„Facebook“ – socialinių tinklų karalius. Lietuvoje jis ypač populiarus ir kone kiekvienas verslininkas turi veiklą reprezentuojantį Facebook puslapį. Tik klausimas, ar tikrai tinkamai reprezentuoja? Facebook puslapis, kuris sukurtas ne pagal reikalavimus ir standartus, o taip kaip „man gražu“ – dažnai gadina įmonės įvaizdį. Šiame straipsnyje apžvelgti svarbiausi Facebook nustatymai, kuriuos bet kuris Facebook puslapio administratorius turi tinkamai atlikti.
Sekite video gidą
Jeigu planuojate kurti „Facebook“ verslo puslapį arba jau jį turite, tačiau nežinote, kaip administruoti – kviečiu įsigyti video mokymus, kuriuose žingsnis po žingsnio rodoma, kur ir ką spausti, kad turėtumėte kokybišką „Facebook“ verslo puslapį. Taip pat mokoma, kaip kurti turinį ir kaip sudaryti jo tvarkaraštį.
Jau mokantiems dirbti su „Facebook“ puslapiu, kviečiu plėsti savo prekių ženklo žinomumą, užsakant efektyvias reklamas per „Ads Manager“ įrankį. Vaizdo pamokose rodoma, kaip susikurti verslo sąskaitą ir kaip užsakyti reklamas bei vertinti jų rezultatus.
Facebook puslapio įvaizdis
1. Profilio nuotrauka
Dažniausiai čia talpinamas (ir geriausia, kad būtų) įmonės logotipas. Profilio nuotrauka turi būti keliama kvadrato formos, ne mažiau kaip 180 x 180 pikselių dydžio. Patikrinkite, ar ją gerai rodo visuose įrenginiuose, ar įskaitoma, jei rodoma ties komentarais?
Kai įkelsite nuotrauką, spustelkite ant jos ir užpildykite aprašymą. Rekomenduojama trumpai pristatyti, kas jūs ir kokią naudą teikiate žmonėms. Galima įdėti nuorodą į jūsų interneto svetainę ar pasiūlyti registruotis naujienlaiškiui.
2. Viršelis
Žmonės Facebook skaito per mobilųjį įrenginį, per planšetę ar kompiuterį. Ekranai būna skirtingų dydžių ir rezoliucijų. O Facebook viršelis – tik vienas. Todėl jis turi būti sukurtas taip, kad svarbiausia jo dalis būtų matoma visuose ekranuose. Yra du būdai tą padaryti. Plačiau apie abu aprašyta straipsnyje „Kokio dydžio turi būti FB viršelis?“.
Įkelkite viršelį į Facebook ir patys patikrinkite, kaip jį rodo per kompiuterį ir kaip per mobilųjį. Jei kažkuriame įrenginyje nukerpama dalis teksto ar žmogaus veido – viršelis sumaketuotas netinkamai.
Įdėjų, ką dėti ant viršelio, galite pasižvalgyti straipsnyje „10 prasmingų Facebook cover idėjų“.
Spustelkite ant jau įkelto viršelio savo Facebook puslapyje ir užpildykite jo aprašymą. Galima užtaginti parduodamą produktą, įkelti nuorodą į savo svetainę ar parašyti kitą svarbią informaciją. Išnaudokite šią vietą savęs pristatymui.
3. Call-to-Action mygtukas
Po Facebook viršeliu yra mėlynas mygtukas, kuris vadinamas Call-to-Action mygtuku. Išsiskirdamas ryškia spalva, jis skatina žmones SPAUSTI. Jūs galite nustatyti, kas nutiks paspaudus. Sukonfigūruokite, kad čia atsirastų jūsų verslui svarbiausias dalykas: žmonių nukreipimas į jūsų svetainę / parduotuvę, raginimas paskambinti, išsiųsti el.laišką, nukreipimas naujienlaiškio registracijai, programėlės įsidiegimui ar pan.
Konfigūruojant matysite, kad pateikta daug skirtingų pavadinimų mygtukų (deja, bet savo sukurti neina, tik rinktis iš pateikto sąrašo), tačiau jų visų veikimo principas panašus – reikia įkelti nuorodą, į kur klientas pateks paspaudęs mygtuką. Apžvelkime dažniausiai naudojamus plačiau.
Užsakyti paslaugas:
- Užsisakyti dabar – nuoroda į trečiųjų šalių užsakymų priėmimo ar paslaugų rezervavimo sistemas arba į Facebook užsakymų programėlę.
