Facebook statistika atskleidžia, kiek ir kokie žmonės mėgsta jūsų verslo puslapį, o kas tik seka jo naujienas. Parodo, kuris įrašas žmonėms įdomiausias, o kuris sulaukė mažiausiai dėmesio. Palygina jūsų puslapio veiklą su konkurentais ir pan. Pravartu bent kartą per mėnesį atidžiai peržiūrėti Facebook statistiką ir pasidaryti išvadas, reikalingas verslo augimui ir žmonių pritraukimui.
Išnagrinėję statistiką, parenkite jūsų fanams pritaikytą komunikacijos planą. Plačiau skaitykite straipsnyje Kaip sukurti Facebook planą?
Kur rasti Facebook statistiką?
- Prisijungę prie Facebook verslo puslapio, viršuje spustelkite meniu Insights (Įžvalgos).
- Parinkite datą: rodyti šiandien dienos statistiką, vakarykštės dienos, savaitės, ar paskutinių 28 dienų.
Ekrane matysite pagrindinį statistikos apžvalgos (Overview) langą su keturiais informacijos blokais. Apie viską plačiau skaitykite žemiau. Šiame lange taip pat yra mygtukas Export Data (Eksportuoti). Jis leidžia parsisiųsti visus duomenis į savo kompiuterį *.xls formatu. Plačiau apie tai skaitykite straipsnyje Kaip matuoti verslo augimą Facebook tinkle?
Kaip skaityti statistiką?
Atvėrus statistikos langą, kairėje pusėje matysite maždaug 16 meniu punktų. Čia pateikiu turinį, kad galėtumėte greitai pasiekti norimą aprašymą. O žemiau rasite platesnį paaiškinimą apie kiekvieną Facebook statistikos punktą.
- Overview (Apžvalga)
- Promotions (Reklamos)
- Followers (Sekėjai)
- Likes (Mėgsta)
- Reach (Pasiekiamumas)
- Page views (Puslapio peržiūros)
- Page previews
- Actions on Page (Veikla puslapyje)
- Posts (Įrašai)
- Events (Renginiai)
- Videos (Vaizdo įrašai)
- Stories (Istorijos)
- Groups (Grupės)
- People (Žmonės)
- Messages (Žinutės)
- Orders (Užsakymai)
1. Overview (Apžvalga)
Peržiūrėkite visą šiame puslapyje pateiktą informaciją. Matysite 4 informacijos blokus:
- Page Summary. Rodoma, kiek įrašų paskelbėte per pasirinktą laikotarpį, kiek kartų jūsų Facebook puslapis atverstas ir kiek kartų buvo užvesta pelė ant jūsų pavadinimo bei peržiūrėtas puslapio aprašymas. Taip pat čia rodoma, kiek naujų fanų įgijote, kiek kartų jūsų įrašai buvo pamatyti, kiek reakcijų sulaukėte ir t.t.
- Recent promotions (Naujausios reklamos puslapyje). Čia rodoma paskutinių paturbintų įrašų statistika (jei spaudėte mygtuką Boost a post).
- Your 5 most recent posts. Rodomi penki paskutiniai Facebook įrašai ir jų statistika: kiek žmonių pamatė, kiek reagavo.
- Pages to watch. Čia galite sudėti į sąrašą kitus Facebook puslapius, su kuriais konkuruojate ir palyginti savo augimą su jais.
2. Promotions (Reklamos)
Facebook platformoje galima kurti reklamas pasirinkus vieną iš dviejų būdų:
- spausti mygtuką Boost po paskelbtu Facebook įrašu arba
- kurti reklamą per profesionalų Ads Manager įrankį.
Reklamų, kurios yra tiesiog užturbintos (Boost), statistika yra rodoma meniu Promotions (Reklamos). Spustelėjus mygtuką Results (Žr. rezultatus), matysite išsamesnę statistiką – ką pasiekėte šios reklamos dėka. Facebook parodo ne tik, kiek žmonių paspaudė ant reklamos, bet ir kiek žmonių pamėgo jūsų Facebook puslapį tik todėl, kad pamatė reklamą ir pan.
3. Followers (Sekėjai)
Sekėjų skiltyje matysite, kiek iš viso sekėjų šiuo metu turite. Primenu, kad puslapio fanai ir sekėjai yra skirtingas dalykas. Fanai – tie, kurie paspaudė Like (Patinka) jūsų puslapiui, o sekėjai yra tie, kurie paspaudė Follow (Sekti) jūsų puslapiui. Šiame meniu nagrinėjami būtent pastarieji.
4. Likes (Mėgsta)
Šiame puslapyje yra parodoma, kiek fanų mėgsta jūsų puslapį ir kaip jie atrado jus: užėjo į jūsų Facebook puslapį ir tada paspaudė Like, o gal pamatė jūsų įrašą savo naujienų sraute ir tada paspaudė Like, o gal jam buvo pasiūlytas jūsų puslapis prie kitų panašių puslapių, kuriuos fanas pamėgo ir pan.
