukurti Facebook puslapį – tai darbinė paskyra, kurioje talpinate viską, kas susiję su verslu.
- sukurti Facebook grupę – tai būrys žmonių, kuriuos vienija bendras požymis, pavyzdžiui, dizainerių grupė, verslininkų grupė, šokėjų grupė, žymaus asmens fanų grupė ir pan.
Prieš pradėdami kurti puslapį, iš anksto pasiruoškite profilio nuotrauką ir viršelio nuotrauką:
- Profilio nuotraukoje paprastai vaizduojamas įmonės logotipas arba vienas iš jūsų gaminamų darbų/teikiamų paslaugų. Nuotrauka turi būti aukštos kokybės, kvadratinė.
- Viršelio nuotraukoje būna vaizduojami jūsų darbai, paslaugų sąrašas ar tiesiog dailus vaizdelis. Facebook viršelio idėjų ieškokite čia, o plačiau apie Facebook viršelio dydį skaitykite čia.
Sekite video gidą
Jeigu planuojate kurti „Facebook“ verslo puslapį arba jau jį turite, tačiau nežinote, kaip administruoti – kviečiu įsigyti video mokymus, kuriuose žingsnis po žingsnio rodoma, kur ir ką spausti, kad turėtumėte kokybišką „Facebook“ verslo puslapį. Taip pat mokoma, kaip kurti turinį ir kaip sudaryti jo tvarkaraštį.
Jau mokantiems dirbti su „Facebook“ puslapiu, kviečiu plėsti savo prekių ženklo žinomumą, užsakant efektyvias reklamas per „Ads Manager“ įrankį. Vaizdo pamokose rodoma, kaip susikurti verslo sąskaitą ir kaip užsakyti reklamas bei vertinti jų rezultatus.
1. Sukurti Facebook puslapį
Tam, kad galėtumėte sukurti Facebook puslapį verslui, pirmiausia turite turėti asmeninę paskyrą. Sukurkite ją arba prisijunkite. Sukurti Facebook puslapį galite viršuje esančios meniu juostos dešiniame kampe spustelėję rodyklės mygtuką ir pasirinkę Create Page (Kurti puslapį) arba kairėje esančioje šoninėje juostoje spustelti užrašą Page (Puslapis).
2. Pasirinkti Facebook puslapio tipą
Antrame žingsnyje pasirinkite Facebook puslapio tipą:
- Business or brand (Verslas ar prekės ženklas) – skirtas demonstruoti jūsų produktus ir paslaugas, skleisti žinią apie jūsų verslą. Rinkitės šį variantą, jei užsiimate verslu, pavyzdžiui, kažką gaminate, teikiate paslaugas, mokote, šviečiate ar pan.
- Community or public figure (Bendruomenė ar viešas asmuo) – skirtas suburti bendruomenę. Rinkitės šį variantą, jei kuriate bendruomeninį puslapį, pavyzdžiui, mažo miestelio bendruomenę, arba ketinate populiarinti save, pavyzdžiui, TV žvaigždės ar garsūs aktoriai gali kurti fanų puslapius.
3. Įvesti Facebook puslapio pavadinimą ir kategoriją
Pasirinkus tipą, suveskite kuriamo puslapio pavadinimą ir kategoriją. Kategorija turi atspindėti jūsų verslą, pavyzdžiui, grožio paslaugos, siuvimas, mokykla, verslo paslaugos ar pan. Suvedus duomenis, perskaitykite naudojimosi sąlygas ir spauskite mygtuką Continue.
4. Įkelti Facebook verslo profilio ir viršelio nuotrauką
Kitame žingsnyje Facebook iškart siūlo įkelti profilio nuotrauką. Paprastai čia būna įmonės logotipas. Jis bus rodomas tvarkingai, jei bus apkarpytas kvadrato forma. Spauskite mygtuką Upload a Profile Picture ir parinkite paveikslėlį.
Analogiškai įkelkite Facebook viršelio nuotrauką.
Facebook puslapis verslui sukurtas. Jei nuspręsite keisti profilio ar viršelio fotografijas, tą padarysite užvedę pelę ant specialaus mygtuko ir parinkę meniu Upload photo/video.