Susisiekti:
- Skambinti dabar – nurodote savo telefono numerį ir klientas, vos spustelėjęs šį mygtuką, galės jums paskambinti (nereikia rinkti tel. nr.).
- Susisiekite su mumis – nuoroda į kontaktų formą, esančią jūsų puslapyje.
- Siųsti žinutę – atsidaro Facebook žinučių rašymo langas.
- Registruotis – nuoroda į registracijos formą, pavyzdžiui, naujienlaiškio prenumeravimo formą, renginio registracijos formą ar pan.
- Siųsti el.laišką – nurodomas jūsų el.pašto adresas.
- Siųsti „WhatsApp“ pranešimą – nurodote savo „WhatsApp“ telefono numerį.
Sužinoti daugiau:
- Žiūrėti vaizdo įrašą – galima įkelti nuorodą į jūsų svetainėje esantį vaizdo įrašą (ar Youtube) arba nurodyti Facebook puslapyje esantį vaizdo įrašą.
- Sužinokite daugiau – nuoroda į jūsų svetainę.
Pirkti:
- Apsipirkti dabar – nuoroda į jūsų svetainėje arba Facebook puslapyje esančias prekes.
- Pradėti užsakymą – nuoroda į jūsų svetainę, kurioje galima užsisakyti maistą internetu.
Parsisiųsti programėlę ar žaisti žaidimą:
- Naudoti programėlę – nuoroda į jūsų programėlę.
- Žaisti žaidimą – nuoroda į jūsų žaidimą.
Prisijungti į bendruomenę:
- Apsilankyti grupėje – leidžia pasirinkti vieną iš jūsų puslapio administruojamų grupių.
Kiti:
- Stebėti – skatinti žmones „sekti“ jūsų Facebook puslapį.
- Peržiūrėti dovanų kortelę – nuoroda į jūsų svetainę, kur galima įsigyti dovanų kortelę.
- Gauti citatą – rinkti informaciją apie potencialius klientus (galima nustatyti automatinius klausimus, kurie bus užduodami „Messenger“ programėlėje).
4. Informacija apie verslą
Užpildykite informaciją apie jūsų verslą. Specialią lentelę rasite spustelėje Edit Page Info. Nurodykite:
- Description – trumpas aprašymas – kas jūs? Iki 255 simbolių.
- Categories – kokios kategorijos verslas esate, pavyzdžiui, jei teikiate grožio paslaugas, tuomet parinkite Beauty, jei rašote tinklaraštį – parinkite Blog ir pan.
- Phone Number – jūsų telefono numeris. Jei nenorite rodyti viešai, pažymėkite varnelę My Page doesn’t have a phone number.
- Website – jūsų interneto svetainės adresas.
- Email – jūsų verslo el. pašto adresas.
- Address – jūsų ofiso ar parduotuvės adresas.
- Located In – jei esate įsikūrę dideliame prekybos centre ar kitaip atpažįstamame pastate, čia galite tai nurodyti, pavyzdžiui „Akropolis, II a.“, „BLC centras“ ar pan.
- Service Area – jei paslaugas teikiate keliuose miestuose, juos sužymėti galite čia.
- Hours – darbo valandos gali būti nurodytos tiksliai kasdien, galite pažymėti, jog esate atviri visuomet, galima nurodyti, kad nėra specialių darbo valandų arba kad uždaryta ilgam.
- Impressum – ilgesnis aprašymas – kas jūs ir ką teikiate žmonėms. Iki 2000 simbolių.
- Price Range – nurodykite, kokios maždaug kainos pas jus (vieno, dviejų ar daugiau skaičių ribose).
- Products – kokius produktus / paslaugas teikiate. Galite pateikti nuorodą į el. parduotuvę ar surašyti esmines prekių kategorijas.
- Privacy Policy – įkelkite nuorodą į privatumo politiką.
5. Aprašymas apie verslą (About)
Maksimaliai išnaudokite puslapio skiltį „Apie“. Užpildykite visus įmanomus laukus. Aprašykite savo verslo atsiradimo istoriją. Kuo daugiau informacijos pateiksite, tuo labiau klientas ims jumis pasitikėti.
6. Trumpa nuoroda
Sukūrus Facebook puslapį, įgysite unikalų pavadinimą, kuris matomas URL adrese. Tai bus kažkas panašaus į https://www.facebook.com/Verslo-sparnai-1470464465370557/. Pabandykite tokį pasakyti draugui 🙂 Jį reikėtų sutrumpinti į tiesiog fb.com/verslosparnai. Aprašymo „Apie“ skiltyje spauskite Redaguoti (Edit) prie „Vartotojo vardas“ (Username) ir atsidariusiame dialogo lange įrašykite trumpinį.