5. Reach (Pasiekiamumas)
Čia matyti, kiek žmonių pamatė jūsų Facebook įrašus, kiek jų rekomendavo jūsų puslapį komentaruose ar savo Facebook įrašuose. Taip pat rodomas bendras reakcijų skaičius ir kiek žmonių nusprendė paslėpti visus jūsų įrašus nuo savo sienos.
6. Page views (Puslapio peržiūros)
Rodo, kiek žmonių peržiūrėjo jūsų Facebook puslapį ir iš kur jie atėjo.
7. Page previews
Rodo, kiek žmonių užvedė pelę ant jūsų Facebook puslapio, kad pamatytų platesnę informaciją.
8. Actions on Page (Veikla puslapyje)
Rodo, kiek žmonių atliko šiuos veiksmus: paspaudė ant jūsų adreso, kad gautų nuorodas; paspaudė ant jūsų interneto svetainės adreso; paspaudė ant jūsų telefono numerio; paspaudė ant CTA mygtuko, esančio po Facebook viršeliu.
9. Posts (Įrašai)
Rodo, kiek jūsų puslapio fanų būna aktyvūs kiekvieną savaitės dieną. Pagal tai galite nuspręsti, kuriomis savaitės dienomis skelbti naujus įrašus. Taip pat, čia rodo, kuriomis valandomis jie būna aktyviausi.
Žemiau pateiktas jūsų įrašų sąrašas ir jų statistika: paskelbimo data, trumpa įrašo informacija, įrašo tipas, įrašo viešumas, pasiekiamumas, reakcijos ir reklama. Atkreipkite dėmesį, kad virš lentelės yra mygtukai su varnelėmis. Čia galima filtruoti gan naudingą informaciją, pavyzdžiui, parinkti, kad rodytų, kiek mūsų puslapio fanų matė įrašus, o kiek iš jų nėra fanai. Arba kad parodytų Engagement rate (Reakcijų procentą), atskleidžiantį, kuris įrašas yra įdomesnis žmonėms. Kartais galima susipainioti, jei žiūrima tik į pasiektų žmonių skaičių. Pavyzdžiui, dvi situacijos:
- įrašą pamatė 2000 žmonių, o sureagavo 10 žmonių
- įrašą pamatė 200 žmonių, o sureagavo 125 žmonės
Kuriam įrašui pirkti reklamą? Žinoma, kad antram.
10. Events (Renginiai)
Jei organizuojate renginius, čia matysite, kiek žmonių pamatė informaciją apie renginį, kiek iš jų sureagavo, kiek paspaudė mygtuką, jog įsigytų bilietus ir kokia auditorija domisi jūsų renginiu.
11. Videos (Vaizdo įrašai)
Vaizdo įrašų statistikoje susumuojama, kiek iš viso minučių jūsų vaizdo įrašai buvo peržiūrėti per pasirinktą laikotarpį ir kiek žmonių žiūrėjo video ilgiau nei 3 sekundes. Žemiau lentelėje matyti, kurie vaizdo įrašai buvo įdomiausi žmonėms.
12. Stories (Istorijos)
Peržiūrėkite, kiek žmonių pamatė jūsų sukurtą istoriją.
13. Groups (Grupės)
Jei jūsų verslo puslapis administruoja Facebook grupę, čia matysite jos statistiką: kiek narių iš viso yra grupėje ir kiek iš jų yra aktyvūs. Rodoma, kiek iš viso įrašų paskelbta per nagrinėjamą laikotarpį, kiek komentarų, reakcijų, bei kurie grupės nariai yra aktyviausi.
14. People (Žmonės)
Jei meniu Followers ir Likes rodo bendrą sekėjų bei fanų skaičių, tai meniu People yra rodoma informacija apie žmones, mėgstančius ar sekančius jūsų puslapį. Juk jus pamėgti gali ir verslo puslapiai, tad čia yra informacija tik apie žmones: jų lytis, amžius, gyvenamoji vieta.
15. Messages (Žinutės)
Rodos, kad neatsiginate gerbėjų žinučių? Čia galite pažiūrėti, kiek tiksliai žinučių sulaukėte.
16. Orders (Užsakymai)
Rodoma, kiek užsakymų sulaukėte iš Facebook puslapio.
Norite išmokti daugiau?
Kviečiu pasikloti stiprius pagrindus, kurie padės dirbant su Facebook reklama. Prisijunkite prie naujų nuotolinių mokymų „Facebook reklamos pagrindai“, kuriuos galėsite pradėti mokytis tiesiog šiandien, tiesiog savo namuose. Metas užsidirbti iš Facebook reklamos!