Ar galiu susikurti profilį ir jį naudoti verslui? Ar galiu sukurti Facebook puslapį, jei neturiu profilio? Noriu sukurti puslapį, bet nenoriu jo sieti su savo profiliu, ką daryti? Kas geriau – Facebook grupė ar Facebook puslapis? Štai tokie klausimai kyla bepradedantiesiems mėgstamą veiklą versti verslu. Taigi, esminis atsakymas į klausimą – kuo skiriasi Facebook profilis, puslapis ir grupė?
Kas yra Facebook profilis?
Profilis – tai žmogaus anketa su jo nuotrauka vardu pavarde ir asmenine informacija. Vienas asmuo gali turėti tik vieną profilį. Čia galite dalintis asmeninėmis nuotraukomis, vaizdo įrašais ir mintimis – visa tai yra vadinamas Facebook įrašais. Galite stebėti draugų įrašus ir bendrauti.
Esminės Facebook profilio funkcijos:
- paskelbti informaciją apie save (vardas pavardė, kokią mokymo įstaigą baigėte, kur dirbate, kur gyvenata, kokias knygas ar filmus mėgstate, kas yra jūsų šeimos nariai ir pan.),
- parodyti nuotraukas ir vaizdo įrašus (galima kurti nuotraukų albumus),
- kviesti draugauti žmones,
- matyti draugų ir verslų įrašus,
- pamėgti ar sekti puslapius,
- prisijungti prie grupių
- ir kt.
Kas yra Facebook puslapis?
Puslapis pristato verslą, bendruomenę ar žymų asmenį – tai anketa su verslo logotipu ir kontaktine informacija. Toje anketoje verslas dalinasi potencialiems klientams ar nariams aktualia informacija, pavyzdžiui, gauta nauja kolekcija, atsiliepimais apie produkciją, receptais, naujienomis ir pan. Puslapio informacija yra matoma viešai visiems žmonėms, tačiau tik tie, kurie jūsų puslapį pamėgo (fanai ir sekėjai), matys jūsų įrašus savo naujienų sraute. Puslapyje visą informaciją skelbia jo kūrėjai, bet yra galimybė nurodyti, kad puslapio lankytojai gali skelbti įrašus (Settings > General). Tik tie įrašai būna rodomi ne bendrame sraute, o atskirai kaip „Visitor posts“ ir dažnai yra net nepastebimi.
Kurdami Facebook puslapį, turėsite pasirinkti jo kategoriją: vietinis verslas (turintis adresą), verslas, prekės ženklas, žymus žmogus, bendruomenė ar pan.
Esminės Facebook puslapio funkcijos:
- paskelbti informaciją apie verslą (pavadinimas, aprašymas, darbo valandos, adresas ir pan.)
- skelbti naujienas (tekstinė, vaizdinė medžiaga)
- sukurti įrašų tvarkaraštį
- atsakyti žmonėms į žinutes
- gauti rekomendacijas / atsiliepimus
- kurti Facebook parduotuvę
- paskelbti teikiamų paslaugų sąrašą
- priimti užsakymus / rezervacijas
- skelbti reklamas
- skaityti puslapio lankomumo / skaitomumo statistiką
- sekti kitus puslapius ir prisijungti prie grupių
- ir kt.
Kas yra Facebook grupė?
Grupė – tai bendrą interesą turinčių asmenų bendruomenė. Facebook puslapyje skelbiama informacija yra matoma viešai visiems, tuo tarpu grupės turinio matomumas gali būti reguliuojamas:
- vieša grupė (Public) – visi gali rasti grupę ir matyti jos turinį.
- uždara grupė (Closed) – visi gali rasti grupę paieškoje, tačiau jos turinį gali matyti tik prisijungę nariai.
- slapta grupė (Secret) – tik nariai gali rasti grupę ir matyti jos turinį. Tai reiškia, kad bendroje paieškoje grupė nebus rodoma, ją pamatys tik tie žmonės, kurie bus pridėti prie grupės.
Taip pat ir su įrašų skelbimu. Facebook grupėje galima nustatyti, kad rašyti gali ne tik administratoriai, bet ir jos nariai.
Esminės Facebook grupės funkcijos:
- paskelbti grupės aprašymą (pavadinimą, tikslą)
- nustatyti grupės taisykles (kas gali grupę matyti, kas gali prisijungti, kas gali rašyti įrašus ir pan.)
- skelbti naujienas
- tvarkyti (moderuoti) narių įrašus (patvirtinti / atmesti grupės narių įrašus, prižiūrėti kalbos kultūrą ir pan.)
- ir kt.
Facebook profilis, puslapis ar grupė verslui?
Jau išsiaiškinome, kas yra kas, todėl atsakymas vienareikšmiškas – jei jūs kuriate verslą, vadinasi jums reikia Facebook puslapio. Profilis yra skirtas dalintis asmenine informacija, tuo tarpu puslapis turi specialių įrankių, leidžiančių komunikuoti su jūsų verslo galimais klientais ir skatinti pardavimus. Pavyzdžiui, galite sukurti Facebook parduotuvę, galite stebėti puslapio lankytojų statistiką, pirkti reklamą ir pan. Facebook grupę kurti patartina tokiu atveju, jei jums reikia suburti bendruomenę žmonių, kurie drauge dalintųsi mintimis ir idėjomis.
Nenoriu susieti asmeninio profilio su puslapiu…
Facebook laikosi nuostatos, kad verslas be žmonių nevyksta, todėl verslo puslapį gali sukurti tik žmogus, turintis asmeninę anketą. Kai sukursite puslapį, niekas iš jūsų draugų to nematys, jei patys ta žinia nepasidalinsite. Tad jei jūs vengiate viešumos, galite būti ramūs.
Yra tam tikras apėjimo būdas. Kai kurie susikuria kitą asmeninę anketą su netikru vardu ir pavarde ir tuomet sukuria puslapį. Noriu perspėti, kad Facebook algoritmai yra itin gudrūs ir gali greitai perprasti šią jūsų gudrybę. Jei Facebook užblokuotų jūsų netikrą anketą, sulig ja prarastumėte prieigą ir prie puslapio. Todėl jei darysite šį triuką, būtinai prie administratorių priskirkite ir tikrąją savo anketą.