5. Paslėpti Facebook verslo puslapį
Vos sukūrus puslapį, jis iškart tampa visiems matomu. Kol atliksime visus dizaino ir teksto darbus, puslapį paslėpkime. Viršuje esančiame meniu spauskite Settings (Nustatymai) > Edit Page (Redaguoti puslapį) > užveskite pelę ant užrašo Page visibility (Puslapio matomumas) ir spauskite mygtuką Edit (Redaguoti). Pažymėkite burbuliuką Page unpublished (Puslapis nepublikuojamas) ir išsaugokite pakeitimus.
Tikriausiai jūsų paklaus dviejų klausimų:
- Kodėl norite paslėpti puslapį? Galite pažymėti burbuliuką, jog puslapis dar nebaigtas kurti (The page isn’t finished yet).
- Ką dar ketinate daryti su šiuo Facebook verslo puslapiu? Galite pažymėti, jog įkelsite turinio (Additional content (…)).
6. Užpildyti Facebook profilio ir viršelio nuotraukų aprašymus
Ketvirtame žingsnyje įkėlėme profilio ir viršelio nuotraukas, tačiau jų neaprašėme. Socialiniuose tinkluose išnaudokite visas galimas vietas savireklamai. Spustelėję meniu Page (Puslapis) grįžtame į pradinį savo Facebook verslo puslapio langą ir spaudžiame ant profilio nuotraukos. Dešinėje atsiveria vieta, kur galime įdėti aprašymą, pavyzdžiui, nuorodą į interneto svetainę, savo kontaktus ar kitą esminę informaciją. Spaudžiame Add a description (Pridėti aprašymą) ir užpildome lentelę.
Analogiškai užpildykite aprašymą spustelėję ant viršelio nuotraukos.
7. Pakeisti Facebook verslo puslapio šabloną ir meniu
Kairėje pusėje yra Facebook verslo puslapio meniu. Šie punktai gali būti rikiuojami, pašalinti ar pridėti papildomi. Bet pirmiausiai reikia pasirinkti tinkamą šabloną (parduotuvė, ne pelno organizacija, politinė partija ar pan.). Spaudžiame meniu Settings (Nustatymai) > Edit Page (Redaguoti puslapį) ir spustelime mygtuką Edit (Redaguoti) ties šablonų pasirinkimu.
- Standard (Standartinis) – tinka visų kategorijų verslams.
- Business (Verslas) – turi galimybę skelbti darbo pasiūlymus ir nuolaidų akcijas.
- Venues (Vietos) – turi galimybę skelbti darbo valandas, vietą, artimiausius renginius. Puikiai tiktų konferencijų salėms, renginių vietoms.
- Movies (Filmai) – turi galimybę skelbti pasirodymų datas. Puikiai tinka kino teatrams, renginių organizatoriams.
- Non-profit (Ne pelno organizacija) – turi galimybę paskatinti žmones paaukoti lėšų.
- Politicians (Politika) – skirtas bendravimui su rinkėjais.
- Restaurants and cafes (Restoranai ir kavinės) – turi galimybę patogiai skelbti meniu, darbo valandas, vietą.
- Shopping (Parduotuvė) – turi galimybę kurti el. parduotuvę.
- Video Page (Vaizdo puslapis) – patogiai rodo vaizdo medžiagą.
- Services (Paslaugos) – turi galimybę kurti paslaugų aprašymus.
Aš parenku Services (Paslaugos) ir atsidariusiame dialogo lange spaudžiu mygtuką Apply template (Pritaikyti šabloną).
Kai jau pritaikėme šabloną, galime surikiuoti meniu, o nereikalingus jo punktus panaikinti bei pridėti reikiamus. Rekomenduočiau į pirmas pozicijas iškelti meniu About, Reviews, Services arba Shop, Posts, Photos, Videos ir tada Community bei Info and ads. Rikiuoti galite su pele paspaudus ant trijų linijų mygtuko ir laikant slinkti aukštyn/žemyn. Nereikalingus meniu punktus panaikinsite spustelėjus mygtuką Settings (Nustatymai) ir parinkus Off. O jei punktų reikia pridėti, spustelkite žemiau esantį mygtuką Add a Tab.