Facebook puslapio nustatymai
Jūsų Facebook puslapio viršuje dešinėje yra mygtukas Nustatymai (Settings). Ten rasite įvairių parinkčių. Peržiūrėkite svarbiausias.
7. Bendrieji nustatymai (General)
7.1. Page visibility. Jei puslapis dar tik kuriamas, galite padaryti, kad jo nerodytų. Kitu atveju įsitikinkite, kad puslapis yra rodomas viešai (published).
7.2. Visitor posts. Galite leisti kitiems žmonės rašyti jūsų puslapyje. Tai pravartu, jei jūs kuriate bendruomenę, kuri dalinasi aktualia informacija ir prašo bendruomenės narių dalintis savo idėjomis. Jei dvejojate lankytojų pateikiamu turiniu, galite nurodyti, kad kiekvieną įrašą jūs turite patvirtinti. Tačiau verslo puslapiui ši funkcija gali būti nereikalinga ar net rizikinga. Pagal nutylėjimą, būna pažymėta, kad lankytojams leidžiama rašyti. Todėl būtinai peržiūrėkite šį punktą.
7.3. News Feed audience and visibility for posts. Jei ši parinktis bus įjungta, tuomet kuriant įrašą, turėsite galimybę nustatyti, kuriems tikslinės auditorijos žmonėms rodyti tą įrašą: pagal amžių, lytį, pomėgius, vietą, kalbą.
7.4. Posts and story sharing. Leisti ar neleisti žmonėms dalintis jūsų istorija (Story).
7.5. Messages. Leisti ar neleisti žmonėms rašyti jums privačias žinutes. Kartais puslapiuose nebūna mygtuko “Send message”, tai bėdos sprendimas gali būti ši parinktis.
7.6. Others Tagging this Page. Dažnai žmonės klausia, kodėl mano puslapio neina užtaginti? Tai štai, čia galima parinkti – leidžiate taginti ar ne. Primenu, norėdami, kad jūsų puslapio pavadinimas būtų su nuoroda, rašykite su ženklu @, pavyzdžiui, @verslosparnai.
7.7. Country restrictions. Galite nurodyti šalis, kuriose rodytų jūsų puslapio informaciją, arba atvirkščiai, galite nurodyti šalis, kur negalima rodyti jūsų puslapio informacijos. Tai patogu, jei jūs viešinate jautrią informaciją, kuri ne visose šalyse yra leistina. Jei laukelyje nenurodyta jokia šalis, puslapis rodomas visur.
7.8. Age restrictions. Galima parinkti nuo kurio amžiaus žmonėms rodyti jūsų turinį: 13 ir vyresniems, 17 ir vyresniems, 18 ir vyresniems ir pan. Vėlgi tai patogu, jei dirbate su ne visoms amžiaus grupėms tinkama matyti informacija.
7.9. Similar page suggestions. Kartais, kai paspaudžiate Like mygtuką puslapiui, iškart gaunate eilę panašių puslapių su galimybe ir jiems paspausti Like. Būtent šiame nustatyme galima nurodyti, ar norite, kad jūsų verslo puslapis būtų siūlomas kitiems žmonėms, jei jie palaikino kolegų / konkurentų puslapį, t.y. labai panašų į jūsiškį. Tai visai neblogas šansas gauti papildomo dėmesio. Tik uždėjus varnelę, jog norite, tas pats bus daroma ir jūsų puslapyje. Vos žmogus jums paspaus Like, gaus eilę pasiūlymų pamėgti dar ką nors.
7.10. Comment ranking. Komentarai gali būti rodomi vienu iš būdų: pagal datą (naujausi viršuje) arba pagal įsitraukimą (daugiausiai patiktukų ar atsakymų turintys komentarai rodomi viršuje).
7.11. Content Distribution. Į Facebook įkelti vaizdo įrašai gali būti lengvai parsisiunčiami į bet kurį kompiuterį. Jei norite apsisaugoti nuo turinio platinimo be jūsų žinios, pažymėkite varnele, jog draudžiate parsisiųsti turinį.
8. Susirašinėjimo nustatymai (Messaging)
Nustatymai (Settings) > Susirašinėjimas pranešimais (Messaging). Štai čia reguliuojama viskas, kas susiję su Messenger.
8.1. Use the Return key to send messages. Spauskite grįžimo/įvedimo mygtuką kompiuteryje, jei norite siųsti Messenger ir Instagram pranešimus. Jeigu ši funkcija išjungta, spustelėkite „Siųsti“.
8.2. Automated Responses. Dažnai užduodamų klausimų nustatymai buvo perkelti į meniu punktą „Automatiniai atsakymai“. Ten galite iš anksto sukurti žinutes, kurios būtų automatiškai išsiunčiamos klientams. Galima sukurti skirtingas žinutes šioms situacijoms:
- pasisveikinimas su klientu, kai jis atverčia žinučių langą;
- parašyti padėką į paliktą rekomendaciją (į gerą ir į blogą);
- atsakymas dėl gauto CV.
8.3. Show a greeting. Pasveikinkite žmones prieš jiems išsiunčiant pranešimą jums. Jūsų pasisveikinimas pasirodys pokalbio lange, kol jie neišsiuntė žinutės.
8.4. Your Messenger URL. Naudokite Messenger nuorodą ne Facebook tinkle, pvz.: skrajutėje, el. pašte ar SMS. Messenger nuoroda nukreips žmones į jūsų puslapį.
8.5. Set up automated responses. Pašto dėžutėje punkte „Automatiniai atsakymai“ galima pritaikyti specializuotus atsakymus, kurie automatiškai siunčiami žmonėms.
9. Puslapio šablono ir meniu nustatymai (Templates and Tabs)
Nustatymai (Settings) > Puslapio redagavimas (Templates and Tabs). Įėjus į šią skiltį pirmiausiai pasirinkite labiausiai jūsų veiklą atitinkantį šabloną, spausdami „Redaguoti“ (Edit). Facebook automatiškai jums pateiks pasiūlymus. Toliau reikia susitvarkyti meniu (Tabs), pasirenkant jūsų veiklai tinkamiausius bei aktualiausius punktus. Jo eiliškumą ir punktus galite sudėlioti kaip norite, tempiant keisti jų eilės tvarką. Pavyzdžiui, jei neturite nei vieno suformuoto pasiūlymo, tuomet meniu punktas „Pasiūlymai“ jums nereikalingas, galite jį išjungti, paslenkant mėlyną mygtuką į kairę. Surikiuokite meniu pagal jų turinio svarbą. Jei norite, kad žmonės pirmiausia pamatytų jūsų vaizdo įrašus, iškelkite šį meniu punktą aukštyn. Jei jums svarbu pirmiausia parodyti atsiliepimus, lai jie būna viršuje ir pan.
10. Facebook laiškų prenumeratos nustatymai
Ar ne per daug gaunate laiškų iš Facebook? Nustatymai (Settings) > Pranešimai (Notifications). Čia galite sužymėti, kokias naujienas siųsti jums į el. paštą. Jei kasdien prisijungiate prie savo puslapio, galbūt tų laiškų jums iš vis nereikia? Arba atvirkščiai, galbūt išvykstate atostogų ir neturėsite galimybės analizuoti Facebook puslapio veiklos, todėl kartą per parą norėtumėte gauti suvestinę el. paštu?
11. Administratoriaus teisių suteikimas
Nustatymai (Settings) > Puslapio rolės (Page Roles). Galite prie savo puslapio prijungti administruojantį žmogų, t.y. suteikti jam teises prisijungti prie jūsų puslapio ir daryti pakeitimus:
- Administratorius – gali daryti absoliučiai viską, ką galite jūs. Netgi, jus išmesti iš puslapio 🙂 Tad atsargiai su šia role.
- Redaktorius – gali daryti viską, išskyrus pridėti ar pašalinti administratorius iš puslapio.
- Moderator – gali atsakyti į komentarus ir žinutes Facebook, bet negali kurti naujų ar trinti esamų puslapio įrašų. Gali pirkti reklamą ir nagrinėti statistikas.
- Advertiser – gali tik pirkti reklamą esamiems įrašams ir nagrinėti statistiką.
- Analitikas – gali tik nagrinėti statistiką.
- Tiesioginio vaizdo įrašo bendraautorius – gali tik filmuotis live video per mobilųjį.
12. Fanų ir sekėjų sąrašas
Nustatymai (Settings) > People and Other Pages. Pateiktas visas jūsų fanų ir sekėjų sąrašas. Taip pat, galite parinkti, kad rodytų, kurie kiti puslapiai jus mėgsta. Galite peržiūrėti užbanintų žmonių sąrašą.