8. Išsamiai užpildyti puslapio aprašymą About (Apie)
Kairėje verslo puslapio pusėje esančiame meniu spustelkite About (Apie). Čia užpildykite visus laukus, kuriuos tik įmanoma:
- Category (Kategorija) – čia galima koreguoti puslapio kategoriją. Kategorija nusako puslapio esmę.
- Name (Pavadinimas) – galima koreguoti puslapio pavadinimą. Facebook neleidžia to daryti dažnai ir visiškai kardinaliai keisti pavadinimą. Tačiau pridėti / atimti žodį paprastai yra galima.
- Username (Vartotojo vardas) – vardas, kuris rašomas URL adrese. Spauskite mygtuką Edit (Redaguoti) ir atsidariusiame lange įrašykite norimą trumpinį, pavyzdžiui, verslosparnai. Jei vardas užimtas – užsidegs raudonas X ženklas. Jei vardas laisvas, užsidegs žalia varnelė. Išsaugokite pakeitimus. Nuo šiol nuoroda į jūsų verslo puslapį Facebook tinkle bus trumpa ir aiški, pavyzdžiui, fb.com/verslosparnai.
- Visi kiti laukai – verslo pradžios data, aprašymas, apdovanojimai, kiti socialiniai tinklai – maksimaliai viską užpildykite.
- Story (Istorija) – įkelkite reprezentuojančią nuotrauką ir aprašykite savo veiklos atsiradimo istoriją.
- Team members (Komandos nariai) – pažymėkite save kaip verslo atstovą. Verslo puslapis atsiras jūsų asmeninėje paskyroje.
9. Įdėti Call-to-Action mygtuką
Iškart po Facebook verslo puslapio viršeliu yra dėmesį traukiantis mėlynas mygtukas, vadinamas Call-to-Action (CTA) mygtuku. Jį galima sukonfigūruoti pagal jūsų poreikius: skatinti žmones jums parašyti žinutę, paskambinti, skaityti interneto svetainę, pirkti ar pan. Spauskite ant šio Add a Button (Pridėti mygtuką) mygtuko ir pasirinkite vieną iš variantų:
- Make a booking with you (Rezervuoti):
- Užsisakyti dabar
- Contact you (Kontaktuoti):
- Susisiekite su mumis
- Siųsti žinutę
- Skambinti dabar
- Registruotis
- Siųsti el. laišką
- Learn more about your business (Sužinoti daugiau apie jūsų verslą):
- Žiūrėti vaizdo įrašą
- Sužinokite daugiau
- Shop with you or make a donation (Apsipirkti ar aukoti):
- Apsipirkti dabar
- Žiūrėti pasiūlymus
- Download your app or play your game (Parsisiųsti programėlę ar žaisti žaidimą):
- Naudoti programėlę
- Žaisti žaidimą
10. Aprašyti teikiamas paslaugas
Spustelkite meniu Services (Paslaugos) ir didelį mygtuką Add a Service (Pridėti paslaugą). Užpildykite paslaugos aprašymą, įkelkite fotografiją ir spauskite mygtuką Save (Saugoti).
Paslaugos bus vaizduojamos lentele. Norėdami pridėti dar vieną paslaugą, pakartotinai spauskite mygtuką Add a Service (Pridėti paslaugą).
11. Sukurti el. parduotuvę Facebook puslapyje
Analogiškai galite sukurti el. parduotuvę. Spustelkite meniu Shop (Parduotuvė) (jei tokio meniu nėra, pakartokite 7-tame žingsnyje aprašytus veiksmus). Pirmą kartą kuriant parduotuvę, reikės:
- sutikti su Facebook naudojimosi sąlygomis.
- Nurodyti, kokį mygtuką rodyti prie prekių aprašymo: Siųsti žinutę (klientai galės iškart jums rašyti dėl sudominusios prekės) ar Apsipirkti svetainėje (spustelėjus mygtuką klientai bus nukreipiami į jūsų el. parduotuvę).
- Pasirinkti valiutą.
Išsaugokite nustatymus.
Dabar jūsų parduotuvė sukonfigūruota. Parašykite aprašymą ir sukelkite pirmąsias prekes (analogiškai kaip paslaugų aprašymai). Vos įkėlus prekę, Facebook algoritmai peržiūrės informaciją ir, jei ji nepažeidžia naudojimosi taisyklių (galite peržiūrėti jas čia), pradės rodyti prekę viešai.
12. Paskelbti pirmąjį įrašą
Puslapio pradiniame lange naujienų srauto viršuje yra langelis su užrašu Write a post… Vos paspaudus pele ant jo, atsiveria dialogo langas, skirtas sukurti įrašą. Kol jūsų puslapis dar nepublikuojamas viešai, drąsiai išbandykite visus siūlomus variantus:
- įvairias šypsenėles ir kitus emoji paveiksliukus,
- užsklandos spalvas (veikia, jei rašote nedaug teksto),
- įvairius įrašo tipus,
- išmokite sudaryti įrašų kalendorių,
- išbandykite Stories (Istorijas) (aktyvios tik parą laiko).
Vėliau iš naujienų srauto pašalinkite bandomuosius įrašus. Spustelkite tritaškio mygtuką ties norimu šalinti ar koreguoti įrašu ir pasirinkite Delete (Ištrinti).
13. Peržiūrėti puslapio informaciją kaip fanas
Jūs esate Facebook verslo puslapio administratorius ir informaciją matote kitaip, nei mato jūsų sekėjai. Retkarčiais kritišku žvilgsniu patikrinkite, kaip jūsų puslapis atvaizduojamas jiems. Po puslapio viršeliu esančiame meniu spustelkite daugtaškio mygtuką ir parinkite View as Page Visitor (Peržiūrėti kaip lankytojas).
14. Paviešinti Facebook verslo puslapį
Dabar jau esate pasiruošę publikuoti savo ką tik sukurtą ir sutvarkytą Facebook puslapį. Grįžkite į 5-to žingsnio aprašymą ir pažymėkite burbuliuką Page published (Puslapis rodomas).
15. Suteikti administratoriaus teises artimam draugui
Jūs vienas esate šio puslapio administratorius, t. y. tik jūs galite atlikti įvairius veiksmus, keisti nustatymus ar pašalinti puslapį. Tačiau jei nutiktų taip, jog jūs nebegalėtumėte prisijungti prie asmeninės paskyros (pamirštumėte slaptažodį, jus užblokuotų ar kitos problemos), jūs prarastumėte prieigą prie savo verslo puslapio. Siekiant apsisaugoti nuo to, rekomenduoju administratoriaus teises suteikti artimam žmogui, kuriuo galite visiškai pasitikėti. Kritiniu atveju, galėsite susikurti naują asmeninė anketą, o draugas suteiks jums administratoriaus teises prie jūsų verslo puslapio.
Spauskite meniu viršuje Settings (Nustatymai) > tuomet kairėje Page roles (Puslapio rolės) ir langelyje įrašykite žmogaus vardą. Parinkite Admin teises ir spauskite mygtuką Add (Pridėti).
16. Pakviesti draugus
Kai puslapis taps viešas, pradiniame lange matysite siūlymą pakviesti draugus jį pamėgti. Vienu mygtuko Invite (Pakviesti) spragtelėjimu išsiųsite pranešimą draugui. Gerai apgalvokite apie šį žingsnį ir pakvieskite tik tuos, kuriems jūsų puslapio informacija gali būti aktuali. Verslui yra svarbu pritraukti tikslinę auditoriją – potencialius pirkėjus ar paslaugų užsakovus, o ne draugų kompanijas. Tinkamai naudojant Facebook funkcionalumą, neabejotinai pajusite šio tinklo naudą verslui.
Dabar jau sužinojote, kaip sukurti Facebook puslapį verslui, toliau skaitykite apie svarbiausius Facebook puslapio nustatymus.